WH-R550 czy wh-r561 ?

Witam . Mam 179 cm , waże 64 kg…Na nowy sezon musze kupic sobie jakies koła…I niewiem jakie…
Zastanawiałem się nad wh-r550tkami…słyszałem o nich dobre opinie a i cena mi odpowiada…
Za to wh-r561 są droższe prawie o 100 pln ale za to lepiej wyglądaja…co do jakosci-niewiem…
Co sądzicie o tych kołach ? Ktore wybrać ? A może coś spoza stajni shimano w tym przedziale cenowym ?
Pozdrawiam

Szczerze, to nie widzę żadnej różnicy pomiędzy tymi modelami, poza tymi wymienionymi przez ciebie - cena i detale w wyglądzie (piasty matowe w 550 i “polerowane” w 561). Podejrzewam, że technicznie też niewiele się różnią (pewnie jakieś kilka gramów wagi różnicy).

Karaszon jak chcesz tylne koło whr-500 to ja mam do sprzedania:D:D mały przebieg i dorzucę ci czapeczkę Deutsche telekomu:D:D

JAzdy na tylnim kole nie opanowalem jeszcze do perfekcji…jednak pozostane przy klasycznym rozwiązaniu dwóch koł :smiley:

karaszon15, proponuję przejrzeć dokładnie cały dział “Sprzęt”, bo kwestia tych kół (w porównaniu również z innymi kołami) była już podejmowana kilka razy.

Jasne , temat do usunięcia…

Do usunięcia to chyba nie, bo takiego tematu chyba nie było (a przynajmniej nie przypominam sobie takiego). Natomiast po wielu wątkach rozrzucone sa uwagi na temat kół, które Cię interesują.

Oj do usunięcia bo juz decyzja podjęta :smiley: Sponsor (czyt. Rodzice) powiedzieli ze nie będą w nastepnym sezonie kupywac nastepnych kół :smiley: A że należą do tych ludzi ktorzy uwazają ze droższe dłużej posłuży to zdecydowalem sie na wh-r 561…Mi w to graj :smiley:

Dwie uwagi:

  1. Zauważ, że od ok. 2005 roku oprócz kół Dura-Ace Shimano robiło sporo serii kół bezmarkowych o oznaczeniach m.in. R500, R550, R560, R561, R600, R601, … wskazujących na wersje rozwojowe. Gdzieś około 2007 roku zaczęła się “stabilizacja” i Shimano umieściło w swojej ofercie koła Shimano 105 (5600) na bazie R561 i Ultegra (6600) na bazie R601. Równocześnie rozpoczęło się powolne acz systematyczne wycofywanie z katalogów kół “bezmarkowych”.
    a) obawiam się, że za najdalej rok koła R561, podobnie jak R550 będą produktami “obsoleted, retired not supported”. To może być wada,
    b) koła R561 są bardzo zbliżone do Shimano 105 (5600), lecz ze względu na brak logo znacznie tańsze. To może być zaleta i okazja.

  2. Od 2007/2008 w ofercie Shimano są nowe koła Dura-Ace 7850 oraz nowe tanie koła klasy Sora i Tiagra: R10 i R20. Koła te mają nieco odmienną konstrukcję od poprzednich kół Shimano. W szczególności:
    a) mają odwrotnie (tj. “normalnie”) zorientowane szprychy – z nyplem przy obręczy,
    b) mają inny, sztywniejszy zaplot 2x przy kasecie,
    c) (Dura-Ace) mają inaczej rozwiązane uszczelnienia i bęben.
    Wydaje się więc, że taka konstrukcja będzie dominować we wszystkich przyszłych kołach Shimano.

Od siebie dodam jeszcze, że w treningowym rowerze mam WH-R561 (czarne) i bardzo sobie je chwalę. W drugim rowerze mam Ksyriumy SSC i jakiejś powalającej różnicy nie dostrzegam. Kółka nie są wprawdzie z tych najlżejszych, ale ich sztywność, wytrzymałość, łożyskowanie i aerodynamika są całkowicie zadowalające.