Ból szyi


#1

Otoz po przesiadce na rower sezonowy zaczela mnie bolec szyja. Z czasem pewnie owy mankament przestanie mi przeszkadzac, jednak tylko podczas krotkich jazd (ponizej 2h). Gdy jezdze dluzej, czuje wyraznz dyskomfort w szyi. . Czy znacie jakies cwiczenia pomagajace wzmocnic te miesnie? Moze inne sposoby?


#2

Też tak miałem po zmianie pozycji, przeszło mi samo, dosyć szybko :slight_smile:.


#3

na tym forum juz byl podobny temat
Chyba lucjan podal wtedy sporo cwiczen,poszukaj moze znajdziesz.
Moze to byc zla pozycja - za nisko kiera , za dlugi mostek itp. albo poprostu kwestia przyzwyczajenia- mnie tez karczycho boli ale wiem ze z czasem sie przyzwyczi.
Wlasnie z tego powodu staram sie jezdzic na “wyscigowym” rowerze a nei na treningowym jak niektórzy mi radza- zeby potem podczas powazniejszej jazdy byc przyzwyczajonym do rowerka.


#4

Przed napisaniem tego posta szukalem oczywiscie w archiwach, ale znalazlem niestety tylko cwiczenia i inforamcje zwiazane z bolem plecow. Odnosnie szyi nie udalo mi sie nic konkretnego wyszperac. Zgadzam sie z Toba gres, trzeba trenowac na rowerze wyscigowym, zmieniac tylko ew. kola na treningowe. Zawodowcy posiadaja co prawda kilka rowerow, jednak pozycja we wszystkich jest identyczna (no, moze poza czasowym).


#5

Problem może polegać na nieprawidłowej pozycji na rowerze, może po prostu za bardzo na min „leżysz” – co zmusza Cię do ciągłego podnoszenia głowy, żeby nie tracić widoczności.

Możesz :

  • zmniejszyć różnicę wysokości siodło-kierownica - podnieść kierownicę ( zauważyłem, że niektórzy, zwłaszcza młodzi adepci kolarstwa mają tendencję do niepotrzebnego obniżania kierownicy i „leżenia” na rowerze – efekt aerodynamiczny nie rekompensuje „strat” związanych z brakiem komfortu, nadwyrężaniem partii mięśniowych i utrudnionym oddychaniem );
  • zamontować krótszy mostek – być może taką pozycję wymusza zbyt długa rama lub mostek;
  • po każdym treningu/przejażdżce stosuj ćwiczenia rozciągające

Poszukaj na Forum ( i nie tylko ) informacji o prawidłowej pozycji na rowerze ( głównie wysokość siodło-kierownica a wzrost ) oraz informacji o ćwiczeniach rozciągających.


#6

Co do zmiany pozycji, to mozliwa bylaby jedynie manipulacja dlugoscia mostka i wlasnie tutaj dopatruje sie nieprawidlowosci. Taka operacja wiaze sie jednak ze sporym wydakiem (mostki Cinelli nie naleza do najtanszych). Mozna probowac z przesunieciem siodelka do przodu, ale ze wzgledu na pozycje kolan odrzuce chyba ta mozliwosc. Najbardziej interesuja mnie natomiast cwiczenia rozciagajace. Szukalem w archiwum, ale nie ma nic o takich na szyje. Chyba ze niedokladnie szukam… Moze ktos cos wie?