Dobór siodełka

Pytanie z zakresu dobrania sobie siodełka, bo jakoś na temat jeszcze nigdy nie trafiłem. Jakieś linki mile widziane.

Czy są jakieś wytyczne co do szerokości, długości i temu podobne? Generalnie, jak każdy, mam swoje preferencje i lubię twarde płaskie siodła. Kupowanie z allegro może być trochę strzałem w ciemno. Ktoś jeździ z tymi ‘dziurawymi’ siodełkami?

Jedyna propozycje „rozmiarowania” siodełek z jaką się spotkałem to koncepcja S.I.Z.E proponowana przez Selle San Marco.

sellesanmarco.com/en/?page_id=3

Co do „dziurawych siodełek” ja jeżdżę na takim od kilku lat i bardzo sobie je chwalę. Kanał w siodełku zmniejsza nacisk na prostatę i inne delikatne i wrażliwe miejsca mające styczność z siodełkiem podczas jazdy rowerem. A o nie chyba warto dbać ;o)

no po to jest ta dziura
chociaz ja jej nie mam , ujezdzam deske o nazwie gipiemme g 124

Z siodełkiem jak z kobietą - każdemu inne pasuje.
Najlepiej pożyczać od znajomych na jedną jazdę i sprawdzać.

A co na to kobiety?:slight_smile:

Ja na siodełku bez dziury (Fizik Nisene) spędzałem do 12h w ciągu jednego dnia i nie mogę narzekać. W szosówce mam SKN i tam też nie ma typowej dziury. Do tego sodła musiałem się jednak chwilę przyzwyczajać i nie jeżdziłem na nim dłużej niż 4h.
Na siodełkach z dziurą spędziłem nie więcej niż 1h i trudno mi powiedzieć czy mają jakąś zaletę, ja nie zauważyłem poprawy w stosunku do tych bez dziury, no ale to była tylko 1h jazdy.

Dobra, powoli przymierzam się do zakupu siodła jakiegoś sensownego.
W tej chwili biorę pod uwagę:
a) San Marco Aspide
b) Selle Italia

Obecnie używam San Marco Blaze, które jest większe od wymienionych i moim zdaniem jak na mnie za duże. Szukam jakiegoś ‘płaskiego’ siodła jak Blaze. Przekonałem się do takiego rozwiązania. Na rowerze ‘trenażerowym’ mam siodło ‘wycinek rury’. Brrr!