Wygląda na to, że mylą się Ci, którzy dopatrują się innowacji wynikających z rywalizacji Campagnolo i Shimano. IMHO draft pokazuje, że nowa DA jest mocno stymulowana przez nowego SRAM Red, który został uznany za głownego konkurenta.
Tak jak sądziłem opowiastki o nimożebnej liczbie biegów (i niekompatybilności z istniejącymi ramami) albo o całkowitym przejściu na elektonikę należy raczej włożyć między bajki.
Nieco zdziwiło mnie stwierdzenie:
“Shimano has forged their 7900-series aluminum crank with even thinner walls to make it lighter than any production carbon crankset in the marketplace.”
IMO brzmi jako ambitny plan. Przyznam, że oczekiwałem raczej rozwoju FC-7800C (karbon).
nawet bardzo ambitnie bo do nadrobienia maja 100 g.
Mysle ze chodzi o to że: same łopatki będą lzejsze niz u konkurentów, natomiast cieżki mechanizm sprawi że ciagle łapy da beda wagowo daleok w tyle.
Aha, na razie znamy hasło marketingowe dla nowego DA 7900 (dla 7800 brzmiało: “performance without compromise”): “evolution of perfection” (cycle.shimano-eu.com/). Czyli domniemania, że DA 7900 będzie udoskonaloną (da się?!), ewolucyjną wersją DA 7800 są już potwierdzone oficjalnie.
Najlżejsze karbonowe korby na rynku ważą ok. 550g wraz z supportem i blatami, jest też cała masa różnych korb które ważą ok. 600g - nie widzę możliwości żeby DA7900 było lżejsze, troche się Shimano zapędziło z zapowiedziami, myślę że jak osiągną 650-700g za komplet to będzie dobry wynik.