Giro d’Italia 2020

Są 3 czasówki, jedna na rozpoczęcie wyścigu (tak jak miało być w Budapeszcie) i te dwie, które są niezmienione.

Przyznam się ze dopiero dziś trochę przeanalizowałem trasę i widzę na profilu 3 etapu że to zupełnie inny podjazd na Etnę (niż ten który bywał dotychczas na Giro). Ogólnie są trzy podjazdy na Etnę: Rifugio Sapienza 1896 m npm. najczęściej na Giro (min. w 2018, 2017 czy 2011), Rifugio Citelli 1740 m npm. tylko raz w Giro 2011 (był wtedy na etapie z Rifugio Sapienza) i ten podjazd który zadebiutuję w tym roku na Giro czyli Piano Provenzana 1802 m npm.


Podjazd ogólnie wydaję się nieznacznie łatwiejszy np. od wersji np. z 2011,2017, chociaż ma trudniejszą końcówkę. Odcinek do mety gdzie jest 9,1% to już węższa droga też.

2 Likes

Super zawsze to jakieś urozmaicenie, w sumie mogliby dać wszystkie 3 na jednym etapie to byłby ala alpejski :palm_tree:

Teoretycznie dało by się. Rifugio Citelli sto metrów niżej i potem Rifugio Sapienza jak w 2011 i powrót na Piano Provenzana (ostatnie 43 km tak jak teraz na 3 etapie), tylko by mieć trzy prawie całe podjazdy to musiał etap by być ze 180 - 200 km chyba.

Taki mój długeterminowy typ, Pedrero w top 10, co powiecie.

Byłem pewien, że pojedzie Tour, ale nie ma go w składzie, więc zostaje Giro i Vuelta, pewnie skończy się na Vuelcie, gdzie Movistar rzuci najmocniejszy skład (Tour może posłużyć jako szlifowanie formy), ale kto wie może pojedzie w Giro.

Obsada pozostawia wiele do życzenia, szczególnie jeśli chodzi o miejsca 5-10, a Hiszpan w 2019 świetnie pojechał. Przypominam chociażby Mortirolo, gdzie wrócił do grupy po kraksie, a potem kontrolował atak Nibaliego nie dając mu za daleko odjechać. W całym wyścigu chyba najlepszy pomocnik zaraz za Caruso (chyba nikogo nie pominąłem). Widać, że potencjał w górach jest i nie zdziwiłbym się jakby nie tracił czasu od początku na wypadek nierównej jazdy Solera (nie byłby to pierwszy raz).

Jeśli na Mortirolo dał radę, to może na Stelvio czy Agnello/Izoard też da, a to już może dać dobre miejsce przy solidnej jeździe na górskich finiszach, nawet przy słabych czasówkach, które dla niższych miejsc zwykle nie są kluczowe. Jeśli miałbym znaleźć argument przeciwko, poza oczywistym brakiem doświadczenia itd. itp. to powiedziałbym, że jest dużo czasu do stracenia na pagórkowatych etapach w stylu klasyków, których kilka będzie, a często tam się solidni górale bez ekipy walczący o niższe miejsca w top 10 gubią i tracą sporo czasu.

Pedrero nic w tym sezonie nie pokazał, właściwie jak cały Movistar. Dajecie wiarę w to, że Movistar jest na ostatnim miejscu w rankingach drużynowych PCS i CQ spośród drużyn WT? Nawet za NTT, które jest właściwie nie odbiega od mizerii prezentowanej w poprzednich latach.

Dla mnie Pedrero to zdecydowanie nie jest kolarz na top10 GT, chyba, że jakieś cuda się wydarzą i stawka zupełnie się posypie.

2 Likes

Możliwe, Movistar to wiadomo słaba kadra, ale też po pandemi chyba wogóle z formą nie trafili i wydaje mi się, że jakieś wyniki dopiero na Vuelcie mogą przyjść, chociaż też top 10 Masa w Tourze nie wykluczam, bo on zwykle wolno do formy dochodzi i w tygodniówkach nie błyszczy.

Spot Giro zrobiona przez RAI, Nibali na przejażdżce z legendami. wyszło znakomicie. :slight_smile:

4 Likes

Oglądając Sagana na TdF w przeciętnej jak na niego dyspozycji i Majkę na T-A który wydaję się być w formie w jakiej dawno go już nie widziałem, to szczerze wolałbym by Sagana na Giro nie było, ale pewnie gdyby nawet był całkiem bez formy, to i tak jakieś zobowiązania wobec organizatora ma i by wystartował. Ja tylko mam nadzieje że gdy Piotruś będzie dalej w słabej formie to cała ekipa (oprócz Majki) nie będzie się wypruwać na każdym płaskim czy lekko pagórkowatym etapie by w końcu i tak go objechali nawet zawodnicy na poziomie Mezgeca czy Consonniego…

Jak Majka będzie walczył w generalce to raczej tak nie będzie. Tutaj Buchman zawalił i próbują ratować wyścig + Sagan pewnie chce bić jakieś rekordy zielonej koszulki. Ackerman podający bidony Majce na TA to też dobry znak bo zwykle skupiali się głównie na sprinterach a w GC radź se sam.

1 Like

:astonished: Jak Ackermann dowoził bidony Majce, to faktycznie cyferki muszą się zgadzać :smiley: .

2 Likes

Jumbo podało oficjalny skład na Giro:

Line-up Giro d’Italia (03/10/2020-25/10/2020)

Steven Kruijswijk

Koen Bouwman

Tony Martin

Christoph Pfingsten

Tobias Foss

Chris Harper

Antwan Tolhoek

Jos van Emden

Może zadam głupie pytanie ale Groenewegen będzie w ogóle na Vuelcie ? :stuck_out_tongue:

Ciekawe co tam w ogóle i z nim i w jego sprawie się dzieje aktualnie.

Czyli wszyscy na Kruijswijka, w sumie do przewidzenia kiedy w Katowicach opcja z Groenewegenem odpadła. De Plus jednak dalej w jakimś kryzysie (podobno zdrowotnym ale tak do końca to nie wiadomo).
Ciekawe jak się spiszą debiutanci w GT czyli Foss i Harper. W tygodniówkach i klasykach dość solidnie jeździli i wydaję się że plus Tolhoek i Bouwman, to napewno to wygląda lepiej niż w 2016 dla Stevena gdzie zasuwał wtedy w górach tylko Battaglin (co dziwne Roglic wtedy się nie popracował za wiele dla kolegi)

2 Likes

image

Jak myślicie kto jeszcze pojedzie w Giro? Lub inaczej kogo Majka jeszcze dostanie do pomocy :wink:

Chyba miał jechać jeszcze Bodnar o ile się nie mylę?

Taki średni góral Mc Carthy by się np. jeszcze nadał i skład by nie był nawet taki zły.
Wolę szczerze mówiąc Mc Carthego niż takiego Schachmana, który będzie gwiazdorzyć :stuck_out_tongue:

To Ackermann nie jedzie?
Ma jakieś cele na ten sezon? Na Vuelcie przecież po wykasowaniu Holandii i Portugalii pozabierali większość sprinterskich etapów…

Ackermann jest na wstępnej liście startowej na BinckBar Tour i ma jechać Vueltę :wink:

Naliczyłem mu 3 okazje do wygrania etapu, łącznie z Madrytem.
Brawo Bora :rofl:

Moze chce powalczyć w klasykach północy