Inne wyścigi

No i ten manewr z Kiryienką był dobry. Trzeba przyznać że Sky potrafi taktycznie zagrać a Wasil zrobił świetną robotę.

Dwa ciekawe etapy dzisiaj i w sumie obydwa pewnie wygrałby Valverde gdyby jechał :smiley:
Interesująca ta górka w Algarve, bo jednak dojechała dość spora grupa, choć w tym pewnie spora zasługa Kiryienki.

Tu o zmianach od tego roku:

rowery.org/2018/02/05/nowego-peletonie-2018/

“Sędziowie będą naliczali różnice czasowe pomiędzy grupami meldującymi się na mecie, jeżeli zmierzony czas pomiędzy ostatnim zawodnikiem danej grupy, a pierwszym następnej wyniesie 3 sekundy. Do zeszłego roku wystarczyła 1 sekunda.”

Nie ma wzmianki, że pod górę nie obowiązuje. Baranowski twierdził, że obowiązuje. Kto ma rację, tego nie wiem.

Ale rzeczywiście, różnica spora, a w wynikach różnic żadnych - bez sensu jak dla mnie.

Kirijenka to jeden z tych kolarzy, których będę wspominał z dużym sentymentem, gdy już zakończy karierę (nie tylko dlatego, że zaczynał w Polsce). Perfect teammate.

Według mnie Kwiatek powinien dostać z sekundę, dwie do klasyfikacji.

Poniżej treść aktualnych przepisów:

Current Regulations
Time-keeping
1.2.107 When several riders finish in a group, all riders in the same group shall be credited with the
same time.
If there is a difference of one second or more between the back of the back wheel of the last
rider in a group and the front of the front wheel of the first rider of the following group, the
timekeeper-commissaires shall give a new time taken on the first rider of this group.
Any difference of one second or more (back wheel – front wheel) between riders implies a new
time.
(text modified on 1.01.05; 1.01.09)
Finishes and timekeeping
2.3.040 All riders in a given bunch shall be credited with the same time when they cross the finishing
line.
Timekeeper-commissaires shall continue to officiate until the broom wagon arrives. They shall
also record the times of riders that finish after the set deadlines and shall hand the list of
recorded times to the President of the Commissaires’ Panel.
(text modified on 1.01.05).
Derogation from the Regulations
Timekeeping
The timekeeping of stage races shall be conducted in accordance with the provisions
established for one-day races at Articles 1.2.107 and 2.3.040 with the exception of stages that
fulfil the following conditions:

• The stage is clearly identified as “expected to finish in a bunch sprint” by the
    organiser in the special regulations of the event;
  • The organiser has also identified the stage as eligible for the application of Article
    2.6.027 in the special regulations of the event.
    In this situation, the following procedures apply from the first rider of the main peloton to cross
    the line to the last rider of the main peloton to cross the line:
  • if a difference of under 3 seconds is noted between the back of the back wheel of a
    rider and the front of the front wheel of the following rider, the riders are given the
    same time;
  • If a difference of 3 seconds or more is noted between the back of the back wheel of
    a rider and the front of the front wheel of the following rider, then the timekeeper shall
    record a new time gap calculated from the front of the front wheel of the rider and
    the front of the front wheel of the winner of the stage.
    The “main peloton” refers to the group containing the highest number of riders.
    Decisions regarding the application of this article shall be issued by the Commissaires’ Panel
    in an independent manner.

Example applications of the rule

Example no. 1 – Finish with compact peloton and bunch sprint

The rule applies to all riders:

• any rider who finishes behind the preceding rider with a gap of less than 3 seconds is given the same time as the preceding rider;
  • any rider who finishes behind the preceding rider with a gap of 3 seconds or more is given a new time.

Example no. 2 – A sole rider (or small group of riders) finishes ahead followed by the peloton in a bunch

sprint
The rule applies to the main peloton only in the following manner:

• if the first rider of the peloton is less than 1 second behind the rider/group finishing ahead, the peloton is given the same time as the rider/group finishing ahead.
  • if the first rider of the peloton is more than 1 second behind the rider/group finishing ahead, the peloton is given a new time.
  • Within the main peloton, only time gaps in excess of 3 seconds will be considered.

Example no. 3 – Finish with the peloton divided into several groups (20 riders, then 60, then 80, then 30)

The rule applies to the main peloton only, in other words from the group of 80 riders, in the following
manner:

• the time gaps between the group of 20 and the group of 60, as well as the group of 60 and the group of 80, are recorded if in excess of 1 second.
  • the time gaps within the group of 80 are recorded if in excess of 3 seconds.
  • the time gaps between the group of 80 and the group of 30 are recorded if in excess of 1 second.

Dziś szklana kula mówi, że:

• w Omanie znów wygra GVA, a jako Joker Niki Terpstra

• w Andaluzji Venturini, a jak nie to moim czarnym koniem jest Coen Vermeltfoort z Rompoot :wink:

• w Portugalii Thomas, no chyba, że Schachmann albo Kämna :wink:

Brak bonifikat plus brak naliczania sekund prowadzi do takiego absurdu, że liderem na Algarve jest Thomas ponieważ na pierwszym etapie był 28 a Michał 39.

Skojarzyło mi się z pewnym filmem. Kwiato- szybszy niż Twój strach :smiley:

Pierwszy start Thomasa w sezonie i od razu niszczy. Nieźle!

Thomas rzeczywiście świetny. Obok Dennisa jest chyba obecnie najlepszy na świecie na tych krótszych czasówkach.

Brawo dla Corta. Astana świetna na otwarcie sezonu (Lopez jednym z faworytów na Zielonej Górze), przeciwieństwo 2017. Najbardziej imponuje chyba L.L.Sanchez.

Lopez bez niespodzianek.

W Andaluzji Wellens, Vanendert, albo Lulu…Dżokerem Naesen.

Tymczasem na południu Portugalii wygrana któregoś spoza trójki: Degenkolb, Groenewegen, Demare byłaby sporą niespodzianką. Dżokerami na dzisiejszy etap to Roelandts albo EBH.

Warto odnotować, że w Andaluzji wycofał się Antunes.

po kraksie

Ładna ta ścianka w Andaluzji

Bardzo fajna końcówka. No i ciekawe jak to jest w końcu z tym przepisem 3 sekund. Na takiej końcówce, przy braku bonifikat może dochodzić do dziwnych wyników.

Który wyścig? :wink:

Andaluzja :stuck_out_tongue:
Ok, doczytałem teraz trochę ten regulamin. Podobno etap powinien być oznaczony jako spodziewany sprint grupowy lub nie. To by oznaczało że etap gdzie wygrał Michał, na górce był oznaczony jako sprinterski…

A tak poza tym to bardzo fajnie że etap wygrał Wellens, który nie boi się otwarcie wypowiadać co myśli o Froomie. Mam nadzieję że zgarnie całą wygraną.

Ciekawe sytuacja w Algarve.
Tradycyjny (przynajmniej od blisko dekady) etap pod Malhao i ucieczka 30 kolarzy (w tym 2. w generalce Kwiatkowskiego).
Dla Sky to chyba dobry układ, choć tak naprawdę chyba im wszystko jedno, po prostu nie mogą przegrać tego wyścigu.

Andaluzja rzeczywiście ładnie urozmaicona tą szutrową czasówką i wczorajszym podjazdem.
Wellens faworytem do końcowego zwycięstwa, jak i również jednym z faworytów SB za 2 tygodnie.

Jakieś tam Algarve a emocje jakby nie szukając daleko Paryż - Nicea…

A no i nie mogę się powstrzymać by nie wyobrazić sobie Majki w roli Kwiatka. Jak tam czaruje, ogląda się, na innych i kogoś wyrywającego do przodu by ostatecznie skończyć etap na jakimś 3 miejscu :smiling_imp:

Malhao,
od czasu akcji Astany z Contadorem na czele w 2010 mam sentyment do tego podjazdu.

Brawo dla Sky (Gołaś!), wyścig mieli w kieszeni, ekipom rywali pozostawili do wyboru czy ma wygrać Kwiatkowski czy Thomas :wink:
Sam Kwiatkowski natomiast wygląda naprawdę dobrze i myślę, że możemy mieć fajną wiosnę w jego wykonaniu.

No a Sky na wielu frontach. Bernal i Henao w Kolumbii, de la Cruz i Poels w Andaluzji i Thomas z Kwiatkowski w Algarve.