Jak to zrobić?


#1

Witam. Mam kilka pytań. Mam koło tylne mavic cosmic elite z bębnem(orzech) do kasety shimano. Wymieniłem ostatnio napęd na campagnolo i chciał bym teraz przystosować piastę pod campę. Kupiłem bęben mavica do campy i nie wiem jak go założyć a wcześniej zdjąć stary? Po wyjęciu osi nie wiem co dalej robić? Już widzę, że oś ma za dużą średnicę tam, gdzie wchodzi do łożyska w bębnie. Czy można ją dostosować u ślusarza czyli zmniejszyć średnicę w tym miejscu? Czy to wystarczy? Jeżeli ktoś z Was wie jak się zmienia bęben to proszę niech napiszę mi. (wiem, że można zadzwonić do harfy, ale jak ktoś wie to niech nie oszczędza klawiatury:)


#2

Witam
Osobiście ci raczej nie pomogę ale poszykaj na tej stronie .
tech-mavic.com
a to login i hasło znajdziesz tam pliki dotyczące wszystkich kół tej firmy.
login mavic-com
hasło dealer
Pozdrawiam


#3

Dzięki gobo. Dobra stronka, ale chyba nie obejdzie się bez wysłania koła do harfy. Ach znowu wydatki…


#4

[quote=“MB”]
Kupiłem bęben mavica do campy i nie wiem jak go założyć a wcześniej zdjąć stary? Po wyjęciu osi nie wiem co dalej robić? Już widzę, że oś ma za dużą średnicę tam, gdzie wchodzi do łożyska w bębnie. Czy można ją dostosować u ślusarza czyli zmniejszyć średnicę w tym miejscu? Czy to wystarczy?

Widać z tego, ze kupiłeś bębenek Campy nie do tego modelu koła. Cóż zdarza się. Na przysżłość, jeżeli nie wiesz jak się coś zdejmuje, a masz pod ręką część którą masz załozyć, to należ ją dobrze obejrzeć jak jest skonstruowane mocowanie/blokowanie, pomyśleć, zastanowić się i pomysł powinien się znaleźć bez problemu. Do zdjecia wystarczą przecież czynności wykonane w odwrotnej czynnośći od zakładania.


#5

“Widać z tego, ze kupiłeś bębenek Campy nie do tego modelu koła. Cóż zdarza się. Na przysżłość, jeżeli nie wiesz jak się coś zdejmuje, a masz pod ręką część którą masz załozyć, to należ ją dobrze obejrzeć jak jest skonstruowane mocowanie/blokowanie, pomyśleć, zastanowić się i pomysł powinien się znaleźć bez problemu. Do zdjecia wystarczą przecież czynności wykonane w odwrotnej czynnośći od zakładania.”
To nie może być zły bęben, bo to jest bęben mavica do koła firmowego a mają tylko dwa modele m10 i ed10 i są podobno zamienne. Producent mówi, że wystarczy zmienić korpus i już ale już nie wspomniał, że trzeba również zmienić jakieś “graty” wewnątrz. A ja mieszkam na takim zadupiu, że muszę wszystkie części zamawiać nawet dętek nie ma w sklepie takich jak trzeba, więc i te wszystkie części do koła muszę na odległość kupować. W kole mavica całkiem inaczej zdejmuje się bęben niż np. w piaście sh. lx czy innych podobnych.


#6

nie widziałem bębenka Campy, nie darzę jej jakąś sympatią, ale sądzę, że cudu się nie wymyśli. Bębenek musi się blokować przy piaście jakimiś wpustami i być do niej przykręcany śrubą i to przelotową, by przeszła przez nią oś piasty. Tak mi wychodzi na chłopski rozum.