Jaka geometria ramy w szosówce ? Z czym to się ję ?

Witam

Chciałem sie poradzic na temat geometrii ram szosowych rzekłbym nawet takich starszych modeli wykonanych oczywiście ze
stali.

Czy geometria ramy na linku jest jakaś antyczna ? Czy jest to zła geometria od której producenci juz odeszli ? Czy takowa geometria jest negatywna jesli chodzi o prowadzenie rowerka ?

Jak wygląda sprawa kąta rury podsiodłowej ? Wg mnie ten kąt jest zbyt duzy , czy moze to wpływac na pedałowanie ?

Myślę poważnie o ramie stalowej, a nawet bardzo poważnie ale przestraszyłem się tej geometrii.
Prosiłbym pilnie o wmiarę szybką odpowiedż, ponieważ kwestia musi zostać rozstrzygnieta na dniach

fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel … e6b2b.html

z gory dziekuję !!!

widze ząb czasu na tej ramie, co nie znaczy ze trzeba ja przekreslac. Mysle ze mozna na niej zlozyc fajny rower, o wygodnym prowadzeniu (nie bedzie super zwrotny, ale mniej nerwowy w prowadzeniu) jesli poloaczy sie go z lekko wygietym widelcem. Mysle ze na poczatek rama jest bdb i dlugo posluzy, o ile oczywiscie wymiarowo odpowiada

poważnie zastanawiasz sie nad szosową ramą? Wow! Rama któr przedstawiłeś na zdjeciu to rama bardzo duża sądąc po odległosci poprzeczki tylnego hamulca do topu rury podsiodłwej. Geometria ramy jest wypadkową potrzeb kolarza i warunków w jakich jeździ. Wiadomo ze spinter potrzebuje innej ramy niż góral. No cóż o geometrii ramy szosoej można ksiażke napisac a i tak znajda się tcy co napisza inną o zupełnie innych wnioskach.
To stara rama z przełomu lat 70/80. Kidyś miałem podobną a teraz mam włoską alu od masciaghich. Stara prowadziła się fajowo bo była bardzo elastyczna i fajnie było czuć jak układa się w jeździe, nigdy nie straciłem na niej równowagi i w zakrety wchodziła jakoś bezpieczniej. Nowa jest zdecydowanie sztywniejsza. Jeździ sie szybciej i w ogóle siła z napędu inaczej prekłada sie na ramę co dla kolarza ma rzecz jasna kapitalne znaczenie, ale abym sie na tej ramie czuł bezpieczniej to bym nie powiedział. Jest bardzo czula na najmniejszy bład i wahniecie
A co do dzisiejszej geometrii ram to wiadomo - nie geometria jest ważna tylko efekty jakie daje takie a nie inne zbudowanie ramy. Jak weźmiesz rame co ma suport za nisko a potrzebujesz długich pedałów to mogą być kłopoty na zakrętach. Krótsze tylne widełki nowych ram (inaczej jak w twojej) powodują że są one sztywniejsze (no i rama jest lżejsza). Stery ahead też są sztywniejsze niż klasyczne ale wiadomo - trzeba je od razu dopasowa do jednego zawodnika.
Ramy typu slope miały się ponoć lepiej prowadzic ale gdyby rzeczywiscie tak było to cały peleton jeździłby właśnie na takich. Slope powstało przede wszystkim po to aby producent nie musiał produkować kilkunastu rozmiarów ram. Produkuje cztery S<M<L<XL i ma problem z głowy. mocne rurki siodełkowe pozwalają na wysuniecie tejże wysoko ponad top rury podsiodłowej i tyle. Dobierasz odpowiedni wspornik kierownicy i po kłopocie. Tylko trzeba uażać na długość rury sterowej - utniesz źle i zostanie źle.
Myśłę że jeśli zastanawiasz sie nd taką ramą to nei jestes zawodnikiem który jutro wygra wyścig Protour. Dla amatora taka rama może być tylko czy ty wiesz co ta rama przeszła? czy nie była peknięta? Wiadomo ze sare ramy sa o niebo trwalsze od współczesnych alu. niestety są to ramy często mocno spracowane, miękkie