Jakie opony (do treningu)?


#1

Jakie opony szosowe (700x23) moglibyście polecić - wymogiem jest jak najlepszy stosunek wytrzymałości (możliwy przebieg) do ceny. Opony te mają służyć do treningu. Cena obojętna - ważne tylko żeby na każdą wydaną złotówke przypadało jak najwięcej przejechanych kilometrów przed koniecznością wymiany opon. Więc bez znaczenia czy to będzie komplet opon za 200zł na którym przejade powiedzmy 10tyś. km, czy dwa komplety po 100zł, a na każdym z nich po 5tyś. km. Waga opon bez znaczenia. Obojętne również czy będą to drutówki czy opony zwijane.

Co proponujecie? (najlepiej gdyby były to przykłady oparte o własne doświadczenia, wraz z podanym przebiegiem przed koniecznością wymiany, plus ewentualnie waga ciała danej osoby - u mnie jest to 80-85kg)


#2

Osobiście mogę polecić oponki Michelin Krylion carbon. Przejechałem na nich ponad 5000km + prawie 1000 na trenażerze, który zdarł z niej pokaźne ilości gumy a mimo to cały czas nadają się do jazdy, a ważę 80kg. Mam też 2 inne komplety Krylionów (23 i 25mm) jeżdżonych pod 88-95kg. “zawodnikiem” przez kilka tyś i też jest ok. Ich dodatkowym atutem jest odporność na przebicia - przy napompowaniu do maksymalnych 8atm. (lub nawet 9) ciężko “złapać gumę”. Aż sam się boję jak będzie to wyglądało z moimi nowymi oponkami - Schwalbe Ultremo R (wybierane z kilku sztuk) ważą 170g…


#3

ja mam vittorie rubino pro.Jakies 8tys na nich i w tym sezonie nie zamierzam zmieniac opon:)mysle ze ejszcze torche pociagna,cena 69zl allegro


#4

Używa ktoś Michelin Iroman? słyszałem pochlebne opinie, że i żywotne ponadprzeciętnie, a właściwości jezdne całkiem dobre…


#5

Ja kiedyś tam kiedy sobie kupowałem oponę do szosówki to sprzedawca pokazał mi taką oponę odporną na przebicie - z taką utwardzoną, pogrubioną powłoką ale ta opona to nie była do szosówek. A mnie ciekawi czy są takie opony do szosówek (np. 700x25c)?


#6

Są szosowe z wkładkami uodporniającymi na przebicia - np. wkładki z kevalu, vectranu, Puncture Protector (michelin), wkładka ceramiczna (Ultermo), no i gęstszy oplot.


#7

A to super :slight_smile: a czy kolega mógłby podać może jakąś pełną nazwę takiej przykładowej opony tego typu? Byłbym bardzo wdzięczny. No i może jakiś namiar żebym mógł taki produkt w Internecie obejrzeć.

A jeszcze jedno… Czy taka opona więcej waży od zwykłej?

Pozdrawiam,
Mrks


#8

W sumie wszystkie wyższe (czyli wagowo i tak te lżejsze) modele każdego producenta jakaś tam wkładkę mają , więc google.pl wystraczy :wink:
Nie mam pojęcia ile taka wkładka waży, ale pewnie nie dużo, bo np. Michelin Krylion Carbon, opona przez wielu chwalona za żywotność, jest nienajlżejsza (260 g), a różni się od innych tym, że ma w bieżniku domieszki karbonu.
Np. Schwalbe Ultermo w poprzednim poście wspomniana jest bardzo lekka - 180 g (dane producenta).
Te wkładki cudów nie czynią :slight_smile:


#9

Aha… To pooglądam na necie te opony, a i może w sklepie popytam. Ja takich opon dlatego poszukuję bo chciałbym przejechać taką jedną trasę, której jeden odcinek wiedzie przez Babiogórski Park Narodowy :stuck_out_tongue: i tam jest taka droga bita, a kumpel mi mówił, że są też dość ostre kamienie. Jemu tam poszła zwykła opona po 2 km, a cały odcinek ma około 6 km może…