jazda na rowerze czy dieta.


#1

Witam, w tym roku postanowiłam po raz pierwszy spełnić swoje noworoczne postanowienie o utracie wagi i rozpoczęciu regularnych ćwiczeń. Jako że w mieście powstało dużo ścieżek rowerowych, padło na rower, mam jednak pytanie, co spowoduje że szybciej stracę na wadze dieta czy ćwiczenia, nie wiem na czym bardziej się skupić. Drugie pytanie: czy jazda na rowerze to dobry wybór na sport, dzięki któremu schudnę?


#2

Wybór bardzo dobry. Ja dzięki regularnej jeździe kilka lat temu zrzuciłem ponad 20kg w 4-5 miesięcy. Prawda jest taka, że wraz z dietą na pewno osiągniesz lepsze efekty. Ja w swoim wypadku nie stosowałem jakiś ścisłych reguł, odstawiłem jednak zupełnie słodycze, fast foody itp. śmieciowe jedzenie. Nie polecam skupiać się na diecie bez systematycznych ćwiczeń. Schudnąć wtedy można, ale prawdopodobne jest że po jakimś czasie waga wróci jeśli trochę poluzujesz z jedzeniem.


#3

Jak patrzeć tylko na kalorie, przeciętny rowerzysta niedzielny nie spali więcej niż paręset kalorii w godzinę jazdy. Żeby schudnąć jeden kilogram, trzeba spalić 7000 kcal więcej niż się je. Łatwo więc liczyć, że sama jazda nie starczy, o czym świadczą liczne przykłady grubszych kolarzy, którzy pokonują kilka tysięcy kilometrów rocznie.

Ale z drugiej strony, zdrowie to więcej niż tylko schudniecie i jazda na rowerze jest bardzo zdrowa. No i pomaga też schudnięcie, nie tylko dzięki tym spalonym kaloriom, ale np. regulując apetyt, dając dodatkową motywację, itd.


#4

Moim zdaniem każdą dietę należy podeprzeć odpowiednim treningiem bez którego ani rusz,tylko przy optymalnym połączeniu tych dwóch rzeczy można liczyć na efekty i zauważyć postępy.


#5

Dokładnie! Żeby schudnąć często wystarczy ograniczyć lub wyeliminować słodycze i tłuszcze, jeść 5 razy dziennie, ale mniejsze porcje, pić dużo niesłodzonych płynów. Sam trening na rowerze dodatkowo powinien pobudzić Twój metabolizm.


#6

Jazda na rowerze może być pomocna w zbijaniu kilogramów, jednak najistotniejsza jest dieta. Przede wszystkim należy pić dużo wody. Jest to pierwsza zasada, którą należy spełnić, gdy chcemy schudnąć. Następną kwestią jest wyliczenie kalorii, które mają zapewnić nam zbijanie kilogramów.


#7

Nie można skutecznie i na dłuższą metę schudnąć bez ćwiczeń. Nie schudniesz również jeśli nie będziesz trzymał diety oraz będziesz obżerał się fast foodami. Specjaliści wszędzie powtarzają, że podstawą efektywnych treningów w 70% podobno jest dieta. Jedno wchodzi w drugie. Najlepsze połączenie to właśnie dieta plus ćwiczenia.