klub kolarski

witam, jestem początkującym kolarzem, acz z ambicjami. Od czego powinienem zacząć (mam rower i sprzęt). Czy powinienem wstępować do jakiegoś klubu (mam już prawie 18 lat). Kolejne pytanko skierowane jest już do węższej grupy osób: jaki (jeśli już) klub wybrać (mieszkam na podkarpaciu w okolicach Stalowej Woli, chętnie poznam i potrenuje z chętnymi osobami).

Po pierwsze zacznij trenować.
Po drugie, może to wynika z Twojej niewiedzy, ale wybierać w klubach (jak w ulęgałkach) to raczej nie będziesz mógł, o ile w ogóle znajdziesz jakiś, chcący Cię przyjąć. Zapewne wszędzie Ci powiedzą, ze jesteś za stary. Ale nie pękaj, nie ustawaj w poszukiwaniach, to też pewna forma treningu - mentalnego.
Po trzecie ucz się, staraj się zgłębiać wiedzę z zakresu spraw związanych z uprawianiem kolarstwa, czyli zdrowe i racjonalne odżywianie się, fizjologia wysiłku, biomechanika, mechanizmy podnoszenia wydolności, itp. A wszystko po to byś rozumiał co robisz i umiał wyciągać z tego co robisz adekwatne wnioski.

Cóż, zgadzam się z Lucjanem. W naszym kraju znalezienie klubu kolarskiego (takiego, który zechce nas przyjąć) graniczy z cudem. Ciekawe jest również to, że nawet małe wioski mają LZSy z sekcjami kolarskimi, a w moim mieście (Siedlce - ok. 80 tys. mieszkańców) nie ma ŻADNEGO klubu kolarskiego :frowning: Musisz po prostu wytrwale szukać… Aby poszerzać swoją wiedzę o kolarstwie (o czym również wspominał Lucjan) sięgnij po prasę rowerową (bikeBoard, Magazyn Rowerowy, etc.). Oczywiście polecam też działy Trening i Zdrowie naszego forum :slight_smile:

Ale to lpia jeśli tak jest jak mówicie u mnie do klubu moze byc przyjety kazdy chetny , kazdy mlody bedzie wiedzial co ma robic a kazdy chetny do jazdy z grupa moze jeżdzić i słuchac moze co inni maja robic …

Skoro jest tak jak piszesz, to znaczy, że:

  • w Twojej okolicy dla kolarstwa i jego sympatyków nastał raj na ziemi,