Koła do jazdy na czas

Witam, czy jest duża różnica między takimi kołami a typu dysk? I dlaczego dysk jest stosowany tylko z tyłu a z przodu takie lub 3 szprychowe karbonowe

I jeszcze jedno bardzo ważne pytanie , dlaczego w rowerach czasowych seryjnych kierownica jest bardzo nisko, a np. Kwitkowski (nie pamietam czy inni zawodowcy tez) ma o wiele wyzej:

Froome tak samo ma o wiele wyzej te tacki niz mostek

Wyslij CV do SKY jak cie wezma to cie przeszkola i wytlumacza pozycje i sztuke przygotowan rowerow do jazdy na czas.

Na wszystkie twoje pytania znajdziesz dużo odpowiedzi w internecie, wystarczy poszukać.
W skrócie:
W sky każdy zawodnik ma indywidulanie wykonaną lemondkę z tytanu (firmowaną przez Most) oczywiście pozycja testowana jest na torze i w tunelu aerodynamicznym. Np Kwiatek po odejściu z quick step do sky dość wyraźnie zmienił pozycję czasową.

Ja tylko w kwestii forumowej: to raczej niewłaściwy dział na ten wątek.

Z przodu na szosie już od jakiegoś czasu nie stosuje sie pełnych kół. Mając pełne koła z przodu i z tyłu rower jest cięższy do opanowania i trzeba walczyć z byle podmuchem bocznego wiatru.

Aha, ale jeśli wszyscy tam mają lemondki sporo wyżej niż mostek, to seryjnie mniej więcej na tej samej wysokości też chyba powinni robić?

I jeśli oni mają indywidualnie, to inne druzyny nie? Np. Dumoulin

Witam, czy waga tylnego koła około 1240g to dużo czy mało?

Bez kasety, zacisków, opon to ogólnie dość ciężkie koło. Ale ty potrzebujesz mocnego koła, które nie psuje się pod twoją wagą. Parędziesiąt deka różnicy to nic przy całkowitej wadze zestawu ty + rower.

No właśnie tak patrzyłem że to podstawowe shimano rs10 waży niecały kilogram a jest 3x tańsze, ale samych szprych jest 2x i o 16 więcej