Koła Shimno W-HR550 i Ksyrium Equipe

Jestem ciekaw co sądzicie o tych kołach , Shimano od ksyriumów equipe są prawie o dwa razy tańsze a do tego są lżejsze o 10 g :stuck_out_tongue: a także Shimano są b.sztywnymi kołami na których mogą jeździć ciężsi zawodnicy - są nie mniej sztywne niż ksyriumy SL A moze nawet ciut bardziej szczególnie tylne koło . Informacje które podaje nie są zaczerpnięte z byle kąd bowiem z testu kół z archiwalnego magazynu rowerowegonr 9 z roku 2005 str 90 . Ciekawi mnie zatem nad czym górują nad tym modelem shimano ksyriumy equipe .
Jedo o czym wiem to że łożyska chodzą mniej topornie w ksyriumach :stuck_out_tongue: Czekam na wasze opinie .

[size=75][ Dodano: Pon 12 Lut, 2007 10:23 ][/size]
ksyriumy też pewnie są sztywne , ale chyba w porównaniu do shimano się totalnie nie opłacają …

witam forum swoim pierwszym postem

kolego, odpowiedź jest prosta: Mavici górują nad kołami Shimano łożyskami; Shimano jako jedyna firma nadal tłucze łożyska na kulkach, Mavic wszystko koła robi na łożyskach maszynowych
czytałem w sieci, że chłopakom porozpadały się dość szybko łożyska w tych 550; lepiej chyba dołożyć kilka groszy i kupić bardzo sztywne Ultegry, które dodatkowo ślicznie wyglądają :slight_smile:

z tego co sie orientuje tego typu tematow bylo juz od groma.

nie tylko shimano robi kola/piasty na kulkach. campa tez robi na kulkach i ten system sie sprawdza. malo tego piasty campy sa najtrwalszymi piastami na rynku i co do tego nie ma watpliwosci.

Małe uwagi - zapewne wiesz, ale…

  1. Ludzie sprzedający na Allegro wypisują bzdury, że WH-R500 to 105, że WH-R550 to już Ultegra itp. Koła 105 to WH-5600, a Ultegra to WH-6600. Wersje beta tych kół noszą oznaczenia odpowiednio WH-R561 i WH-R601. Koła WH-R550 to koła klasy Tiagra i sądząc z oznaczenia (nie sygnowane logiem Tiagry) też raczej bety…

  2. Koła Ultegra i WH-R601 oraz Dura-Ace zgodne są tylko z kasetami 10s. Koła 105 i WH-R561 obsłużą 8/9/10

Jeśli koła do ścigania to zaczynałbym od WH-R561 a najlepiej 105 WH-5600. Różnica w cenie niewielka, a zasadniczo wg. Shimano sprzęt sportowy zaczyna się od 105, poza tym WH-550 to pierwszy model tego systemu, pierwsza przymiarka - w późniejszych modelach sukcesywnie poprawiano jego błędy.

Ja mam w jednym rowerze Ksyrium SSC a w zapasowym WH-R561. Szczerze mówiąc te kółka Shimano są mocno “ściagane” z Ksyriumów, co więcej Japoniec wprowadził kilka poprawek (asymetryczny zaplot tyłu dla poprawy sztywności, odwodnienie obręczy itp). Łożyska hm… akurat Shimano potrafi robić dobre łożyska i IMHO ich piasty toczą się znacznie lepiej od piast na maszynówkach. Ja sporej różnicy między oboma modelami nie widzę (jedynie w cenie widzę 2000PLN i na wietrze widzę, bo Ksyriumy SSC/SL2/ES strasznie “hamują”) i sam dojrzewam, żeby nastepne “ściganckie” brać Dura albo Ultegra.

Że niby jak … :unamused: ma ktoś może dostęp do wykazów/ pomiarów kół w tunelach aero ?
[/quote]

Cholera - miałem i zadziało mi się przy reinstalacji systemu :frowning: Ksyriumy mają większe opory. Co zreszta nie dziwosta - przy tym samym zaplocie, tym samym kształcie piast i tej samej liczbie szprych grube szprychy aluminiowe łopocza bardziej od cienkich stalowych (obie wersje płaskie) - dziwne jakby było inaczej.

To ciekawe czy będą niosły lepiej po płaskim niz takie tanie shimano whr 550 , shimano ultegra bo skoro są podobnie sztywne , masa na płaskim 200 - 300 g to tyle co nic.

[size=75][ Dodano: Pon 12 Lut, 2007 12:39 ][/size]
a opory mają większe

[size=75][ Dodano: Pon 12 Lut, 2007 12:39 ][/size]
mowię o ksyrimach sl

co to znaczy wersja beta???

Doktor, znasz może jakieś testy WH-6600?

(pukałem na GG, ale martwa cisza :slight_smile: )

Genia:

W informatyce wersja beta oznacza wersję roboczą, będącą propozycją kształtu wersji ostatecznej tworzoną głównie w celu testowania prez użytkowników i wychwytywania ewentualnych błędów. Wersja rozwojowa.

Tu: koła WH-R561 są bardzo podobne konstrukcyjnie do WH-5600 a WH-R601 do WH-6600 (mają tez wspólne instrukcje obsługi). Jednakże koła WH-5600 to oficjalne koła Shimano 105 mające logo grupy Shimano 105 i wchodzące w skład grupy Shimano 105. O kołach WH-R561 pisze się koła klasy 105 ale oficjanie nie są to 105, nie mają też logo grupy. Ewentualna wpadka jeśli nowy pomysł okaże się nieudany nie pójdzie na konto oficjalnego wydania grupy. Podobnie z WH-R601 i WH-6600. Należy domniemywać, że Shimano traktuje je jako wersję rozwojową, testową.

felipe:

Nie używam GaduGadu tylko GAIMa, wersję 2.0.0-beta6 (właśnie - beta!). Mam ustawione logowanie rozmów tylko od znanych “buddies”. Robiłem restart systemu i Twoja wiadomość musiała pójść w kosmos.
Aktualnie nie mam żadnych testów - jak pisałem poszły na śmietnik wraz z dyskiem. Znajdę backupy, albo ściągnę, albo zdobędę papierkowe - będę miał to sie będę chwalił.

szkoda tylko, ze w razie jakis problemow z tymi kolami czesto przedstawiciel ma w nosie “testerow”.

w zeszlym roku mielismy niezle przeboje z reklamacja na kola 540.
klientowi szprychy w tylnym kole pekaly nawet kiedy rower stal w miejscu. oczywiscie pawlak twierdzil, ze wszystko z nimi jest ok. :neutral: :slight_smile: w koncu reklamacje uznano i to chyba tylko dzieki dobrym ukladom z przedstawicielem shimano na PL.

Dla zachowania pozorów obiektywnej informacji mógłbyś dodać, że koła WH-R540 to jedne z pierwszych kół jakie Shimano w ogóle robiło kiedykolwiek, model 2002 (albo 2001 nie pamiętam dokładnie), do grup 9 (Shimano nie robiło wówczas żadnych 10-rzędów!), z epoki pedałów SPD-R i “nowej 9-rzędowej grupy 105”…

Skądinąd sądząc po cenniku Pawlak dziś i Pawlak kiedyś różni się paroma innymi szczegółami :wink:

[size=75][ Dodano: Wto 13 Lut, 2007 18:32 ][/size]
A ja gwoli szczerości dodam, że Shimano chyba wciąż jednak szuka optymalnej konstrukcji kół… Oglądałem zdjęcia kół DuraAce z “Majorki” - hm… zarówno C50 jak i niskoprofilowe karbonowe miały nyple przy obręczach a nie przy piastach. A WH-7801 wydawały się ostatecznym produktem w tej linii… Czy zmiana dotyczy tylko “karbonów”, czy wszystkich modeli i czy jest to zmiana na lepsze - dowiemy się w nastepnym odcinku…

zadam dziwne pytanie: które Mavici dorównują jakością WH-6600 (cena do 1300 zł)?

w zasadzie sam sobie odpowiadasz na pytanie.
najblizej WH6600 beda te za 1300zl :wink:

wagowo i (moze) jakosciowo najblizej powinny byc ksyriumy elite. w tej chwili jest na nie calkiem niezla promocja i mozna je wyczaic za jakies 1500-1600zl.

Malik, mówisz o tych kołach: centrumrowerowe.pl/index.php … id=79&l=pl ?

Ja mam idiotyczny dylemat, no ale cóż, opowiem… Zastanawiam się czy jasne koła Ultegry nie będą się gryźć z czarnymi oponami :neutral_face:

tak. wlasnie te mialem na mysli.

same kola gryzc sie z oponami nie powinny. zalezy od tego jak reszta roweru wyglada. :wink:

Reszta to Trek 1500. Przewiduję czarną owijkę, wg mnie niebieska będzie zbyt mdła.
Czekam na testy kół Ultegry. Jeżeli będą słabe, to wezmę Mavici.