Kółka Dura 2008


#1

Kiedyś (dokładniej tu: bikeworld.pl/rower/artykul/1978/3/
Ano faktycznie – czerwone, ustawione odwrotnie nyple :slight_smile: Faktycznie zmiana zaplotu tylnego koła*). Ciekawostką jest informacja, że nowe koła DuraAce mają być wstecznie kompatybilne tj. 8/9/10.

*) IMHO Mavic wprowadził ten zaplot z prawym słoneczkiem ze względu na bardzo grube, aluminiowe szprychy w Ksyriumach SSC/SL/ES – fizycznie na dawało się ich skrzyżować. A wszyscy zaczęli naśladować ten zaplot traktując, że skoro Mavic tak wymyślił, to on jest dobry :wink:


#2

WH-7850-SL (bezdętkowa Tubeless – obręcz ze scandium :slight_smile: niedawno ktos sie pytal o ramy ze scandium - prosze kola są :slight_smile:


#3

Koła już wcześniej były: WH-7801-SL :wink:


#4

“Nawiasem mówiąc pierwszy raz usłyszałem o oponach Tubeless na szosę… 6 lat temu, a ciągle idea nie może się przebić. Powód jest dość prosty, wyobraźcie sobie co stać się może, gdy opona napompowana do 8 atmosfer zsunie się z podobnej obręczy na zakręcie. Ciekawe, czy na obecnym etapie wyeliminowano całkowicie to zagrożenie”

to z tego artykulu ostatniego - to one nei sa przyklejane do obreczy podobnie jak szytki?


#5

Trochę zbaczamy, ale to tematy pokrewne, więc można przymknąć oko :wink: Wydaję mi się, że do opon bezdentkowych trzeba mieć specjalne obręcze. Wtedy taki zestaw jest w stanie utrzymać oponę na miejscu i odpowiednie ciśnienie w niej. Gres, poza tym trudno przylepić oponę (nie-szytkę) do obręczy, bo i jak? :wink:


#6

he no nei wiem , Nie wiem jak opony do kół bezdętkwych wyglądają - myślałem że może podobnie do szytki.
W sumie nie czaje tego o spadaniu opony z artykułu , równie dobrze mogłaby spaść zwykła tak rozumując ,chyba sie przejde do jakiegoś sklepu obejrzeć.