łańcuch

Panowie mój problem polega na tym ze nie mogę dokładnie wyczyścić łańcucha, jestem w stanie go nasmarować i nic ponadto bo nie mogę go ściągnąć a jak ruszam na boki łańcuchem to aż skrzypi. Chciałbym go rozczepić i namoczyć w oleju w celu dokładniejszego wyczyszczenia ale mam problem z rozbiórka łańcucha a to dlatego ze jest on na stałe złączony przynajmniej tak mi sie wydaje a nie mam dużego doświadczenia. Jest to łańcuch Shimano i jest on złączony (tak mi sie wydaje nitem, może klin) i mam pytanie czy mogę wybyć ten nit,klin. Pytam bo nie wiem czy później będę w stanie go złączyć na nowo.

Nigdy nie należy rozkuwać dwa razy w tym samym miejscu :exclamation:
Rozkuwamy sworzeń ciągnący szersze ogniwo. Zakuwamy specjalnym `connecting pinem’ – do dostania w sklepach, ok. 5 PLN sztuka (dla łańcuchów 10s).
Najlepiej zacząć od przeczytania instrukcji:
techdocs.shimano.com/media/techd … 694374.pdf

[size=75][ Dodano: Sro 28 Lip, 2010 19:53 ][/size]
10s:
centrumrowerowe.pl/09803059002/S … odukt.aspx

9s:
centrumrowerowe.pl/09803059001/S … odukt.aspx

A jest mozliwość zerwania łancucha po poprawnym wmontowaniu pina :question:

sebkaaa chcesz mieć takie problemy z głowy, to zainwestuj w Wippermann’a. Spinkę albo cały łańcuch. Łańcuch Connex 10-cio rzędowy jest dobry, bardzo trwały. Bez problemu możesz używać spinkę do łańcuchów Shimano.

rozkuj go rozkuwaczem do lancucha, zaloz spinke i po problemie. Lancuch zdejmujesz kiedy chcesz

Ja preferuję skuwanie. Jeśli masz porządny, regulowany skuwacz i minimum wyczucia – będzie OK. Prawidłowo zakuty łańcuch na pewno sam się nie rozepnie.

Jeśli chcesz spinkę Connex – też będzie OK. Pamiętaj tylko, że spinki Connex też są zorientowane – na górnym odcinku łańcucha powinna być “uśmiechnięta” (V) a na dolnym – “smutna” (Λ).