Michelin Pro3 Race -- wyp*&@#@#$&^$*&!


#1

Ostatnio prowadziłem taki wątek o Pro3, w którym żaliłem się, że podarłem trzy oponki z tej serii na 1000 km. Zakończył się konkluzją, że może pech i dam jeszcze jedną szansę. Dałem. Dziś na idealnym asfalcie (Krynica, Pułaskiego, podjazd) podarłem tę czwartą. Miała 500km. Żeby nie było niedomówień: 7.8bar, ja ważę 83 kg. Na samym środeczku, tam, gdzie teoretycznie powinno być wzmocnienie dziura 5mm na wylot. Najechałem na jakiś pojedynczy kamyczek… Dziękuję serdecznie, nigdy więcej! 600PLN (przy okazji drą się też dętki) jak psu w d4! Oponki do trenażera byłyby duuuużo wytrzymalsze!


#2

Wiem, że jestem nudny. Kup Vittorie :slight_smile:

Swoją drogą też mam w drugim komplecie PR3 i też na oko przejechałem na nich po różnych asfaltach 500km i nic. Strzela spod kół żwir i nic się nie dzieje. Walę jednak ponad 8bar i dziesięć kilo mniej mam :wink:
Mam rubino pro/23mm i tak z 15tyś przejechane. Żadnej gumy.
Tyle, że Ciebie pewnie wyścigowe, a nie treningowe, opony interesują.

Współczuję Tobie, szkoda kasy i zachodu.
Na Twoim miejscu napisał bym do Michellin’a bezpośrednio i opisał problem.

pozdrawiam


#3

Właśnie kupiłem na ebay.de dziesięciopak (do spółki z Bratem) GP 4000S – z transportem wyjdzie mi 91 PLN za sztukę. Czekam aż przyjdzie – zobaczymy :wink:


#4

Nie będziesz żałował wyboru (mam na myśli te GP4000). Sam na takich jeżdżę i porównuję je do używanych też na wyjazdy do Francji i Włoch Schwalbe ultremo i ProRace 3.
Ultremo i PR3 wymagają wysokiego ciśnienia i … niskiej wagi zawodnika. Nie są też odporne na … ostre kamyki. Zalety: niskie opory toczenia (potrzebują jednak gładkiego asfaltu), niska waga i dobre trzymanie na mokrej nawierzchni.
GP4000 - nie dużo cięższe, ale twardsza mieszanka, nie łapią tych cholernych nacięć od kamyków. Wadą jest gorsze trzymanie szosy na mokrym. Trzeba się wtedy trochę przełamać na zakrętach, aby mimo deszczu składać się mocno w zakręt aby opona “zapracowała” boczną powierzchnią z bieżnikiem.
Na jednym komplecie spokojnie przejechałem poprzedni sezon i … dalej służą.

Sławek
z Łasku


#5

A teraz drogi Michelin pocałuj Misia … :slight_smile:

( cgi.ebay.de/Continental-GrandPri … 45fbc2c028 )

Tradycyjnie polecam uwadze Forumowiczów niemiecki Ebay

[size=75][ Dodano: Wto 09 Sie, 2011 18:29 ][/size]

Hm… Ja jestem bardzo pozytywnie zaskoczony ich bardzo dobrą przyczepnością (o rząd wielkości lepszą niż Pro3), także na mokrym. Przy czym ja kupiłem 4000S a nie 4000

[size=75][ Dodano: Wto 09 Sie, 2011 18:46 ][/size]
Aha, i jeszcze jedno: zwracam uwagę, że GP4000S mają kierunek obrotu (mała strzałeczka “rotation” na boku bieżnika)


#6

a to ciekawe bo przyczepność 4000s jest mniejsza w stosunku do Pro 2 i 3 wg moich odczuć , za to mają niższe opory toczenia , tak samo skuteczność wyhamowania jest niższa niż Michelinach , ale to moje prywatne spostrzeżenia .