Michelinka Light v Pro Reace2


#1

Koledzy ktora oponka jest lepsza light czy pro reace ?


#2

Nie jestem pewien, ale czy Pro Light to nie jest poprostu lżejszym Pro Race’em?
Róznica jest przedewszytkim w wadze, więc w żywotności zapewne również… Opcja dla zawodowców. Chyba, że masz dużo pieniędzy.
Pro Race jest uważany za bardzo dobrą oponę, lepszej nie trzeba dla nas amatortów.
Ja zajechałem już 2 komplety Pro Race’ów po 5 tys. km, sam byłem zdzwiony, trzeci komplet mi trzymał już dłużej, ale nawet nie myśle na ile starczyłby mi ten Pro Light… Mniejsza waga, mniej oponki, mniej gumy do ścierania…


#3

Hehe, dla amatorów? Tych opon uzywa wiekszosc grup zawodowych na swiecie :smiley:


#4

Dlatego właśnie lepszej dla amatorów nie trzeba. :wink:
Moim zdaniem największą różnicą pomiedzy tymi oponkami będzie różnica w służeniu i odpornosci na przebicia ;] Może do koł czasowych się nada, tam sekundy się liczą, nie ma jazdy w kołach, i koła czasowe są rzadko używane… Ale tutaj z drugiej storny lepiej chyba szytki…


#5

aha no ok bo mam okazje kupic pro light po 109


#6

szkoda wydawac kase na nie… za tyle kupisz jakies pro2racey albo gp3000/4000.

lighty to cos jakby supersonic contiego.
nie nadaja sie na nasze drogi do codziennego uzytkowania.


#7

no dzienki kolego


#8

ja wlasnie dostalem teraz od trenera pro light a wczesniej miałem pro race i powiem szczerze ze na wyścigach szosowych nie widze roznicy. A jeżeli nie widac różnicy to po co przepłacać :]


#9

ej a widzicie roznice miedzy jakimikolwiek oponkami ? Jesli tak to jaka?


#10

jak od kąd załozyłem conti 4000 to bardziej “mięko” mi sie jedzie :stuck_out_tongue: a pierwszy raz jak na nich jechałem to poprostu sam leciałem!!! :smiley: :astonished:


#11

Podobnie mam odczucia że bardziej mięko się jedzie - miękka mieszanka , więc powinny być dobre na deszcz , ale żeby lecieć to niestety tego nie odczuwam :stuck_out_tongue:


#12

jest róznica między oponkami. Jak jeździłem na michelin orium i jak sie przesiadłem na pro race to nośnosc lepsza i lepie w zakrętach sie trzyma. Noi oczywiscie bardziej odporna na przebicia.


#13

hmm w zakretach i tak nie jezdze na granicy przyczepnosci , kapcie to kwestia szczescia , a to noszenie - naprawde szybciej sie jedzie na takiej niż na gumie za 30 zł?


#14

Mnie urzekła nośność Conti… Z konti przesiadłem się na zachwalane Pro Race i pierwsze 3 komplety to porażka… Nie więcej niż 5 tys (nawet niecałe 3) i juz sie rozpadała… Teraz użytkowany komplet zanosi się na najlepszy, wytrzyma dużo dłużej. Nośność wcale nie lepsza, lepsza przyczepność, fakt! Conti przez to, że mają lepsza nośność z reguły, przez właśnie inna mieszankę gumy są bardziej śliskie i na deszczu jak na lodowisku miałem…
Nie wiem w jakich modelach, ale znana jest mi teoria, że czym ciemniejszy kolor oponki(w zasadzie paska) to bardziej nosi, ale też słabiej trzyma w deszczu… Mit? czy rzeczywiście w jakimś modelu conti kolorem bieżnika oznacza zastosowanie oponki?
Teraz zastanawiam się nad jakąś oponką z rodziny Shwable, Vittoria czy Continetal; do tej pory jeżdzę na Pro Race’ach, bo okazyjnie tanio je nabywam, i mają ten śiwetny błękitny kolor :stuck_out_tongue:


#15

No to moze mi załatwisz 2 oponki pro reace 2 bo mówisz ze po okazyjnej cenie je nabywasz ?


#16

ja jezdze na pro race light. przesiadlem sie na nie z pro racow, a wczesniej jeszcze jezdzilem na performance michelina. jest DUZA roznica pomiedzy performance a pro race-zauwazalnie mniejsze opory toczenia mimo mnijeszje szerokosci performancow(21mm- perf., 23mm-pro). co do lightow to nie sa zle mi trzymaja juz ok 5 tys i jak narazie jest ok nie widze potrzeby zmiany. a kupilem je w cenie pro race. roznica na wadze to ok 30g na oponce czyli w sumie zadna tak jak nie widze roznicy w jezdzie)


#17

Niestety nie handluje ;] Tylko na własne potrzeby.
Taniej niż najtańsze na allegro czy w najtańszym sklepie jest gotów oddać Maxxis Detonatory zwijane…


#18

velo.com.pl/php/produkty.php?m=10&k=55&p=%&id=589

po 125 zł mogę ściągnąć