Michelinka Light v Pro Reace2

Koledzy ktora oponka jest lepsza light czy pro reace ?

Nie jestem pewien, ale czy Pro Light to nie jest poprostu lżejszym Pro Race’em?
Róznica jest przedewszytkim w wadze, więc w żywotności zapewne również… Opcja dla zawodowców. Chyba, że masz dużo pieniędzy.
Pro Race jest uważany za bardzo dobrą oponę, lepszej nie trzeba dla nas amatortów.
Ja zajechałem już 2 komplety Pro Race’ów po 5 tys. km, sam byłem zdzwiony, trzeci komplet mi trzymał już dłużej, ale nawet nie myśle na ile starczyłby mi ten Pro Light… Mniejsza waga, mniej oponki, mniej gumy do ścierania…

Hehe, dla amatorów? Tych opon uzywa wiekszosc grup zawodowych na swiecie :smiley:

Dlatego właśnie lepszej dla amatorów nie trzeba. :wink:
Moim zdaniem największą różnicą pomiedzy tymi oponkami będzie różnica w służeniu i odpornosci na przebicia ;] Może do koł czasowych się nada, tam sekundy się liczą, nie ma jazdy w kołach, i koła czasowe są rzadko używane… Ale tutaj z drugiej storny lepiej chyba szytki…

aha no ok bo mam okazje kupic pro light po 109

szkoda wydawac kase na nie… za tyle kupisz jakies pro2racey albo gp3000/4000.

lighty to cos jakby supersonic contiego.
nie nadaja sie na nasze drogi do codziennego uzytkowania.

no dzienki kolego

ja wlasnie dostalem teraz od trenera pro light a wczesniej miałem pro race i powiem szczerze ze na wyścigach szosowych nie widze roznicy. A jeżeli nie widac różnicy to po co przepłacać :]

ej a widzicie roznice miedzy jakimikolwiek oponkami ? Jesli tak to jaka?

jak od kąd załozyłem conti 4000 to bardziej “mięko” mi sie jedzie :stuck_out_tongue: a pierwszy raz jak na nich jechałem to poprostu sam leciałem!!! :smiley: :astonished:

Podobnie mam odczucia że bardziej mięko się jedzie - miękka mieszanka , więc powinny być dobre na deszcz , ale żeby lecieć to niestety tego nie odczuwam :stuck_out_tongue:

jest róznica między oponkami. Jak jeździłem na michelin orium i jak sie przesiadłem na pro race to nośnosc lepsza i lepie w zakrętach sie trzyma. Noi oczywiscie bardziej odporna na przebicia.

hmm w zakretach i tak nie jezdze na granicy przyczepnosci , kapcie to kwestia szczescia , a to noszenie - naprawde szybciej sie jedzie na takiej niż na gumie za 30 zł?

Mnie urzekła nośność Conti… Z konti przesiadłem się na zachwalane Pro Race i pierwsze 3 komplety to porażka… Nie więcej niż 5 tys (nawet niecałe 3) i juz sie rozpadała… Teraz użytkowany komplet zanosi się na najlepszy, wytrzyma dużo dłużej. Nośność wcale nie lepsza, lepsza przyczepność, fakt! Conti przez to, że mają lepsza nośność z reguły, przez właśnie inna mieszankę gumy są bardziej śliskie i na deszczu jak na lodowisku miałem…
Nie wiem w jakich modelach, ale znana jest mi teoria, że czym ciemniejszy kolor oponki(w zasadzie paska) to bardziej nosi, ale też słabiej trzyma w deszczu… Mit? czy rzeczywiście w jakimś modelu conti kolorem bieżnika oznacza zastosowanie oponki?
Teraz zastanawiam się nad jakąś oponką z rodziny Shwable, Vittoria czy Continetal; do tej pory jeżdzę na Pro Race’ach, bo okazyjnie tanio je nabywam, i mają ten śiwetny błękitny kolor :stuck_out_tongue:

No to moze mi załatwisz 2 oponki pro reace 2 bo mówisz ze po okazyjnej cenie je nabywasz ?

ja jezdze na pro race light. przesiadlem sie na nie z pro racow, a wczesniej jeszcze jezdzilem na performance michelina. jest DUZA roznica pomiedzy performance a pro race-zauwazalnie mniejsze opory toczenia mimo mnijeszje szerokosci performancow(21mm- perf., 23mm-pro). co do lightow to nie sa zle mi trzymaja juz ok 5 tys i jak narazie jest ok nie widze potrzeby zmiany. a kupilem je w cenie pro race. roznica na wadze to ok 30g na oponce czyli w sumie zadna tak jak nie widze roznicy w jezdzie)

Niestety nie handluje ;] Tylko na własne potrzeby.
Taniej niż najtańsze na allegro czy w najtańszym sklepie jest gotów oddać Maxxis Detonatory zwijane…

velo.com.pl/php/produkty.php?m=10&k=55&p=%&id=589

po 125 zł mogę ściągnąć