Napęd ~ 1500 zł


#1

Witam.
Na jesieni/zimą będę sobie zmieniał napęd. Będę miał na ten cel około 1500 zł. Jako, że będę już juniorem, to postanowiłem sobie złożyć coś na dziesiątce (nie wiem, czy są jakieś ograniczenie co do wielkości zębatek, jeżeli tak, to proszę aby mnie ktoś oświecił). Mówiąc o napędzie, chodzi mi o przerzutki, manetki, korby, łańcuch i kasetę (chyba o niczym nie zapomniałem). Początkowo myślałem o 105 z domieszką Ultegry, ostatnio jednak zacząłem zastanawiać się nad Campagnolo. Niestety nie wiem w ogóle za jaką grupą miałbym się w tym celu rozglądać i w jakie części się pakować. Jeżeli ktoś ma doświadczenia w tej materii, w tym przedziale cenowym, to byłbym wdzięczny za odpowiedzi i propozycje, jakby to miało wyglądać :slight_smile:.


#2

na pewno kaseta dla juniora zaczyna sie od 14zebow


#3

Dla juniora mł. na pewno tak.


#4

Więc dla juniora na kasecie wszystko zaczyna sie jak zostało wyzej wspomniane od 14. a na korbie płyte tzn. największą tarcze można mieć 52 :]


#5

Nie wierzysz chiemek’owi? Maks dla juniora to 52x14…


#6

Nie napisałem, że nie wierzę, napisałem, że 14 jest na bank dla juniora młodszego, natomiast co do juniora nie byłem pewien. Ale skoro tak mówicie, to ok, wierzę.


#7

za1500 w kombinacji 105/ultegra ciezko ci sie bedzie zmiescic :slight_smile: Przynajmniej w oficjalnych sklepach.

Ja bym w campe zaiwestował , chyba droższa od SH ale niskie grupy ma lepsze–> polecam temat campa vs SH:)


#8

Na samym 105 myślę, że bym się zmieścił (ceny z allegro), a to nie jest chyba taka niska grupa :wink:.


#9

Jeżeli chodzi o campe to z velocem chyba się nie zmieścisz w 1500 zł, a 105 to pewnie tak. Campa veloce to z tego co pamiętam przerzutki są sporo droższe nawet od ultegry, kaseta chyba to samo, klamki tylko tańsze. A jeżeli chodzi o 10 to nie wiem czy się opłaca, bo przecież chyba 25 w kasecie to niepotrzebne? A jak będziesz miał co ząb to 14-23, a na przykład na 22 wogóle nie będziesz jeździł. A przy małej tarczy 39 to najmięcej z tyłu powinno być 21, przy 42 zakłada się 23, chyba że do włoch w góry będziesz jeździł :mrgreen:


#10

No tak, myślałem, że w juniorze można mieć mniejszą koronkę niż 14, ale skoro nie, to faktycznie dziesiątka mi raczej niepotrzebna :stuck_out_tongue:.


#11

39x21 to miekka jazda po polskich górach? Oj chyba nie wszędzie jechałeś jeszcze, albo wjeźdzałeś niesamowicie twardo… Z tego przełozenia nawet na małej hopce się zamula, dynamiki nie olewaj bo będziesz miał takiego muła w nogach, że 2 skoki i po Tobie… Ja byłbym raczej za zaołożeniem z tyłu 25, a coś ze środka wywalić jeśli już… Na MP górskie, jak się w górach nie czujesz dobrze, to i to będzie mało… A o Alpach to nie ma co mówić… Jak tam elita szykuje 39x28 na niektóre hopki i przepychają… Nie mówie już o tym jak Armstrong wjeżdzał przy nachyleniu 10%, swoją drogą wie może ktoś jakich przełożeń używał? Jeśli tak to proszę w temacie o silnorękim napisać ,-)
Dlatego jestem zwolennikiem 3 tarcz z przodu, bo wtedy ze zwyczajną kasetą jesteśmy w stanie wjechać wszędzie wystarczająco miekko… Nie trzeba na wyjazd w góry dokładać mega koronki z tyłu…


#12

zgadzam sie w zupelnosci z for1second
pare lat temu byl taki jeden kolarz Ondrej Sos…, tez tak jezdzil twardo i co z tego wyszlo wszyscy wiedza!
po erze Armstronga wiekszosc kolarzy wlacznie z Janem Ulrichem jezdzi miekko.
no ale jak komus nie szkoda kolan i lubi zakwaszac miesnie to spokojnie moze jezdzic nawet na 19!!! :smiley:


#13

Nie jestem tego pewnien, ale być może można mieć przełożenia 49x13, 46x12 itd… Tylko nawet jesli można to chyba wole większa tarcze z przodu ;] Ale ze względow finansowych może to byc przydatne, bo nie jest tak łatwo dostać kasete z 14-stką kończącą jak z 12-stką…


#14

Ja niestety będę musiał zmienić kasetę z 12/26T na 14/…T ośmiu rzędowa i nie mogę znaleźć, a tak swoją drogą kto wymyśla takie przepisy.


#15

Przepisy są akurat dobre, gorzej z dostępnością części…


#16

Widzię, że większość kolegów nie wie, że w grupie Veloce była (jest?) kaseta 10-tka 23-14. Na takiej właśnie jeździ mój syn - junior młodszy. Z przodu 46-39 z tyłu 23-14. Wszystko śmiga na recordzie + klamki centaur. Innymi słowy mówiąc polecałbym campę i użycie właśnie tej 10-biegowej kasety. Jazda ciekawa bo z tyłu masz przełożenie co koronkę.


#17

Dokladnie, byla i napewno jest taka kaseta :exclamation: :exclamation:
Byla dostepna kaseta 14-23 zarowno Veloce jak i Centaur,
z zakupem takiej kasety nie powinno byc problemow :exclamation:
DLA CHCACEGO NIC TRUDNEGO…

Co do przepisow to nie jest to jakis tam nasz polski,
kolejny glupi przepis, lecz z gory narzucony przez UCI .
Majac na uwadze rozwoj mlodych adeptow kolarstwa, bo bez niego to juz w jun ml,
co niektorzy montowali by kasety od 12…


#18

tarcza z przodu 52? A czemu nie mogli dać w przepisach 53? To niewielka różnica a dostępność większa 53! natomiast 14 jest rzeczywiście dobrym przepisem.


#19

No cóż, czyli nie wielkiego nie wymyślę. Jak będzie kasa to jednak kaseta na 10, korby, manetki, przerzutki, łańcuch, wszystko na Veloce. Jak nie, to na 105. Różnica gdzieś 300 zł, więc będę się starał zaoszczędzić na Campę i zobaczę jak się na tym śmiga.


#20

jest kaseta ultegry na 10 14-25 wiem bo sam taką mam (kosz tej koset to ok 200zl) (jestem juniorem i duza tarcz musi być 52) co do dostepność duzej tarczy 52 to niema rzadnego problemu shimano 105 i ulterga na 10 mają takie seryjnie montowane. Ja za klamki 105, hamulce 105, korbe z suportem 105, lańcuch ultegry, kasete ultegry, przezutki dara-ace zapłaciłem 1616zł :wink: :stuck_out_tongue: (wszystko nowe i z 10 rzedowyh grup!!!)