no wlasnie z tego co ja wiem to
Niemiec na 99 %
Kwiatkowski … sprawa zawila bo problemy ze sponsorem byly ale kto wie nie chce sie wypowiadac i zle nie zycze
Huzarski bardzo mozliwe ze to bedzie kolejny polak w PT OBY !! OBY!! mam nadzieje
Gołaś ? moze Vacansoleil bedzie mialo licencje PT?
Gawronski podobno staz w Astanie ale kto to tak na prawde wie
a co z reszta?
Jeszcze jakiś młody Polak w LampreISD .
Nazwiska nie podano . Jest paru kandydatów , ale moim zdaniem to musi być kolarz który startował w drużynach amatorskich w Francji lub we Włoszech .
[size=75][ Dodano: Nie 22 Sie, 2010 17:53 ][/size]
Rutkiewicz i Morajko już na pewno nie będą w pro-tourze w przyszłym sezonie .
Piotr Wadecki dziś na antenie Eurosportu powiedział ze przejdą do CCC.
CCC w przyszłym sezonie będzie posiadał paszporty biologicznie i będą chcieli startować wyścigach pro-touru.
Ja uważam ze oprócz TDP żadnym innym wyścigu pro-touru nie wystartują .
Ja uważam ze oprócz TDP tylko w Eneco tour by mogli dostać szanse .Lang Team zaprasza holenderskie drużyny to myślę ze za rok i CCC by szanse w Eneco dostali .
Nie no, Huzar to jest ogarnięty facet , nie wierze ,że po tym jak mu sie udało wreszcie wyrwać z naszego bagna by tu wrócił. Dla Gołasia to był by koniec czegoś większego bo drugi raz, bez zwycięstw będzie mu trudno się załapać do profesjonalnej zachodniej ekipy - w przypadku gdyby teraz odszedł do CCC. Niemiec pewnie po prostu nie ma ciekawszej perspektywy.
Jeżeli CCC pomyślnie załatwi sprawę paszportów biologicznych, a dodatkowo wejdzie w życie reforma zapowiadana przez UCI, przed polską grupą mogą się otworzyć ciekawe perspektywy.
UCI dąży do takiej sytuacji, żeby wyrównać szanse wszystkich grup pro-kontynentalnych, jeżeli chodzi o możliwość ścigania się w wyścigach z najwyższej półki. Projekt zmian przewiduje wprowadzenie systemu punktowego, tj. swoistego limitu, który może być wykorzystany w sezonie przez jedną drużynę. W projekcie zakłada się, że każda drużyna otrzymywałaby 18 punktów. Limit mogłaby wykorzystać, wybierając wyścig lub będąc zaproszona do startu w konkretnych wyścigach. Poniżej tabela, z której wynika, ile punktów „kosztuje” każdy wyścig ( po włosku, ale zrozumiale ).
Tabella dei punti
9 Punti: Tour de France
6 Punti: Amstel Gold Race, Critérium du Dauphiné, Giro delle Fiandre, Giro d’Italia, Giro di Svizzera, Liegi-Bastogne-Liegi, Milano-Sanremo, Parigi-Nizza, Parigi-Roubaix, Tirreno Adriatico e Vuelta a España
3 Punti: Clasica San Sebastian, Eneco Tour, Freccia Vallone, Giro di Polonia, Giro di Romandia, Gand-Wevelgem, GP Montréal, GP Plouay, GP Québec, Lombardia, Tour Down Under, Vattenfall Classic, Volta a Catalunya, Vuelta al Paìs Vasco.
Vaitor, nie jestem przekonana, czy to będzie takie wyrównanie szans. Kwestia punktów kredytowych, którymi opłacałoby się starty poniekąd ma sens, bo przekreśla sytuację, w której jedna ekipa PC jechałaby we wszystkich najważniejszych wyścigach, tak jak miało to miejsce w tym, czy poprzednim sezonie, a w związku z tym zwalnia się miejsce dla innych drużyn.
Jest też jednak zapis mówiący o tym, że w wyścigach ProTour udział obligatoryjnie będą musiały wziąć wszystkie drużyny PT (maksymalnie będzie ich 18), a pozostałe miejsca organizator przyznać może drużynom ProConti znajdujących się w “top 17” rankingu drużyn PC za sezon 2010. Zaś w przypadku wyścigów historycznych (czy też monumentalnych, jak to określa UCI) zaproszenia pójdą do 17 najlepszych drużyn z sezonu 2010 (tu już oczywiście ranking ogólny, a nie tylko PC).
Tak więc ten drugi zapis trochę miesza, a biorąc pod uwagę, że CCC nie znajduje się w wspomnianej “17” to szans na udział w wyścigach PT mieć nie będzie, co najwyżej w wyścigach historycznych, ale jakoś tego nie widzę.
ps. oczywiście jak ostatecznie będzie wyglądać ta “selekcja” i cały regulamin okaże się dopiero pod koniec roku, więc na razie to też jeszcze trochę takie “domniemywanie”.