Pęknięta obręcz koła


#1

Jak myslicie bedzie się powiększać te pęknięcie??? Miał ktoś taką sytuację??? poluźniłem maksymalnie w tym miejscu szprychę aby nie rozrywało bardziej tej obręczy. Dobrze zrobiłem???



#2

Jeśli poluźniłeś szprychę, to masz rozcentrowane koło, co nie?
Tak jeździc chyba nie będziesz.
Jeśli to stało się tak samo z siebie, to wątpię, żeby ktoś na podstawie zdjęcia dał Ci słowo, że nic więcej się nie stanie. Skoro samo się uszkodziło, to teraz struktura jest naruszona i prędzej rozleci się bardziej.


#3

aleś ty miły CO NIE??? właśnie że nie mam rozcentrowanego koła!!! Być może ktoś stwierdzi co dalej a być może nie. toć nie oczekuje 100 % odpowiedzi. Stwożyłem temat bo może ktoś miał coś takiego i podzieli się tym co działo sie dalej. a tak w ogóle to po co sie wypowiadasz jeśli nie masz nic ciekawego na dany temat do powiedzenia???


#4

Ślepa Genia, utworzyłeś wątek z zapytaniem, uzyskałeś bezinteresowną odpowiedź - w mojej ocenie zupełnie prawidłowo sformułowaną i merytoryczną - a mimo tego pozwalasz sobie na zgryźliwość wobec odpowiadającego. Jako moderator, pragnę Ci przypomnieć o regulaminie: nie bądź złośliwy i nie prowokuj nikomu niepotrzebnej kłótni. Jeżeli zadajesz pytania, to znaczy że oczekujesz odpowiedzi i musisz się z takim stanem rzeczy pogodzić.

A wracając do felgi, to wiedz, że to już złom. Jest tylko kwestią czasu i przypadku (dziura, mulda, itp), a rawka się rozleci (poluzowanie szprychy, nawet nie powodujące deformacji felgi, zmienia sztywność i naprężenia szprych a w następstwie tego i samej felgi).


#5

Przypatrz się zdjęciu.
Ten element przebija aluminium. To znaczy, że działa tam stale dość znaczna siła. Jest naprężenie, które osłabiło metal. To nie zniknie samo z siebie.

Jeżeli poluźnisz szprychę, to przeniesiesz naprężenie gdzie indziej. W razie pęknięcia i wyrwania szprychy w kilku miejscach pojawią się Tobie duże siły działające na małe powierzchnie zmęczonego metalu. Skutek może być różnoraki.

Obręcz radzę wymienić.