Początek przygody z kolarstwem (Kupno roweru)

Serdecznie Witam
W związku z piękną pogodą która nadeszła ( w końcu) postanowiłem zacząć swoją przygodę z kolarstwem. Trasa którą zamierzam pokonywać jest to kilka-kilkanaście km dziennie po chodniku, asfalcie, ścieżce rowerowej i po dziurawych ścieżkach w lesie. Większość po lesie, ponieważ rower ma być alternatywą i zarazem ucieczką od miasta, tak więc nie interesuje mnie jeżdżenie ulicami. Będzie to przemieszczanie się z punktu A do punktu B a także jazda rekreacyjna. Nie znam się na rowerach, ale z opinii znajomych którzy jeżdżą to najlepszym rowerem do tego typu jazdy będzie rower typu Cross. Nie chcę też kupować roweru z najniższej półki. Na rower chciałbym przeznaczyć ok.1200zł plus, minus 200zł . Nie jest to jakaś ogromna kwota ale myślę że można za tą kwotę kupić rower do jazdy rekreacyjnej. Rowerów w tym przedziale cenowym jest mnóstwo tak więc proszę Was doświadczonych i znających się w tym temacie o pomoc. Czekam na Wasze propozycje. Z Góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam

P.S.
Jak myślicie czy warto rozejrzeć się za rowerami używanymi?

Najlepiej odwiedzić sklep z rowerami, i porozmawiać ze sprzedawcami, wiadomo będą wychwalać, ale pamiętaj ze oni dobiorą rozmiar ramy do twojego wzrostu a to jest najważniejsze! poza tym w tym przedziale cenowym jest wszystko jakościowo podobne, a przy takim zużyciu jaki planujesz to idealna cena na rower, nic tylko iść do sklepu, kupić i jeździć!

Precyzując to, co napisał Sebka: udaj się dobrego sklepu rowerowego. Nie żadnego intersportu, marketu itd.

W tej cenie znajdziesz bardzo podobne rowery, wielkich różnic nie będzie. W jednym lepsze będą koła, gorsze hamulce, a w drugim na odwrót. Przy Twoich wymaganiach, nawet nie zauważysz. Możesz napisać, skąd jesteś, to być może ktoś będzie mógł Ci polecić jakiś dobry sklep.