podjazdy, podjazdy, PODJAZDY!


#1

Dodajemy do ulubionych www.climbbybike.com

Jak ktos tam jeszcze nie byl to dla zachety:

  • 7666 podjazdow w Europie (Polska nie Europa),
  • profile, mapy, zdjecia,
  • ranking podjazdow. Twierdzicie, ze Zoncolan jest trudny? Zoncolan jest na 15 miejscu :smiley:

Apel do polskich szosowcow: ZROBMY W KONCU TAKA SAMA BAZE W POLSKIM INTERNECIE! Dlaczego jej tam jeszcze nie ma? I nie podawajcie linkow do tych stron, gdzie niby bazy sa, bo baza to jest cos takiego jak na climbbybike. Profile, opisy z podzialem na regiony, dokladne dane, a nie wszystko na odwal na oko. WSTYDZCIE SIE MOSCI PANOWIE! Ja w gorach nie mieszkam, jestem usprawiedliwiony :stuck_out_tongue: Tajemnica poliszynela jest gdzie jezdzic, a Lang co roku ma wymowke ;] Rownie dobrze mozna uzupelnic baze na climbbybike o polskie podjazdy. Na co jeszcze czekac, DO ROBOTY :stuck_out_tongue:


#2

Przejrza艂em sobie podjazdy (bo rozumiem, 偶e climbs w艂a艣nie to oznacza) w Belgii i stwierdzam, 偶e przy takich kryteriach (1 km d艂ugo艣ci, 4% nachylenia), to tylko w promieniu 30 km od Rzszowa jest (tak na oko) przynajmniej 20 podjazd贸w, kt贸re nale偶a艂oby uwzgl臋dni膰 w takiej tabeli :stuck_out_tongue: .


#3

To jest fajna baza podjazd贸w . Najbardziej ci臋偶kim podjazdem jest prze艂臋cz karkonowska ponad 11km i 艣rednie nachylenie 7.2% a na najci臋偶szym km 15.7%

[size=75][ Dodano: Wto 28 Lis, 2006 17:32 ][/size]
podjazdy.ovh.org/


#4

No ba, takie podjazdy maja w Belgii i Holandii i sprawdzaja sie one na masie wyscigow. Tyle 偶e trzeba zauwazyc, ze kazdy z tych podjazdow ma jakis stromszy fragment - minimum 7%, choc przewaznie jest to fragment powyzej 10%. Podjazdy ze stalym srednim nachyleniem 4% sa raczej 鈥減omijalne鈥, chyba ze sa brukowane. A najkrotszym podjazdem w tej bazie to bedzie chyba na pewno slynny(!) Paterberg - 350m, w calosci brukowany, srednio 12.8%, max 20% climbbybike.com/climb.asp?Co 鈥 tainID=942
Chociaz wiekszosc kiboli szosy podnieca sie wielkimi i stromymi kolosami, ja tam doceniam 鈥渉illsy鈥, bo wyscigi na nich maja duz膮 dynamike. Nie tylko Mortirolo jest kultowe, ale 2 kilometrowa Reduta tez. Dlatego tez grzechem jest niedocenianie polskich gor i 鈥渦w艂aczanie鈥 im ;]


#5

[i]No ba, takie podjazdy maja w Belgii i Holandii i sprawdzaja sie one na masie wyscigow.

Chociaz wiekszosc kiboli szosy podnieca sie wielkimi i stromymi kolosami, ja tam doceniam 鈥渉illsy鈥, bo wyscigi na nich maja duz膮 dynamike. [/i]

Nie chcia艂bym byc 藕le zrozumiany. To nie jest tak, 偶e nie doceniam tych podjazd贸w - hills贸w, jak je okre艣lasz - ja osobi艣cie wole d艂u偶sze podjazdy, ale nazywanie ich climbs to troch臋 nadu偶ycie.

Tyle 偶e trzeba zauwazyc, ze kazdy z tych podjazdow ma jakis stromszy fragment - minimum 7%, choc przewaznie jest to fragment powyzej 10%. Podjazdy ze stalym srednim nachyleniem 4% sa raczej 鈥減omijalne鈥, chyba ze sa brukowane.

Dok艂adnie, tak tez jest z podjazdami w okolicach Rzeszowa, zdarzaj膮 si臋 tu zreszt膮 podjazdy z fragmentami ponad 15% (podobno, bo sam nie liczy艂em). A co do stanu naszych nawierzchni, to chyba nie musz臋 si臋 wypowiada膰 - bruk wysiada :wink: . W ka偶dym razie, je偶eli lubisz kr贸tkie i tre艣ciwe podjazdy, to jaki艣 wy艣cig po Pog贸rzu Dynowskim i Strzy偶owskim - o ile by taki istnia艂 - z pewno艣ci膮 przypad艂by Ci do gustu鈥


#6

Ciesz sie, bo masz gdzie jezdzic ;]

Wszyscy to wiedza, ze etap TdP w Karkonoszach zamiast na Orlinku powinien konczyc sie na Karkonoskiej. Na przyklad tak: start gdzies poza Karpaczem, potem 3 rundy na Orlinku i finisz na Karkonoskiej. Festyn pozostaje w Karpaczu, kibice, ktorzy nie wybiora sie na finalowy podjazd moga dalej sledzic losy rywalizacji na telebimie, ewentualnie dekoracja moglaby odbyc sie takze w Karpaczu. Ale prawda jest taka, ze TdP nie powinien ograniczac sie tylko do Karkonoszy, bo to nie jedyne polskie gory. A jesli nawierzchnia na Przeleczy Karkonoskiej nie jest taka, jaka byc powinna to co za problem ja odnowic? W koncu organizacja wyscigu ProTour powinna zobowiazywac, prawda? Nikle to zobowiazanie wyremontowac pare kilometrow SWOJEJ drogi, w ramach staran o organizacje wyscigu. Ten wyscig to potezna promocja i remont kawalka drogi powinien byc czyms oczywistym i zrozumialym. Ale jak zwykle wszystko do gory nogami i modlenie sie nad kawalkiem dziury w asfalcie.


#7

Tak ale ca艂y problem i ca艂y syf polega z tym Karkonoskim Parkiem Narodowym. Dlatego niemo偶liwe jest raczej wybudowanie tam asfaltu, ani w 偶adnych innych g贸rach. Kilka lat temu TDP regularnie je藕dzi艂 w okolicach Zakopanego (mo偶na spojrze膰 na profile) i by艂y to jakie艣 艣mieszne podjazdy. Dlatego nie mo偶na u nas je藕dzi膰 po wysokich g贸rkach i niestety w膮tpi臋 by to si臋 zmieni艂o


#8

Wszystko prawda, tylko dyskusja o TdP jest w innym miejscu :wink: :

[url]http://forums.rowery.org/t/tour-de-pologne-petycja/2234/1]

[url]http://forums.rowery.org/t/tour-de-pologne/2025/1]

[url]http://forums.rowery.org/t/tdp-2007-bez-gor/105/1] - ten chyba najlepiej pasuje

[url]http://forums.rowery.org/t/tdp-zebranie-argumentow-ankieta/2254/1]

PS Mo偶na tez by艂o wzi膮膰 udzia艂 w tworzeniu i redgaowaniu petycji do Czes艂awa Langa :stuck_out_tongue: .


#9

Asfalt juz jest, tylko chodzi o to czy nie za dziurawy.


#10

I tu si臋 zgadzam z simeonii. TDP powinno si臋 dalej odbywa膰 w karkonoszach, ale nie ca艂y czas na Orlinku. Czes艂aw Lang powinien opr贸cz Orlinka odwiedzi膰 Prze艂臋cz Karkonosk膮 oraz Prze艂臋cz Okraj.

A co do nawierzchni na Prze艂臋czy Karkonoskiej to mogliby po艂o偶y膰 now膮 nawierzchni臋 albo chcia偶 naprawi膰 t膮 co jest.


#11

Apel do polskich szosowcow: ZROBMY W KONCU TAKA SAMA BAZE W POLSKIM INTERNECIE! Dlaczego jej tam jeszcze nie ma?

Wracaj膮c do tematu, to pomys艂 jest rzeczywi艣cie dobry. Pytanie tylko, jak si臋 za co艣 takiego zabra膰? I czy da艂oby si臋 zrobi膰 tak膮 baz臋 w ramach szosy???


#12

znalaz艂em fajn膮 stronk臋 z profilami i danymi 9000 podjazd贸w, niestety polskich tam nie ma, ale s膮 na przyk艂ad czeski. Wystarczy wpisa膰 w google slopes of europe i w艂膮czy膰 pierwsze z g贸ry. :slight_smile:


#13

Na stronie climbybike pojawi艂 si臋 wreszcie pierwszy podjazd w Polsce - 艢nie偶ka:

http://www.climbbybike.com/climb.asp?Col=Sniezka&qryMountainID=7705


#14

salite.ch masa profili, a i 115 podjazdow z Polski sie znalazlo


#15

Wydaje mi si臋, 偶e ta stronka jest do艣膰 sensowna:

genetyk.com/podjazdy/szosa_trudnosc.html


#16

Orlinek dopiero na 52鈥


#17

To co poda艂 Grzdylu to najlepsza baza polskich podjazd贸w, od dawna z niej korzystam. Co do tej 艢nie偶ki to by艂a ju偶 dawno. Nie wiem o co chodzi z tym Orlinkiem, przecie偶 jest 艂atwiutki i pro艣ciutki. W okolicy moim zdaniem trudniejszy jest podjazd z piechowic do micha艂owic, kt贸rego nie ma na bazie/ na pocz膮tku pi臋kne serpentyny/ oraz ta 艣ciana p艂aczu na prze艂臋czy zache艂mskiej- tam z 42-23 naprawd臋 przepychasz. Nie m贸wi臋 o karkonoskiej, bo nie podje偶d偶a艂em


#18

przelecz karkonoska wyglada bardzo zachecajaco;)


#19

Z tym, 偶e prze艂臋cz karkonoska jest na terenie parku narodowego, a w膮tpi臋 aby KPN zgodzi艂by si臋 rozegra膰 tam etap du偶ego wy艣cigu. A do tego nie bardzo jest gdzie 鈥渟chowa膰鈥 kolumn臋 wy艣cigu.


#20

chyba ze crono scalata :wink: