Pomoc. Chce kupić rower.

Witam wszystkich. To mój pierwszy post na tym forum, więc proszę o wyrozumiałość. Chcę kupic rower. Zoorientowałem się już że rower ma być typu Cross. Założenie proste, czasem jazda po mieście ale też wyjazdy w góry na małe asfaltowe wspinaczki. Cena roweru od 900 do 1200 zł. Nie proszę tu Was o jakieś totalne wyszukiwanie dla mnie danego modelu. Chciałbym podpytać na co zwrócić uwagę? Jaką firmę byście polecili? Czy np taki Kross jest godny uwagi? Może ktoś podpowiedzieć jaka rama? Szerokości opon. Będę wdzięczny za każda radę, ponieważ jestem laikiem a zakochałem się w kolarstwie. Dodam tylko że mój wzrost wynosi 173 cm a waga około 80kg, chodż pewnie to przy rowerach szosowych jest bardzo istotne. Z góry dziękuje.

Mimo, że sam nie jeżdżę na rowerkach crossowych, ostatnio zdarzyło mi się kupić 2 takie (dla ojca i dziewczyny). Meridka ojca kosztowała 1000 zł, dziewczyny 800 zł - kupowaliśmy ją w tym roku - plus części, gdyż kilka elementów trzeba było wymienić), oba rocznik 2004. Niestety od tamtego czasu specyfikacje rowerów crossowych (niemal wszystkich producentów) strasznie sie pogorszyły, więc czeka Cię naprawdę trudne zadanie :frowning: .

Rozumiem że rowery były używane. Merida z tego co wiem to droga (pewnie dobra) firma. A gdzie się kupuje rowery używane, na allegro? Wydaje mi się że jak ktoś się słabo zna to kupno roweru używanego jest dość ryzykowne. Dziekuje za pierwszą odpowiedż.

To były nowe rowery - dlatego właśnie zdecydowaliśmy się na kupno rowerów tej klasy - za niewielkie pieniądze mamy rower, który niewielkim kosztem da się poprawić (np. napędu w zasadzie nie ruszałem, tylko dziewczynie zmieniliśmy korbę na mniejszą, bo był cały na shimano - tourney i altus, ale jednak shimano).
Merida to dobra firma, ale jest tańsza niż np. Trek czy Giant, a często rower ma lepiej dobrany osprzęt. Cenowo da sie ją porównać chyba z Authorem, a jakość - moim zdaniem - lepsza.