Pomoc w doborze opon.

Witam. Na początku powiem ze jestem początkujący ale bardzo długo już marzyła mi się kolarzòwka. I w końcu udało mi się bardzo tanio kupić starszy ale w dobrym stanie rower Giant " Speeder lite " ale niestety opony nie są już w najlepszej kondycji i musze zakupić nowe ale mój problem polega na tym ze, z oopon nie da się odczytać dokładnie rozmiaru jedyne co jest w miarę czytelne to to “k32 28 ez 001” niestety na podstawie tego nr. Nie jestem w stanie znaleźć żadnej opony. I tu moje pytanie czy jest ktoś w stanie mi podpowiedzieć jaki dokładnie rozmiar opony potrzebuje? Za pomoc z góry dziękuję.

Ale przecież nie musisz mieć dokładnie takich samych jakie były :wink: Dobierz je według swoich potrzeb - pomiędzy 20 a 28mm bez problemu do każdego roweru spasują :slight_smile:

Skoro nie wiesz to idziesz z kołem/jedziesz do wybranego, dobrze zaopatrzonego sklepu rowerem i mówisz:

• Proszę Pana, chciałbym wymienić opony - tu pokazujesz koło - nie znam rozmiaru, proszę o pomoc.
    Sprzedawca mówi:
    [S]- to będzie 700x23c lub 700x25c, które Pan woli? (zakładam, że w tym Giancie są nadal koła 700, tak jak z fabryki wyjechał)
    [Ty]- a jaka jest różnica?
    [S] - 25c są o 2 mm szersze i trochę wyższe, można je pompowac niższym ciśnieniem dzięki czemu są bardziej komfortowe na polskich asfaltach, z pomijalnym wzrostem oporów powietrza. Sporo zawodowców na całym świecie wybiera ten rozmiar, podać?
    [T] - Tak. Dwie sztuki. Są czerwone/zielone/niebieskie/czarne z beżowym paskiem? (niepotrzebne skreślić)
    [S] - karta, gotówka?

[T] - Dziękuję, życzę miłego dnia i do zobaczenia.

Ot i wszystko. Nawet “k32 28 ez 001” nie jest do niczego potrzebne.

Niestety tak będzie tylko w przypadku dobrego sklepu. W każdym innym przypadku kolega dowie się, że potrzebuje baaardzo drogiej opony :wink: