Pomoc.

Witam serdecznie.Zamiaruję w najbliższym czasie nabyć jakiś jednoślad w postaci roweru.Kiedyś się trochę śmigało,aczkolwiek zdecydowanie amatorsko.Od tego czasu technologia jak i sama specyfikacja rowerów poszła jednak mocno do przodu,toteż nie ukrywam,że jestem imbecylem w temacie.Na rynku jest ogromny wybór firm,klas itd.A wiadomo,właściwy wybór to radosny człowiek.
Nakreślę więc po krótce moje oczekiwania i preferencje.Jestem fanem kolarstwa szosowego,szukam czegoś do 6-ściu tys.złotych.Na ten moment mieszkam w mieście.Jest asfalt,jest bruk,są chodniki i schody.Są góry i pagórki.Byłoby miło gdyby masa roweru nie przekraczała 10kg a jednocześnie sam rower był trwały i stosunkowo odporny na skoki czy zjazdy.Klamkomanetki.Bez tego się nie obejdzie.Życzyłbym sobie uniwersalnego"street fightera"z klasyczną nutą a jednocześnie o nowoczesnym wyglądzie i technologii.
Szeroki rostaw szprych i wysokie obręcze mile widziane.Kierownica"na baranka"rzecz jasna.Istnieje taki wehikuł?
Sam trochę poszperałem i wynalazłem model crossrip elite Treka,który mnie zaintrygował.Są podobne modele dostępne na rynku?Z ciekawostek zapamiętałem jeszcze creme echo.Bardzo dziękuję za atencję i jeżeli się uda coś ustalić,wiadomość zwrotną.Pozdrawiam.

Do 6tys. to można już kupić nie byle co i to fabrycznie nowe. Zerknij może na Canyony?

Ja polecam ze swojej strony markę Sensa. Dobry stosunek jakości do ceny. Za swój rower bez pedałów zapłaciłem 1600€ ale jest też sporo tańszych

Przeglądałem propozycję marki Canyon i jestem pod wrażeniem serii inflite.Chyba mogę zaryzykować stwierdzenie,że jest to seria zbliżona nieco do przełajówek.Nurtuje mnie też kwestia skrętu i zwinności takich rowerów na szutrowych dróżkach w ciasnych zakrętach.Czy kręcone rogi nie utrudniają nieco sprawy?A może nie ma to wpływu na zwrotność sprzętu?

Chętnie zerknę i oczywiście przekażę wrażenia.Dziękować.

Zdaje mi się, że Canyon nie wyróżnia przełaj-szosa. Bo ten Infinite jest w zakładce “Road”. Jak chcesz szosę to nie ma co kupować przełaja, chyba że masz zamiar śmigać w terenie.

Co masz na myśli pisząc “zakrzywione rogi”?

Zasadniczo chciałbym coś co nada się i na szosę i w teren.Coś pośredniego.Uniwersalnego.Mam na myśli typową kierownicę na szosę.

To może będzie ci pasować jeden z modnych ostatnio (bo też dopiero od kilku miesięcy znajdujących się na rynku) gravel bike’ów. Ja miałem okazję przejechać w ramach testów kilkanaście kilometrów na Specialized Diverge Pro i komuś, kto ma takie plany jak ty powinien lepiej pasować niż przełajówka. Inna rzecz, że wsiadając na najwyższy model zawsze się świetnie jeździ, ale myślę, że te za 3-6 tys. złotych też będą się sprawdzać. Do lasu na jakieś korzenie, kamienie itp nim nie wjedziesz, ale jest stworzony do szutrowych dróg.

Ona jest właśnie po to, aby sprawę ułatwiać :wink:

Na pewno zerknę.Dzięki za pomoc i poświęcony mi czas.Jak coś komuś jeszcze przychodzi na myśl to pisać śmiało.Widzę,że wizyta na tym forum była doskonałym ruchem.Ludzie z pasją zawsze świetnie doradzą.Teraz wertuję Wasze propozycje i jestem ukontentowany heh.

Dobry.Poszperałem trochę i namierzyłem dwie opcje.Pierwszą jest Stevens Gavere Disc.Ponoć bardzo uniwersalny i dający sporo frajdy.Wykonanie również bez zarzutu.Z minusów aluminiowy widelec i niewygodna owijka kierownicy.Druga możliwość to Norco Search Alu105.Ten rowerek z kolei jest ponoć bardziej efektywny na szosie, ale w sumie dla chcącego…Obie firmy to dla mnie absolutne novum.Jak oceniacie ich renomę czy dostępność części?Pozdrawiam. 8)

Nie mieszkasz w Polsce?

Nie mieszkasz.A co to ma do rzeczy?

A rowery Radon sprawdzałeś?

Pierwsze słyszę.Ale chętnie zerknę.Dziękować.

Przejrzałem,wydają się badzo konkurencyjne cenowo.Natomiast nie natknąłem się na opcję której szukam.Możesz podrzucić konkretne modele?

Bo jakieś takie egzotyczne marki sobie wybrałeś. Cenowo na pewno wyjdzie Ci lepiej jeżeli kupisz coś bardziej popularnego i nie mówię tutaj o Giantach, Trekach czy Meridach.

Stevens to akurat niemiecka firma,która jest na rynku od początku lat 90’.Dla mnie również te firmy brzmią egzotycznie,stąd moje zapytanie heh.Ale generalnie patrząc pod kątem osprzętu wygląda to przyzwoicie.

Byłbyś w stanie podlinkować specyfikację konkretnych modeli, jakie masz możliwość kupić i powiedzieć jaka ich cena? :slight_smile:

road.cc/content/tech-news/172383 … -alloy-105