Pro3 Race -- coś się zmieniło?


#1

Kiedyś starczały mi na naście tysięcy.

W tym sezonie, w ciągu ostatniego 1000km podarłem już 3. (słownie: trzecią). Wiem, że mimo budowy dziesiątek tysięcy km autostrad na Euro nie wszystkie szosy w Polsce mają jeszcze idealne nawierzchnie, ale opona/300 km to trochę sporo. A może Michelin coś “udoskonalił” w produkcji?


#2

Że co? 300km na oponę? Kupowałeś te trzy oponki w tym samym miejscu? Może jakaś trefna seria?
Słyszałem, że wyścigowe szytki starczają na góra 1500km ale tu żeś już podbił :slight_smile:

Dziesiątki kilometrów autostrad budowanych na Euro nie na tu żadnego znaczenia, bo autostradami rowerem nie pojedziesz :stuck_out_tongue:


#3

W tym samym miejscu. Tylko, że raz nie mieli w magazynie w moim kolorze i ściągali od Harfy, więc nie wygląda na przeleżaną, ani na jedną serię. Ciśnienie w połowie pomiędzy 7.5 a 8 bar (“niepełne 8”). Rozdarcia na granicy wzmocnienia; wygląda to tak:


i d4…

W drugiej oponie podobnie. Hm… Czy może Michelin postanowił odrobinę zwęzić pas wzmocnienia (kevlar, czy co tam jest)?

[size=75][ Dodano: Pią 10 Cze, 2011 11:21 ][/size]
Chyba jednak w Misza coś “udoskonalił” – `Weaknesses’ za roadbikereview:

“Like most other reviews have revealed, these tires lack durability. Hey Michelin, go back to the Pro2 compound.”

“sidewalls and the tread seems to wear faster, price not so good for there life even for a race type tire”

“They don’t last long.”

“flats!!!”

“You will need to buy a few dozen patch kits/CO2 cartridges.”

“Zero puncture resistance, I think my skin is more puncture resistant.”

“Tread surface is prone to cuts”

“punctures too easily. and leaves a hole so big its not usable anymore.”

“to many puntures and far to many cuts on the rear”

"Subject to cuts/surface cracking "

“Cuts, sidewall tears. Horrible service life. Tires lasted between 200 miles and 700 miles. An acron can puncture these tires. Potholes shred the sides easily.”

“this tire has none, especially cut resistance on the sidewalls. This is a low mileage tire, I get about 1500 miles on a pair. The set currently on my bike has a total of 4 sidewall cuts, completely through the tire”

“They may roll well, but you won’t be rolling for long.”

“durability and tread life is very poor even for a ‘race built’ tire”

“Wears out VERY fast, much more prone to punctures than what Michelin claims, too expensive for such a short-lived tire.”

“They cut whenever the tires rotate it seems like…”

"Unable to resist to a single little rock or debris on the road. Flattens for good!! "

“Prone to cuts and flats.”

“puncture prone, wear very quickly.”

“No flat protection”

"Very prone to cuts and flatting. "

“Poor wear time”

“Very thin tire + sticky tread compound means you’ll have plenty of opportunities to hone your flat-fixing skills.”

[…]

Pytanie: migrować na 4000s? Ultremo ZX? …?


#4

Albo Vittoria :wink: Jeżdżę od lat i zero przebić.

To co pokazujesz, wygląda na uszkodzenie mechaniczne. Ale oponka nufka! To widać.

A co do roadbikereview to fantastyczna baza opinii :slight_smile:

Kurde, mam drugi komplet kół na P3R i teraz to się już zaczynam bać :slight_smile:


#5

Widać Doktor miałeś pecha.
Nie mogę nic złego powiedzieć o Pro2 Race, podobnie nie zawiodły mnie w ubiegłym roku Pro3 Race (chociaż pisałem na forum, że w kontakcie z asfaltem jakoś inaczej niż Pro2 one brzmiały - może prawda jest w porzekadle, że lepsze jest wrogiem dobrego .
Fakt, niewiele kilometrów na Pro3 Rac przejechałem, zostały sprzedane, przerzuciłem się na koła szytkowe i jak na razie, odpukać, jest OK.


#6

Jeździłem na trzech edycjach ProRace i twierdzę, ze czym nowsza edycja, tym niższa żywotność. Seria Pro3Race jakby bardziej się kleiła? (czym miększa guma, tym szybsze starcie) Uszkodzeń mechanicznych, w takiej postaci jak Ty, nie zaobserwowałem. Prędzej widoczne druciki miejscowo po małych przebiegach.
Z Miszy jeśli chodzi o żywotność to Carbony polecane są, dość uniwersalnie traktuję ProGripy, ale hałasują nieźle. Mam je 4 rok, przelatały półtora sezonu, rok przeleżały w szafie, półtora roku jeżdżą doraźnie po mieście, tory, krawężniki, piasek i nic. A widać, że guma już parcieje :wink:


#7

Zaryzykowałem i kupiłem jeszcze raz Pro3 (pasuje mi kolor i cena – 110PLN). Dam jeszcze jedną szansę.
Dowiedziałem się, że Brat podarł ostatnio GP4000S, kolega jeżdżący po tych samych trasach systematycznie przebija Ultremo (acz R1, nie ZX)… Podtrzymuję, że Pro3 są słabsze od Pro2 (a Pro2 od Pro), ale możliwe, że to cięcie wiąże się również z “przejściowym pogorszeniem wybranych parametrów jezdnych nawierzchni asfaltowych na niektórych odcinkach dróg, dla których planowana jest modernizacja mająca docelowo zwiększyć komfort i bezpieczeństwo ich użytkowania” (chyba nadaję się do polityki… :wink: )


#8

Mnie jeszcze Pro3 nie strzeliły. Jednak przyzwyczajony do 9 atm. z RubinoPro walnąłem 8.5 do Pro3, bo mniej to trochę miękko. Może spróbuj pompować powyżej 8 atm?

Swoją drogą jak się ma to, co producent zaleca do tego co opona wytrzyma? Kolega wali 10 atm w treningowe michelin’y, gdzie producent zaleca max 8 i jeździ i jeździ… :wink: Lekki koleś nie jest, to zaznaczam.


#9

Doktorze, chyba po prostu miałeś pecha i trafiłeś na jakąś słabszą partię :slight_smile: Bo z reguły te oponki sprawują się naprawdę dobrze.