Problem

Czesc wszyskim

Mam problem. Kiedy staje na pedalach zaczyna cos strasznie przeskakiwac spada lancuch.
Gdy zaczyna wyrywac lub podjezdzam mocno pod gorke slysze cos takiego Grrrrrrrrrrr i spada lancuch jak jezdze powoli nie naciskajac zbyt mocno na korby jest wpozadku. Łancuch spada z przodu to przypomina “slizgajacy” sie lancuch na zebatkach kaseta jest nowa a korby tez sa w dobrym stanie. Niewiem czym moze byc to spowoowane. Dzieki za pomoc

a masz zdj korby?

ale dobze mas zdobrany lancuch? do kasety i przedniej tarczy? ja tak mialem tylk oze stylu miale mzly lancuch dobrany do kasety i mi sie slizgal tak jak by koronki byly zjechane

Możliwe, że kaseta lub płyty są wytarte, lub stary łańcuch. Należy pamiętać żeby kasetę i łańcuch zawsze wymieniać razem inaczej bardzo szybko się niszczą.
I jeszcze jedna sprawa może masz źle ustawioną przerzutkę, ale skoro spada Ci z przodu to może używasz złych przełożeń, największa z przodu i największa z tylu to nie jest dobre rozwiązanie.
Jest jeszcze jedna kwestia, jeśli rama jest stara i miękka bardzo często podczas dużych obciążeń odkształca się ona i spada łańcuch właśnie z przednich tarczy – wtedy nie ma ratunku, trzeba zainwestować w nową ramę.
Lecz skoro piszesz, że kaseta jest nowa i korby dobre sprawdź łańcuch, może być już wyciągnięty.

Łancuch wymienilem razem z kaseta wiec te czesci sa nowe (Kaseta Campagnolo a lancuch Shimano dura-ace) Kiedys jaszcze przed wymiana kasety i lancucha mialem podobny problem po przejechaniu ponad 5000km na kasecie miche nie byla zebow a lancuch tez byl w zaplakanym stanie myslalem ze to wina zuzytego napedu wiec wymienilem, teraz wiem ze sie mylilem miedzy czasie polamala sie przerzutka i dalem do specjalistow aby wyregulowac obie przerzutki myslalem ze byla to wina zle wyregolowanych przerzutek ale mylilem sie po raz drugi. Nie wiem czym moze byc to spowodowane.

Widze ze mieszasz produkty roznych producentow. To nie jest najlepsze rozwiazanie . Tu moze lezyc Twoj prpblem. Jak maz kasete Campagnolo to lancuch tez powinien byc Campagnolo. A jakie masz korby i przednie tarcze? Ile biegowa masz kasete i na ile biegow jest lancuch ? Moze on byc za waski na przednie tarcze ,ktore moga byc grubsze ,bo dostosowane do starszych modeli, kiedy lancuchy byly szersze ( 7 biegowe)

video.google.pl/videoplay?docid= … 1832&hl=pl Tak to wyglada sorry ze tak ciemno :stuck_out_tongue:

Łancuch jest na 9-tke, kaseta rowniez, klamkomanetki tak samo, Korba tez jest na 9-tke tylna przerzutka 9s.

Sorry, ze nic nie widac :smiley:

Miałem niegdyś podobny problem. Nowy napęd. Korba Campa Veloce, kaseta Miche, łańców również Miche. Łańcuch od samego początku mi się podejrzany wydawał. Wymieniłem na Connex’a po jakimś czasie i jest wszystko w porządku.
Zastanawiam się, czy w przyszłym sezonie nie wymienić jeszcze kasety na C. Veloce do kompletu.

A na wideo nic nie widać :wink:

kurcze no nie mam pojecia a moze krzywy blat?

Nie wiesz i zapewnie się nie dowiesz, skoro skąpisz słów na opisanie całych okolicznosci incydentu. Nikt nie jest jasnowidzem, by po tak ubogim opisie objawów mógł Ci coś sensownego i trafnego powiedzieć.
Istotne jest w jakich okolicznościach łańcuch spada, czyli:

  • czy spada z dużej czy z małej tarczy,
  • czy spada na lewą stronę czy na prawą stronę tarczy,
  • na której koronce kasety masz wówczas zapięty łańcuch,
  • jakiej długości masz wkład/oś suportową,
  • ile ogniwek ma łańcuch i jakie masz tarcze i kasetę (ilość ząbków).
    Dlaczego aż tak szczegółowo pytam. Bo to dopiero daje czytającemu pogląd, co i kiedy oraz w związku z czym się dzieje - czytaj spada łańcuch.
    Przyczyn objawu może być wiele, a nie podając szczegółów, zmuszasz forumowiczów do zabawy w zgaduj zgadulę, wróżenie z fusów. Sorry za wytyki, ale inaczej sie nie da nic sensownego powiedzieć o przyczynie spadania łańcucha.

Otóż musisz wiedzieć, że w kolarstwie oprócz pary w nogach potrzebny jest też dobry pomyślunek, choćby po to by rozumieć przyczynę i skutek wszystkiego co sie dzieje, z Tobą, z Twoim organizmem, z Twoim sprzętem, by móc wszystko zdiagnozować. Całym ciałem trzeba czuć rower i wszelkie objawy jego niedomagań. Pewnie, potrzeba do tego trochę - co ja mówię, trzeba dużo doświadczenia, by np. jadąc poczuć pod 4 literami zósemkowane koło, czy krzywą ramę.

Wracając do problemu: może być, że rama bicycla jest zbyt miękka i przy depnięciu ugina się nadmiernie - co sygnalizował “Huzar”, może masz za długą/krótką oś suportową i w skrajnych przełożeniach robią sie nadmierne przekosy łańcucha, możesz mieć za mocno zużyte tarcze korbowe (bo skąd ten odgłos grrrrrrr ślizgającego się po zębatce łańcucha), łańcuch może być zużyty (nawet stosunkowo nowy można zniszczyc nie myjąc i nie konserwując go należycie), możesz mieć luz na miskach łożysk suportu i tarcza korbowodowa bedzie “pływała”) , także tarcza suportu może być krzywa (ale to by i ślepiec dostrzegł), może być za długi łańcuch a zbyt słaba sprężyna napinacza wózka, przez co na nierówności podskakujacy łańcuch bardzo łatwo spada, masz źle wyregulowaną przerzutkę przednią, itp. itd. Jak widzisz tych MOŻE, może być bardzo dużo i dlatego musi być precyzyjny opis.

Lucjan przeczytalem twoja wyczerpujaca wypowiedz i podaje wszystkie szczegółowe niezbede informacje otóż :
-łancuch nie spada zawsze, zalezy od tego jak mocno naciskam czym mocniej tym czesciej spda. (Spada z obydwu tarcz, na rozne strony, jezeli juz spada)
-Łańcuch jest nowy raz zalozony 9s Dura-ace (przejechal 15km)
-Kaseta tez jest nowa 9s Campagnolo
-Przerzutka 9s Campagnolo Veloce
-Wymieniony jest caly naped oprocz korb
To wszystko o czym pisalem wczesniej dzialo sie juz przed wymiana napedu ale dopiero wtedy kiedy był zuzyty. Posiadam korbe trzy rzedową i wszystko jest do kompletu. Korba ma 52/42/30 Miche Racing. Suport tez na trzy rzedowa korbe. Wszystko sie zgadza jest wyregulowane oprocz tego co sie dzieje nie potrafie tego zdjagnozowac konkretnie, wiec sie Was forumowiczów uprzejmie pytam i prosze o odpowiedz.

Według mnie przyczyną są wytarte zęby tarcz – piszesz, że w napędzie wymieniłeś wszystko prócz korb. Łańcuch jest nowy, a zęby na tarczach wytarte od starego prawdopodobnie rozciągniętego łańcucha/łańcuchów. Dopóki jedziesz spokojnie jakoś wszystko działa, ale jak depniesz mocniej łańcuch po prostu ześlizguje się z wytartych zębów, bo nie ma się o oprzeć. Przy wymianie napędu trzeba być konsekwentnym : albo wszystko albo nic ( tzn. tarcze korby + kaseta + łańcuch )

Poza tym, według mnie, zbyt dużo mieszasz różnych firm w napędzie – właściwie prawie wszystko co możliwe ;o), bo i Shimano, Campa i Miche. Tak duża niejednorodność osprzętu też może niekorzystnie wpływać na prawidłowość funkcjonowania napędu. PozdRower !!!

ewidentnie do wymiany zebatki w korbie.

Przychylam się do tej diagnozy.

Ok. Dzieki czekalem na taka informacje byla mi potrzebne zdecydowana diagnoza

Dzieki wszystkim

Tez sie przychylam do tej diagnozy, bo bardziej prawdopodobnego powodu nie ma ,biorac pod uwage informacje nam dostepne. Ale zeby byly to zuzyte przednie tarcze, to musza one rzeczywiscie byc baaaardzo wytarte :exclamation: . Wiele widzialem wytartych tarcz, ale nigdy nie spotkalem sie aby lancuch z nich spadal. Wytarcie do tego stopnia, aby spadal lancuch musi byc latwo zauwazalne golym okiem i wydawaloby sie zbyteczne robic z tego wielkiej afery detektywistycznej. :smiley:

Panowie bez zartów!!!
Jeżeli kaseta i korba jest campagnolo to w zadnym wypadku nie moze byc łancuch shimano!
jest minimalnie długośc dlugośc ogniwek ich budowa!
to samo dotyczy klamkomanetek i przerzutek tylnych(musza byc tej samej firmy)
Wymień łancuch na capagnolo póki jeszcze nie zniszczysz kasety z tyłu.
Chyba,ze ostatnio DURA-ACE zaczeto produkowac łancuchy kompatabilne z capagnolo???
ale nic o tym nie wiem
pozdrawiam
synt

[size=75][ Dodano: Pią 17 Lis, 2006 01:33 ][/size]
teraz doczytalem ,ze masz tarcze trojrzedówke z przodu.
musi byc wszystko jednej firmy
załaczam link wlasnie w tej sprawie:
webplus.net.pl/comp/forum/vi … 9&idm=2751

lancuchy sa jak najbardziej kompatybilne. roznica jest tylko w jakosci pracy i wytrzymalosci.
imo shimano delikatniej wchodzi na poszczegolne przelozenia, ale jest zdecydowanie mniej wytrzymaly. campagnolo natomiast wchodzi na koronki twardo/topornie, ale jest za to duzo bardziej wytrzymaly od shimano i wlasnie dlatego uzywam tych lanuchow.

o co chodzi z tym linkiem? jakos nijak to ma sie do tego tematu.

Z tym linkiem chodziło mi brak kompatybilności osprzetu camagnolo i shimano ,myslalem ,ze to tez dotyczy łąncuchów.
Dziwna sprawa z tymi łańcuchami,nie che wprowadzać w błąd ,ale miałem podobny problem.
4 lata temy jeździlem na capagnolo mirage i mialem łancuch shimano 105 ( wszystko było nowe) przy mocniejszym depnieciu
łańcuch skakał.
Po założeniu łańcucha campy wrócilo wszystko do normy!
Te przeskoki mogą byc tez spowodowane zbyt duzym pzrzesunięciem tylnej przezrzutki do tyłu,wtedy na mniejszych koronakach mogą byc przeskoki(łancuch pokrywa za mało zębów)
Zapewne masz rację co do łancuchów,ze pasują zamiennie.
Nie zgłębialem nigdy tej sprawy.
Natomiast intryguje mnie dlaczego przy osprzecie shimano(łąncuch i kaseta) gdy zastosuje sie przerzutke capagnolo
wymienia się kółka na shimano.Gdyby byla absolutna identycznosc łancuchów to po co ta zamiana?
pozdrawiam
synt

[size=75][ Dodano: Pią 17 Lis, 2006 15:29 ][/size]
do malik-under!
widze ,ze jestes obeznany w temacie sprzetu kolarskiego.
Mam male pytanko moze troche nie na temat,ale nikt mi nie potrafi doradzic.
-czy warto skladac rowerek na ramie Pawlaka(alu 6061) ?
(mam takową ramę ,sa to juz nowe kąty)
może cos slyszaleś o tych ramach?
pozdrawiam
synt