Prośba o pomoc w wyborze roweru szosowego (do 4500)

Witam,
przymierzam się do zakupu roweru szosowego. Maksymalnie mogę wydać 4500 zł. Z moich obserwacji wynika że w tej cenie mogę otrzymać rower niezłej marki na aluminiowej ramie i osprzęcie Tiagra lub sporadycznie Shimano 105. Znalazłem jednak przecenę na rower Merida Scultura 904-COM, model 2009 z karbonową ramą i osprzętem Shimano 105. Teoretycznie jest to rower o klasę wyższy od np. Specialized Alezz Sport, Lapierre Audacio 400, Cannondale CAAD 8 Tiagra, Centurion Hyperdrive 2000 Corratec, Dolomiti Tiagra lub Cube Peloton, itd…

Dodam, że jestem amatorem, rocznie przejeżdżam ok 5000 km. Słyszałem niezbyt pochlebne opinie na temat karbonu w tańszych rowerach, stąd moja prośba o pomoc w wyborze: czy kupić wspomnianą Meridę, czy rower z ramą aluminiową (jeśli alu to jaki).

Oto link do Merida Scultura 904-COM:
bikekatalog.pl/2010/rowery/1 … a.904-COM/

Wszystko jest kwestią jak bardzo lubisz się “bawić” sprzętem i ile masz cierpliwości. (oraz, czy zależy ci na sprzęcie nowym). Jeśli sporo, to polecam przeczesywać sukcesywnie Allegro i ebay.de.
Np. allegro.pl/grupa-shimano-dura-ac … 65906.html
Np. ja na niemieckim ebay’u kupiłem niemal mennicze klamki i korby Dura-Ace 7800 w cenie (klamki+korby+transport!) 800 PLN.
Np. nie raz i nie dwa przemykały “nieśmiertelne” TREKi OCLV w niezłym stanie po około 1000 PLN (sam mam takiego).

Przy odrobinie cierpliwości za około 5000 PLN złożysz na fajnej ramie, osprzęcie Dura-Ace i kołach znośnych.
Jeśli się znasz i nie boisz używanych, to koło 5000-6000 PLN można kupić coś używanego, ale w przyzwoitym stanie i z najwyższej półki.
Więc z tą Tiagrą i ramą alu za 4500 PLN to nie polecałbym…

Ja mam Scotta rower na Tiagrze z ramą w karbonie scott.pl/product.php?id_cat=240&id_prod=1333 polecam.
w sumie to nie polecam bo pojawi się nowa kolekcja jezeli chodzi o nowości ceny spadną więc zime bym przeczekał.