Pytanie do Was...


#1

Witam wszystkich. Piszę z problemem, którego sam raczej nie dam rady rozwiązać.
Mianowicie zbliża się zima, czas zakupów, modernizacji roweru. Posiadam starą szosówkę. Stare koła, niestety szerokie i dość podniszczone obręcze (700x32c). Suport i korby mają straszne luzy i chciałbym coś z tym zrobić. I tu pytania, jestem trochę zielony jeszcze :stuck_out_tongue_winking_eye:
Czy szerokość haków tylnych 130mm i 90mm przedniego widelca to standard? Myślę o kołach Shimano Wh-R500. Do tego kaseta Tiagry 9 rzędowa i przerzutka Tiagra, lub, jeżeli fundusze pozwolą to tył 10s na 105. Z przodu, zależne od funduszy, jakaś podrobiona korba 52/39 lub Tiagra. Tu kolejne pytanie, czy suport szerokości 63mm to standard? Nie wiem czy będą pasowały nowe łożyska? I kolejne, ostatnie pytanie czy na glówkę na nakręcane stery, da się włożyć stery a-head?
Z góry dziękuje za odpowiedź. Co myślicie o tym co planuje?
P.S. Wybiera się ktoś na KaszebeRunda 2008?


#2

Ja bym kupił koła whr- 550. Sąo wiele lepsze od 500 a co do suportu i główki to nie wiem.


#3

I kolejne, ostatnie pytanie czy na glówkę na nakręcane stery, da się włożyć stery a-head?

U mnie (i to w dwóch rowerach - góralu ze “zwykłą” główką i kolarce z sterami wpuszczanymi w główkę) się udało :wink: . Problemem byłby raczej widelec (i tak go zmieniałem) niż główka ramy…


#4

Adam 007, rozstaw konusów w piastach kolarskich to: tył 130, przód 100. Zatem Twoje 90 to trochę za mało, więc pozostaje wymiana widelca lub ich rozgięcie (dla niedoświadczonego majstra jest raczej ryzykownym przedsięwzięciem).
Suporty kolarskie, to: 70 milimetrów (tzw. włoski), 68 milimetrów (tzw. angielski). W kolarstwie obecnie nie ma obecnie suportów o szerokości 63 milimetry.
Po co Ci kombinować z podmianą sterów z nakręcanych na ahead? Mało masz jeszcze problemów z rowerem?


#5

Odradzałbym koła WH-R500. Te koła są przeznaczone (także “oficjanie”) dla okazjonalnie jeżdżących rekreacyjnie rowerzystów. Do kolarstwa są zdecydowanie zbyt “miękkie”. Zalecałbym zakup co najmniej WH-550. Poniżej 500 PLN (~480 PLN) dostaniesz WH-R561 i te koła (prerelease kół Shimano 105) są już naprawdę całkiem zadowalające, by nie rzec niezłe.


#6

Ja na tych kołach przejechałem około 20 tys km i były tylko raz centrowane. Ogólnie nie narzekam, na treningi mi pasują. Inna sprawa że waże nie więcej niż 64kg :wink: .


#7

Dzięki za wszystkie Wasze odpowiedzi. Na pewno jeśli nie teraz, przydadzą się później, rozszerzyły bowiem moja wiedzę. Co do opinii mariusza k, też słyszałem dobre opinie od lekkich ludzi. Ja do nich nie należę, ważę około 78kg. W sobotę udam się na pchli targ w mojej miejscowości, może poszukam jakiejś okazji. Jeszcze raz dziękuję, czekam na opinie innych. Pozdrawiam Wszystkich.


#8

Też użytkuje ‘pięćsetki’ shimanowskie i podzielam zdanie doktora. Są miękkie, po 2 latach tylna piasta mogłaby być już wymieniona (konusy ;]). Są tanie, ale do ścigania raczej nie, mnie denerwuje to, że jak “kopię” to czuję jak się tył gnie. Inne parametry też nieporównywalne do lepszych kół, ale mniej zauważalne w jeździe, szczególnie jak się na lepszych nie jeździło. Ja tym bardziej mam miękki rower z uwagi na miękką ramę i zbyt mała, więc efekt do kwadratu.


#9

Mówiąc o suporcie, mówimy o średnicy czy o szerokości?
Przepraszam za gapiostwo.


#10

#11

Ostatnie pytanie, czy na przykład nowa przerzutka (powiedzmy 105, Tiagra) będzie działała po konfiguracji nie klamkomanetkami, lecz starodawnymi manetkami przy ramie. Jeszcze raz dziękuję wszystkim za odpowiedzi i chęć pomocy.


#12

tak jeśli manetki będą 9 lub 10 biegowe


#13

A sa w ogole takie bo mi sie zdaje ze jak byly manetki to wiecej niz 7 nie bylo?


#14

Właśnie. Były jeszcze 8 biegowe ale 9 i 10 nie ma

[size=75][ Dodano: Pią 23 Lis, 2007 23:32 ][/size]
Zapomniałem jeszcze że są manetki 9 biegowe lub 10 do czasówek.


#15

Są do 10, np. Dura Ace 7800 cycle.shimano-eu.com/catalog/cyc … 5884736000


#16

Montując 8-biegowe np. allegro.pl/item268879087_man … 0_2x8.html miałbym po prostu do dyspozycji tylko 8 biegów nawet na kasecie 10s, ale wszystko by działało. Dobrze rozumiem? Wtedy po prostu miałbym łatwy upgrade do klamkomanetek w przyszłym czasie. Na razie klamkomanetki są poza zasięgiem finansów, a Sory nie chce kupować.


#17

Nie, manetki muszą być kompatybilne z kasetą. Tylną przerzutkę możesz użyć dowolną Shimano (z wyjątkiem starych Dura Ace - kompatybilne z resztą są dopiero z edycji 7700 i 7800).
Pozdro - Skee-Ball


#18

Dziękuję za poprzednie porady, na pewno mi się przydadzą. Co myślicie o tym sprzęcie, allegro.pl/item271522200_rama_sz … ulce_.html jeżeli jeszcze wam się nie znudziło, to proszę odpiszcie. Pozdrawiam, Adam.


#19

Ja bym osobiście uważał na aluminiowy widelec, bo coś mi się widzi, że takie coś nie będzie w ogóle tłumić drgań :neutral: . Zresztą, na którejś stronie rowerkowej był test roweru na tej lub podobnej ramie i o widelcu aluminiowym też tam było…

O tu jest (i to w trzech częściach :stuck_out_tongue: ):

http://www.bikeworld.pl/rower/artykul/1479/3/

http://www.bikeworld.pl/rower/artykul/1637/3/

http://www.bikeworld.pl/rower/artykul/1845/3/


#20

Testem bym się nie sugerował, chociarz zależy czego oczekujesz…
Chodzi o to, że ten cżłowiek, co podjął się testu, używał do opisania komponentów takich epitetów jak: “dobry mosterk”, “dobra kiera”, “szybkie opony”… Jak ktoś się przesiądzie ze starego, dobitego markeciaka na nowego, jeszcze całego i sprawnego to też będzie pisał, że ma “szybkie opony” itp… Tak naprawdę nie wiem po tym teście, co oferuje ten rower, bo każdy jest wygodny, jeśli się pozycje ustawi swoją, no i każda pierwsza szosówka jest super. Jest jedna rzecz, którą można wziac po uwagę - nie rozleciał się, i niewiele trzebabyło przy nim grzebać, z tego co pisze autor, aby bez przeszkód jeździć (toczyć się).
Najlepiej, jakby ktoś obeznany dosiadł go, wtedy by miał z czym porównać…
Napewno cenowo jest atrakcyjnie, bo nowego zestawu chyba za tyle nie dostaniesz innego, kwestia czy warto kupować to, czy poczekać i dołożyć, ale to Twój wybór.
Rama jest stylizowana na jakieś cudo, te wszystkie gięcia i profilowania, nie daj się na to nabrać ;] To tylko fajnie wygląda, nic więcej. Nie te materiały, nie takie odległości, poprosotu zgaplili to, żeby klijentów na coś zwabić. Jak się jakość ma słaba, to sie nadrabia wyglądem.