rower Merida Crossway 100

Witajcie,
Szukam roweru na wyprawy rowerowe z sakwami.
Planuje przystosować do tych wypraw rower crossowy i dostosować go jako trekingowy.
Przymierzałam rower Merida Crossway 100. rowerymerida.pl/produkt1072/ … erida.html
Cena to około 2300zł. Myślę jeszcze o Ghost Square katalog.bikeworld.pl/2016/web/pr … re_cross_4
Co myślicie o tych rowerach? Który ma lepsze parametry?

Pewnie już nieaktualne, ale moje spostrzeżenia. Jeździłem przez 7 lat na Meridzie MATTS 40D - rewelacja i żadnych problemów (kupiłem wtedy 2 -dla mnie i mojej partnerki). Teraz szukałem czegoś takiego jak Ty. Więc oczywiście Merida Crosswaj 100 (znowu 2 - dla mnie i mojej obecnej partnerki jako prezent urodzinowy). Mamy je i mamy mieszane uczucia. Rower super, ale… Rower do sklepu przychodzi w paczce i tam go składają. Jak dobrze trafisz to jest super (7 lat temu Wektor w Warszawie), ale jak trafisz źle to porażka (ROZET w Tarnobrzegu). Dwa identyczne rowery a zupełnie inne. W jednym 5 razy pod rząd spadł łańcuch z tylnej zębatki (1 - największa) z powodu niedokładnej regulacji w drugim idealnie. W jednym najpierw błotnik przedniego koła zahacza o palce stopy przy skręcie, a po regulacji (w serwisie sklepowym na każdej nierówności przestawia się tak, że obciera o oponę. A najlepsze, że w drugim w 2 tygodnie na asfalcie łapiemy 3 razy kapcia (przebita dętka w tym samym kole na tej samej trasie i w tym samym czasie na drugim żadnych problemów - ewidentnie coś z oponą nie tak). Raz - masz pecha, dwa razy wyjątkowego, ale przy trzecim dzień po odebraniu z serwisu to podejrzane (wcześniej sugerowali, że jak ciśnienie jest za małe to często się “coś łapie”). W lotnictwie (moja branża) to powód do wszczęcia procedur wyjaśniających. W serwisie radzą -należy wymienić dętkę, a zwłaszcza oponę bo te są zbyt delikatne, aby wjechać na kamyk lub cokolwiek innego. Twierdzą, że oponę sprawdzili, ale nie wierzę, bo gdy zostawiłem podczas przeglądu dwa liczniki Sigma 9.16 ATS do montażu to na jednym OK, a drugi nie wyświetla prędkości i dystansu. Przyczyna prozaiczna - na widelcu czujnik pola magnetycznego odwrotnie zamontowany (na zewnątrz elementem sczytującym. Jeśli tego nie zauważyli, to znaczy, że nie sprawdzali po zamontowaniu, czy działa. Jeśli tak to opony przy wymianach dętki też nie sprawdzali, a po to właśnie dostali rower, bo z samą dętką nie musiałbym jechać do serwisu rowerowego. Pozdrawiam i życzę trafienia na sklep z dobrymi fachowcami.

też miałem Meridę MATTS 40D :slight_smile: sprawdzała mi się świetnie. Rower profesjonalny za niezbyt duże pieniądze. Hydrauliczne hamulce tarczowe, amortyzator z blokadą skoku, osprzęt Shimano Alivio - w zupełności mi wystarczały. Sprawdzał mi się zarówno w mieście i w terenie ale w terenie jeździłem o wiele więcej. Jak było błoto to przejeżdżałem na 1,1 i w taki sposób przejedzie się wszystko od piasku do nawet bagien . Wagowo też odpowiedni dla mnie.

Cieszę się, że masz podobną opinię na temat Meridy MATTS 40D. Ja zdecydowałem się na zakup nowych rowerów z innego segmentu z powodu problemów z biodrem (rozsypało się i musiałem wstawić endoprotezę) a na szosę (asfalt) MATTS jest zbyt ciężki i opona stwarza duże opory. A wracając do zadowolenia to powtarzam ponownie - zależy gdzie kupisz (jak go serwis poskłada) Twój i mój MATTS wyszły od ludzi, którzy wiedzą co do czego służy. Crossway 100 nie jest najtańszym rowerem, szczególnie gdy kupujesz 2 tego samego dnia, ale niekompetentni ludzie z serwisu potrafią zepsuć całą radość jazdy i posiadania. Fakt błotniki, stopki i liczniki mogłem zamontować sam - byłoby dobrze. Dla porównania byłem w sobotę w innym serwisie (w Sandomierzu) i tam było normalnie do zdjęcia koła nikt nie odwraca roweru “na plecy” (jak to robią w Tarnobrzegu) tylko stosują stojak serwisowy i dodatkowa służą radami. Po tych doświadczeniach w P.H.P.U. “ROZNET” w Tarnobrzegu nawet nakrętki nie kupię, wolę pojechać 50-100 km dalej. Kolegów mogę jedynie uczulić P.H.P.U. “ROZNET” Sp. z o.o w Tarnobrzegu należy omijać szerokim łukiem - dla własnego zdrowia psychicznego. Pozdrawiam.