Rowery merida


#1

Czym różnią się od siebie modele Race lite 900 i Race lite 903?
Czy warto dołożyć na 903?

I jeszcze czy opłaca sie kupowac uzywan a szosowke lepszej klasy czy lepiej pozostac przy nowej troche gorszej za tą samą cenę?

Na koniec jeszcze pytanie, cz to prawda że jesienią/zimą takze nowe rowery tanieją? Jak tak to ile moze spasc np. cena 903, jak teraz wynosi 4500?

rowerymerida.pl/produkt597/r … erida.html

P.s. Jezdze tylko amatorsko, wiec nie jest mi potrzebny jakis super sprzet, tak do 100 kmdziennie. W wyscigach jeszcze nie startowwałem, ale chcialbym zaczac w przyszłym roku od czasówki 20 km w Zmigrodzie


#2

900 masz na Sorze (jeszcze starej), 903 już na Tiagrze.
Moim zdaniem ta 903 jest warta max 3,5k i tyle pewnie będzie kosztować po sezonie.

Za 4500zł to już porządny rower na 105 i dobrych kołach trafisz nawet teraz.


#3

Co to znaczy 105 i czy te koła są złe? :- )


#4

Shimano 105 osprzęt


#5

105 to wyższa grupa osprzętu Shimano niż Tiagra, klamki mają już zupełnie inny wygląd i przy tym ergonomię. Te koła są takie sobie, ciężkawe przede wszystkim i piasty Tiagry to też nie jest raczej rewelacja. Lepiej brać coś na łożyskach maszynowych (te są kulkowe), nie trzeba wtedy rozkręcać i smarować, no i lepiej się kręcą od tej Tiagry (bo wyższe grupy SH, czy koła Campy na kulkowych to już zupełnie inna bajka :slight_smile: )

W tej cenie poza wspomnianą 105 masz standardowo koła Fulcrum R7, Mavic Aksium, niektórzy producenci dają też niższe modele DT Swiss (mam, polecam :slight_smile: ) Mimo że nie mają aż tak gęstego zaplotu (liczba szprych w kole) to wcale nie są mniej sztywne, a i na polskich asfaltach dają radę.

A tak w ogóle to zawsze wydawało mi się, że Merida cenowo jest konkurencyjna i należy do tych tańszych marek, ale tu widzę, że jak tylko wskoczyli do World Touru to zaszaleli z cenami. Chociaż to są co prawda ceny katalogowe, w konkretnych sklepach na pewno jest dużo taniej.


#6

903 widziałem za 3400zł, także stosunek cena-jakość całkiem niezły :wink:
A co do cen Meridek… cóż, płaci się za urodę, bo jak dla mnie to są obok Guerciotti najpiękniejsze sprzęty.


#7

Ja tej piękności nie dostrzegam, już Giant ma chyba ładniejsze ramy.


#8

hahahh ; tyle srednio zawodowcy jezdza ( ok 30 000 rocznie )


#9

Ale jednorazowo, a nie ze dzien w dzien tyle :wink: Np. raz 100 km, nastepnego dnia 60, nastepnego 40 a potem jakis odpoczynek czy cos w tym stylu :wink: taki mini Tour De France trzyetapowy :smiley: dla amarotów :wink:

[size=75][ Dodano: Pią 09 Sie, 2013 15:41 ][/size]
trekbikes.com/pl/pl/bikes/ro … 2013_1_2/#

A ten jest lpszy czy gorszy od Meridy 903??


#10

Osprzęt ma z niższej grupy, ale wydaje mi się, że trochę lepsze kółka, a rama to pewnie jeden pies - alu jak alu, poza paroma mniejszymi manufakturami, to wszyscy producenci pchają praktycznie to samo, tylko wyglądem się różnią.


#11

W takim zakresie cen, ja poważnie zastanowiłbym się nad rowerami Canyona, które mają bardzo konkurencyjne ceny, bo nie mają normalnych salnów. Kupujesz rower, a oni dostarczają Ci go pod dom :slight_smile:

canyon.com/_pl/roadbikes/se … te-al.html

Tutaj masz recenzję wyższego modelu od kolesia, który naprawdę nikogo nie oszczędza:
szymonbike.blogspot.com/2013/07/ … al-70.html


#12

Dokładnie, niestety te Canyony już praktycznie całkiem się wyprzedały (to chyba o czymś świadczy też), trzeba czekać na kolekcję 2014 - sam mam na któryś z nich ochotę :wink: Za około 4 tys. możesz poszukać czegoś na brytyjskich sklepach, mają teraz mocne promocje i również można coś fajnego trafić na podobnym osprzęcie, przy tym niektóre dają wysyłkę gratis do Polski. A jeśli z polskich sklepów to np. Haibike’i wydają się też całkiem spoko i są bardzo konkurencyjne cenowo. Podobnie także z Focusami teraz - za 3,5 tys na Shimano 105 można wyhaczyć.


#13

canyon.com/_pl/roadbikes/bike.html?b=3073

Ten moglby byc lepszy od Meridy 903 i od tego treka 1.2?

[size=75][ Dodano: Wto 13 Sie, 2013 14:39 ][/size]
Jeszcze jak tak patrzę to wszędzie jest do rozmiaru 59 a ja potrzebowałbym 62…