składam rower do 8000 zł.

witam Przyjaciele.
proszę was o pomoc w dobraniu częsci. znam się w pewnym stopniu na sprzęcie ale rady innych mogą się przydać. obecnie posidam rower na ramie radon boa ltd, pelna ultegry 10s, wspornik, mostek i sztyca to richtery wcs, kola na piastach dt hugi, obrecze alexis da22, siodlo selle italia 200 gram. rower jest w sumie dosc ciezki bo wazy prawie 10 kg. ja potrzebuje czegos lzejszego poniewaz okolice w ktorych mieszkam to teren w miare gorzysty. a ciezko sie wspinac tak ciezkim sprzetem trzymajac jakas porzadna predkosc. przez zime zrzucilem do tej pory okolo 5 kilo wiec mysle ze to mi pomoze przy podjazdach.
a wracajac do tematu potrzebuje rady odnosnie czesci do nowej bryczki. co proponujecie? karbon czy aluminium? shimano czy campe? w zasadzie to składam rower od zera wiec rady odnosnie wszystkch komponetow sie przydadza. od rodzaju opon do ramy i osprzetu. do dyspozycji okolo 8000 ±500zł
pozdrawiam wszystkich pasjonatow kolarstwa. jest to najlepszy sport na ziemi. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
dziekuje wszystkim ktorzy przeczytali ten post a w szczegolnosci ludziom ktorzy poswiecili dla mnie troche czasu i posluzyli swoimi drogocennymi radami

Powiem tak, co do osprzętu to polecam Shimano, ja jeżdzę na takowym i jeszcze mnie nie zawiódł, jeżeli zależy Ci na lekkości roweru to polecam Carbon. Mam nadzieję, że uda Ci się złożyć twój wymarzony sprzęt :smiley: Pozdro :slight_smile:

To żeś mu doradził…

Niżej zostawiam kilka linków do tematów na forum, które mogą pomóc w wyborze komponentów:
[forums.rowery.org/t/kola-shimno-w-hr550-i-ksyrium-equipe/3609/1)
[forums.rowery.org/t/waga-roweru/4563/1)
[forums.rowery.org/t/campagnolo-vs-shimano/3914/1)
[forums.rowery.org/t/wh-r550-czy-wh-r561/7054/1) (Ostatni post Doktora istony, bo wcześniej toczy się dyskusja o tym, co przeiwjało się w którymś z wcześniejszych linków, no i w sumie z tą kwotą nie kupisz takich tanich kół)
Jest zima, można szukać na allegro czegoś po sezonie, rok temu Intelowskie Colnago rozchodziły się w przyzwoitych cenach…

Pozdrawiam

ja myslalem o kolach classicach 420. sa sztywniejsze niz 350 i lepiej wygladaja. zastanawiam sie nad dura ace choc mysle o jakies grupie campy. klamki campy sa lzejsze i wytrzymalsze lecz ciezko do nich przywyknac. a co myslicie o polaczeniach carbonu i aluminum w ramach? one sa stosunkowo lzejsze niz te tylko z carbonu. na allegro znalazlem taka jedna wykonana laczona technologie i waga mnie zadziwila. tylko 1 kg. :mrgreen: allegro.pl/item289413298_kor … sport.html :stuck_out_tongue: myslicie ze ta korba jest warta tej ceny?
pozdrawiam

niedawno zagadał do mnie gość ktory za 3500 kupil rame scott cr 1 :slight_smile: - szukalbym uzywanej ramy carbonowej dobrej firmy
Do tego osprzet campa centaur - cena do waga chyba najlepszy:)

Kola , napewno nie 350 AC Mam takie tylnie , przednie sie juz rozpadło. Tylnei nie najgorsze , przednie zdecydowanie za mało sztywne.

reszta mniej istotna:)

Korby FSA czemu nie, niektóre grupy PT używają kotb FSA z tego co kojarze…
Co do klamek to juz była dyskusja, campy lżejsze ale inne, shimano mi np. lepiej w dłoni leżą i wydłużają nieco kierownice, dlatego można oprzeć nadgarstki i bezpiecznie złapać całą klamkę, przy campie w sumie za bardzo nie ma za co złapać i tak nie wystają, ja zawsze opieram pomiędzy kciukiem, ale jednak to nie jest to. Ja wole shimano (używam campy), bo jak wieje, czy w przypadku, kiedy jedzie się samemu, to taki chwyt daje i wygodę, i bezpieczeństwo, i pozycje aerodynamiczną. Kwestia gustu, w shi wystają linki :smiley:

Ta rama z allegro jakaś dziwna, ta waga myśle, że nie jest realna. Rama za 1k zł, w opisie, że aluminowo-karbonowa, a w opcji zaznaczone karbon/tytan. Myśle, że koleś takie rzeczy w opcji zaznaczył, żeby wiecej osób zajrzało na aukcję, bo jak ktoś sobie da “wyszukiwanie po: (wadze, materiale)” to trafi…

Jak 8 000 zł chcesz wydać to stać Cie na droższą ramę :p

powiem szczerze, że przy takich funduszach, nie bawiłbym się w składanie
myśle, że w obecniej sytuacji cenowej lepiej zakupić cały nowy rower z kolekcji 2008, a komponenty które nie będą pasowały do koncepcji po prostu wymienić (np. koła, wspornik)

co proponuje? może by tak
1 - scotta cr1 pro - rama kabon, ultegra, mavic ksyrium elite - za ~ 9tys zł
2 - merida scultura evo 907 - rama kabon, ultegra, mavic equipe - za ~ 7,6tys zł (www.rove.pl)
waga < 8kg
ja przy takiej konfiguracji tych rowerów, podrasowałbym tylko kółka (czyli obecny sprzęt (radon) oraz wymieniane kółka opchnąć i kupić nowe)

a jak ewentualnie składać to:
rama - karbon nowa lub używana z pewnego źródła
osprzęt - shimano min ultegra
koła - może ksyrium sl

Ja bym do roweru za 8000 nie zakładał niższych modeli ksyriumów. Dlatego też trochę odpada kupowanie całego roweru bo prawie wszystkie marki zakładają do takich rowerów ksyriumy equipe czy elite. Ja bym wziął ramę alu-carbon colnago, osprzęt shimano, koła prędzej ultegry niż niższe ksyriumy a może by starczyło na ksyriumy sl. Na korbach to bym najwięcej zaoszczędził- już lepiej bym wziął jakąś dobrą kierę czy siodło. Koła american classic to chyba jak mieszkasz w szwajcarii… bo na pewno nie w Polsce

czemu nie polecasz AC? maja za mala sztywnosc czy jak?

oszczedzac na korbie?
wedlug mnie majac do dyspozycji 8 kafli to przede wszystkim bym dal jakas wypasiona korbe! po co wydawac kase dwa razy? jak to sie mowi raz, a porzadnie.
kiere tez mozna dac jakas lepsza, takie siodlo zawsze mozna wymienic. siodlo nie sa przeciez mega drogie.

przy budzecie wynoszacym 8 tysiecy grzechem byloby nie skladac roweru.
trzeba to sobie tylko wszystko przemyslec. na jakim osprzecie chce sie miec rower, czy rama karbonowa czy jakas hybryda itp itd. majac do dyspozyji allegro, ebay, itp nie problem zlozyc cos fajowego i calkiem lekkiego.

co do AC … imo to wszystkie tego typu kola mozna o kant d… rozstrzaskac.
kola powinny byc sztywne i mocne, a nie lekkie i miekkie jak plastelina.

koła AC są w wątku obok :slight_smile:
Fakt z tymi ksyriumami, Rama i koła do podstawa, wiec sl musi być. Ewentualnie ES :smiley::D:D:

Scotta cr1 da sie kupic za 9 tyś ?

a korby oferowane razem z grupami sa dobre czy wart zainwestowac w cos z fsa? i czy korby kampy zanczaca roznia sie od tych shimano?

pewnie ze sa dobre :slight_smile:

Korby campy znacznie wytrzymalsze ( jak wszystko) , ale za to patent shimano bardzo sztywny.

a jaka korbe bys proponowal z fsa? chodzi mi o model. na allegro ladna jest z tego co pamietam to slk mega exo :mrgreen: co o niej myslisz?

oj to nie wiem :slight_smile:

ale tak jak ktos wczesniej pisal , na korbie tez nie ma co oszczedzac bo to ona przeciez moc na kolo przenosi.

co do kol to ja przednie zlozylem na szytce - narazie malo jezdzilem na nim , ale moge powiedziec ze obrecz ambrosio crono przy wadze tylko nieco wiekszej niz 350 AC , na cienszych szprychach , jest o niebo sztywniejsza.

Fajne kola ma campa - np: eurusy za ok 2 tys
Tansza a bardzo dobra opcją jest skłądanie - obręcze mavic open pro + szprychy sapim laser+ piasty zalezne od osprzetu record/da:) Fajna opcja ale strasznie obtrzaskana bo każdy ma takie:)

wiesz ale jezeli duzo osob ma taki zestaw to znaczy ze jest on sprawdzony i mozna na nim polegac. a co sadzisz o piastach dt hugi? ja to zaluje bardzo ze nie mozna dostac nigdzie wysokich obreczy. takie duzo bardziej efektownie wygladaja he he :mrgreen: :mrgreen:

[size=75][ Dodano: Pon 07 Sty, 2008 11:23 ][/size]
a i jeszcze jedno. czytalem o tych 350 i wiem ze sa one “miekkie” kumpelje ma. ale faktem jest ze tocza sie idelanie tylko trzeba centrowac raz na 2 miechy he he. a z tego co slyszalem o 420 to sa one sztywniejsze. za tym przemawia wyzsza obrecz. mi sie one podobaja strasznie. posiada je ktos z was moze? jak sie na nich smiga?

cyclenoid.com/?p=106
Macie rowerek na AC 420…

no ja swoje centrowalem co 2 miechy. Gorzej ze musialme miec luzno szczenki hamulca bo przy jezdzie na stojaco kolo przednie o nie ocieralo
Jescze gorzej ze po glebie przy 22km h z obreczy nic nie zostalo - a staralem sie bardzo naprawic!!

Dt jest fajne. Wiekszosc dobrych opini slyszalem , byly tez zle. Chcialem miec kola dt ale kosztuja ok 2 tys co bylo za duzo. Wolalbym za ta kase eurusy

Wysoka obrecze tez bym chcial - planet x najblizej ich jestsm ( jak cos to sprowadzamy razem :slight_smile: . Ale to nie od codziennej jazdy. No i ok 500 zł za jedna obrecz:)

luk100, ja miałbym jeszcze do Ciebie pytanie odnośnie sposobu wykorzystywania sprzętu. Chodzi mi o to, czy ścigasz się (jeśli tak to jak często, w jakich wyścigach) czy też jeździsz wyłącznie amatorsko, dla własnej przyjemności? Jest to bowiem chyba najistotniejszy aspekt jeśli chodzi o kwestię wyboru roweru, jego osprzętu, kół itd. Napisałeś co prawda, że preferujesz jazdę w górach, w związku z czym rower ma być możliwie lekki, nie wspomniałeś jednak o tej drugiej kwestii.

je jezdze w radomskim jadarze(broni) od tych wakacji. jeszcze nie bralem udzialu w zawodach lecz od tego sezonu bede uczeszczal na nie. a treningi w zaleznosc od czasu ale staram sie co dzien okolo 70 -100 przejechac

[size=75][ Dodano: Pon 07 Sty, 2008 21:59 ][/size]
a w takim razie co polecasz Arku?