Sporty zimowe

Proszę bardzo, temat jest Wasz - dyskusje o biegach, biathlonie i wszystkim z nartami związanym.

Nie znam się i dawno nie oglądałem sportów zimowych, proponuję zatem aby ktoś bardziej znający się na rzeczy otworzył temat.

Miłego i kulturalnego dyskutowania! :slight_smile:

e: druid racja, zrobione.

1 polubienie

do biathlonu osobny temat (chyba, ze zmienicie nazwę na “sporty zimowe”).

Jak już mamy ten temat podam najważniejsze daty.
Początek Pucharu świata:
Biegi narciarskie: 24.11…2012 Gaellivare
Kombinacja norweska: 24.11.2012 Lillenhamer
Biathlon: 24.11.2012 Oestersund

Tour de Ski : 29.12.2012 - 6.01.2013

Mistrzostwa świata:
Narciarstwo klasyczne: 20.02.2012 Val di Fieme
Biathlon: 6.02.2012 Nove Mesto

1 polubienie

Stawiam cały majątek, że na inaugurację w Gaellivare wygra Hellner :smiley:

Ja stawiam na Northug’a, choć liczę na cichą niespodziankę ze strony Devona Kershaw’a :smiley:

Kershaw z sezonu na sezon coraz lepiej biega dystanse, więc powinien się liczyć. Ale zapewne znowu będzie walka Cologna - Northaug, a u kobiet Bjorgen - Kowalczyk co zaczyna się już nudne robić. Przydałby się ktoś nowy, albo np. większa stabilizacja formy u Hellnera, a w ogóle byłoby fajnie jakby tak Bauer na starość jeszcze coś powygrywał.

Johaug może zdetronizować starsze koleżanki, choć lepiej niech jeszcze z tym poczeka.

Hellner musiałby poprawić styl klasyczny, żeby mieć realne szanse w generalce.

Tradycyjnie juz na Rosjan licze. Na inauguracje sezonu mamy styl dowolny, to dobre miejsca Siedowa, Ljegkowa czy Czernousowa wcale mnie nie zdziwia.

Groźny na pewno bedzie Northug, chociaz od moze byc chimeryczny strasznie, zreszta sam mowil, ze w tym sezonie glownie koncentrowal sie bedzie na MS we Wloszech, a PS potraktuje nieco lagodniej. Szwedzi na wlasnym terenie tez na pewno beda chcieli zaistniec, glownie Hellner, a moze jeszcze Olsson i Soedergren.

Poza tym jak co roku - Dario Cologna. Udal sie Szwajcarii tak swietny biegac.