stukający wkład campa record


#1

witam

Zamontowałem nowy wkład i problem pozostał tzn. podczas jazdy na trybach od 6-tego do 10-tego ( licząc jako pierwszy tryb najmniejszy) słychać ewidentne stukanie podejrzewam ,że kulek co jest dość dokuczliwe .Wkład na kwadrat.
O dziwo wystarczy przestać pedałować i ponownie zacząć a efekt ustępuje ,podobnie podczas pedałowania i zmiany przełożenia na cięższe tzn gdy zmienię na któryś z trybów poniżej 6-tego.
Zastanawiałem się już ,czy wina nie leży w samej ramie (symetria osi suportu do ramy )

pozdrawiam


#2

miałem podoby problem, ale na shimano…
jednak po nowym wkładzie, przestało stukać…
więc chyba są tylko jeszcze dwie możliwości:

  1. sprawdź czy masz dobrze korby wkręcone
  2. a może to już luzy w pedałkach??? kiedyś, dwa lata temu, stuki też mi dokuczały, zmieniłem wkład itp. a okazało się, że to prawy pedał nie dawał spokoju…

#3

a to nie czasem lancuch o przerzutke przednia? Skoro mowisz ze tylko na najlzejszych przelozeniach. Albo lancuch sie rozciagną i sie nei chce ladnie ulozyc. Albo tryby tylnie wytyrane


#4

łańcuch był w tym roku wymieniany ma około 2000km ,stuki dochodzą ewidentnie ze środka wkładu ,pedały odpadają ,luzy na korbach też .
zakładałem też stary wkład po wymianie łożysk i efekt jest ten sam , miałem dać kumplowi ,żeby go przetestował na innym rowerze.
w tej sprawie pytałem sie wiele osób ,mechaników ,ale widać usterka jest nietypowa ,bo nikt mi nic ciekawego nie powiedział ,osoby ,które ze mną jeździły też były trochę tym zdziwione

pozdro


#5

zaraz skoro suporty dwa sprawdzales i w obu to samo tzn ze to nie suport:)
pozostaje rama , albo blaty wytarte i lancuch o zeby tak pstryka


#6

Używam też wkładu Recorda, i u mnie zdarzyło się że zaczęły dochodzić może nie stuki ale coś w rodzaju lekkiego trzeszczenia -tylko przy mocnym deptaniu pedałów.
Powodem było poluzowanie jednej z misek .Jeśli rama jest nowa przewaznie wszystko gra ,jeśli nie i gwint w ramie juz nieco wypracowany ,zaczynają się sensacje.
Wazny jest też dokładny moment dokręcania -u Campy jest to 70 Nm.
W poprzednim rowerze gdzie też miałem wkład Chorusa w tym przypadku ,nie zauwazyłem niczego ,byc może pomógł w tym zabieg przegwintowania (mechanik “przejechał” gwintownikiem w ramie) i było ok ,rama tez nie była nowa.
Tak więc wydaje mi się że warto by było zweryfikować stan gwintu w ramie.


#7

mam podobny problem - tykanie przy pedalowaniu czy na stojaco czy na siedzaco ale stuka. Chyba z wkladu supportu bo pedaly zmienialem. W korbach nie wyczuwam luzu. Caly naped ma 3000 km co to moze byc?


#8

witam po dłuższej przerwie

usterkę zdiagnozowałem w warsztacie ,stuki ,o których pisałem wydobywają się jednak z kasety ,a nie jak wcześniej sądziłem z wkładu suportu .
Koła mavic ksyrium ssc sl ,trochę to dziwne ,bo nigdy nie spotkałem się z takim problemem -a koła też nie są byle jakie. Jest ewidentnie za duży luz na kasecie ,tylko ciekawe czy jest sposób na jego usunięcie,pewnie tylko serwis ,ale z tym problemem mam do czynienia od początku.Może bym wcześniej do tego doszedł ,tylko rower był składany od podstaw i właśnie na tych kołach.

Pozdrawiam wszystkich