Wczoraj znalazłem trasę i się podjarałem, więc zakładam temat.
Listę startową wrzucę, gdy już coś będzie wiadomo.
Obiecana trasa:
roadcyclinguk.com/racing/previe … OjDJ050.97
Pierwszy etap (podobnie jak 2 lata temu i rok temu trzeci) do Scarborough.
Znana lubiana końcówka na wzdłuż wybrzeża, ale jednak nie powinien mieć on aż takiego wpływu na generalkę, gdyż:
- mimo obecności Cote de Robin Hood’s Bay (1.5km at 10.3%) 28 km przed metą, sam profil jest łatwiejszy niż w poprzednich edycjach.
- etap nr 3 (do Sheffield) jest absolutnym killerem.
Drugi etap tradycyjnie do Harrogate, czyli tam, gdzie na otwarcie TdF 2014 Cavendish się przewrócił, a Kittel został liderem.
Wspomniany trzeci etap to
przede wszystkim ostatnie 15 km, na przestrzeni których kolarze pokonają 4 podjazdy:
- Deepcar (1.7km at 8.5%)
- Wigtwizzle (1.4km at 9.1%)
- Ewden Height (1km at 12%)
- Midhopestones (1.4km at 10%)
ponadto, na 95 kilometrów przed metą będą podjeżdżali pod Shibden Wall (1 km at 13%), czyli znany m.in. z Tour of Britain 1988 podjazd po bruku. dość powiedzieć, że taki Koppenberg to 0,6 km przy średnio 11,6% , czyli praktycznie 2 razy trudniej, więc pewnie część pokona go z rowerem na plecach.
google.pl/search?q=shibden+ … ibden+wall
23 kilometry wcześniej przejadą przez Haworth (0.6km at 10.6%), też po bruku:
urban75.org/photos/hebden-br … hotos.html
okazuje się w ogóle, że Yorkshire (zwłaszcza West Yorkshire) to taka kraina, gdzie brukowanych podjazdów nie brakuje i przeważnie są one bardzo strome.
urządzają sobie nawet amatorski wyścig Ronde van Calderdale, gdzie najtrudniejszym podjazdem jest Trooper Lane - 0,8 km, średnio 19% (to w ogóle da się szosówką przejechać?).
Tyle. Zapraszam do dyskusji