Ubezpieczenie

Wiele czasu spędzamy w dość niebezpiecznym środowisku otoczeni samochodami, gdzie o wypadek nie trudno.
Czy ktoś z was pomyślał o ubezpieczeniu ? Ktoś się ubezpieczył ?

Rano wśród spamu znalazłem ofertę PZU dotyczącą roweru. Musze przyznać, że mnie to zastanowiło. Ktoś się orientuje jacy ubezpieczyciele oferują ubezpieczenia dla cyklistów ?
I najważniejsze, czy nadaje się to dla szosowców amatorów.

Pozdrawiam

Ja jestem ubezpieczony w Warcie OC i NW, bo to jest wymagane do licencji Masters. W warcie bo tam mam znajomego. Nigdzie nie muszę chodzić. Załatwiamy wszystko u mnie w domu. Mam zniżki bo samochód też u niego ubezpieczam. Pakiet ubezpieczeń to Warta sport, jak wspomniałem OC i NW na cały rok/24h zapłaciłem niecałe 70 zł. Jest ta kżemożliwość ubezpieczenia tylko na czas trwania zawodów.

Jestem kolarzem amatorem jeżdżącym przede wszystkim po szosie. Od 3 lat korzystam z ubezpieczenia w PZU „Bezpieczny rowerzysta” – tak na wszelki wypadek i obym nigdy nie musiał z niego skorzystać. Moje ubezpieczenie obejmuje OC i NNW. Wysokość opłat uzależniona jest od długości ubezpieczania i stawek. Ja ubezpieczam się na pół roku i płacę ok. 60-70 zł.
NNW – następstwa nieszczęśliwych wypadków, wiadomo …
OC – odpowiedzialność cywilna – ważne w sytuacji, gdy nie daj Bóg komuś zrobimy krzywdę lub uszkodzimy jego mienie ( np. lusterko w luksusowym samochodzie – kosztuje majątek ).

Polecam Wam ubezpieczanie się – w myśl zasady „przezorny zawsze ubezpieczony”.

ps. Nie jestem agentem ubezpieczeniowym, żeby była jasność :o)))

A czy bezpieczny rowerzysta nie obejmuje też AC roweru w przypadku jego uszkodzenia w kraksie/wypadku ?
Kiedyś coś czytałem, ale nie wiem czy dobrze pamiętam.
Nie jestem też pewien czy “odpowiedzialność” PZU obejmuje również imprezy sportowe i udział w wyścigach.
Na pewno nie obejmuje kradzieży roweru.