Wymiana klamek hamulcowych i zakładanie owijki


#1

Witam

Nie wiem jak się zabrać za wymianę klamek hamulcowych do szosówki tradycyjnych takich za 40 zł
np Tekktro. Jak je ściągnąć ?, tam mam tylko jedną śrubę, widoczną w głąb klamki i nic poza tym. To są tradycyjne klamki z 2001 roku i chyba mogą znacznie odbiegać przy sposobie mocowania do kierownicy z porównaniu z tymi nowymi Tekktro :frowning:

Najpierw trzeba jakoś klamki ściągnąć, a potem pewnie owijkę.
Jeśli już bym się uporał, to jak zakładać owijkę, od czego zaczynać - zawijać od górnego chwytu kierownicy ? Czy trudno ją równo owinąć jak się nigdy z tym nie miało do czynienia?

Proszę o porady :bulb:

Z góry dzięki :slight_smile:


#2

Co do zakładania owijki mam to samo pytanie. Proszę o odpowiedź.
W sprawie klamek jednak myślę, że mogę coś pomóc. Jak ja ściągałem moje klamki, to właśnie odkręciłem ta widoczną w głębi śrubę. Poluzowała się tym sposobem obejma, i klamkę zsuwam dołem kierownicy.
Mam nadzieję, że pomogłem. Również czekam na odpowiedź w sprawie owijki. (Wczoraj miałem założyć temat, ale nie miałem czasu. Dzisiaj patrzę, jest :wink: )
Pozdrawiam.


#3

ja zakładałem swoja owijkę od dołu. i jak już ja nawiniesz to powinny być takie dwa paski dodane do owijki którymi kończy sie zawijanie na gorze kierownicy. ja nie miałem nigdy problemu żeby ja równo zawinąć. tylko trzeba robić to powoli i starannie tak żeby owijka trochę zachodziła na siebie z każdym zawinięciem :mrgreen:


#4

A co robimy z tymi dwoma krótkimi paskami owijki, które z reguły dostajemy do owijki. Jak owijać przy klamkach?


#5

Dzięki. a jak się ma sprawa z klamkami, najpierw je odkręcam, później starą owijkę zrzucam,
zakładam nową, a jak później nowe klamki hamulcowe przykręcić, nie ma problemu ? trzeba jakieś dziury w owijce wycinać ?


#6

nie trzeba nic wycinać. wywija sie gumę z klamek tak aby było widać ta metalowa cześć która nakładamy na kierownice. i owijamy w taki sposób aby owijka przylegała do tego elementu. a co do tych pasków to ja kleiłem ja super glue tak aby nakładały sie na koniec owijki i miejsce złączenia sie końców znalazło sie od spodu kierownicy. :mrgreen:


#7

Ja zawsze najpierw zdejmowałem stara owijkę a następnie odkręcałem klamki (jeśli np. chciałem wymienić pancerze). Potem przykręcałem klamki i później nawijałem nową owijkę.


#8

tu mozecie sobie popatrzec jak to sie robi i do czego sa te krotkie paski owijki
karbonkrieg.ovh.org/artowijka.html


#9

Ja nie używam tych dwóch pasków czy to tych do klamkomanetek czy tych do zakończenia. Tak jak luk100 używam superglue do przyklejenia końcówki owijki. A przy klamkach można tak zakręcić owijke ze nie widać jest tych obejm od klamek.


#10

a ja zaczynam owijac od gory , zeby nie miec problemu ze mi sie skonczy owijka i bedzie z ktorejs strony blizej mostka niz z przeciwnej
drugi plus takiego owijania jest taki ze ladniej to wyglada bo u gory nei mam zadnych tasm klejacych :stuck_out_tongue:

2 paski sa oczywiscie do przysloniecia klamek

rzecz jasna najpierw zaklada sie klamki a potem owijke!!
nie da sie zdjac klamek nei zdejmujac owijki


#11

Jak mam taką owijkę :
allegro.pl/item370875597_owijka_ … olory.html
kolor biały,
to powinienem nawijać tak aby było widać napis look, czy nie?


#12

mialem podobna, ale bez napisu, po jednej stronie miala tasme z klejem, jesli twoja nie ma to w sumie bez roznicy, ale lepiej napisem na zewnatrz, gdyz jest juz ‘firmowo’ w ta strone wywinieta i nie bedzie problemow przy zakladaniu (sadzac po obrazku to korek i moze sie pokruszyc)

pozatym wiekszy szpan z napisami :wink:


#13

Owijka ma klej z jednej strony ;p
Chodzi mi o, że jak nawijasz to nawijasz na zakładkę tak ,że mniej więcej jedna trzecia owijki jest schowana pod następnym zwojem.
Mogę ją nawinąć tak, że akurat napis look będzie schowany, albo na odwrót, że będzie widoczny (napis jest wklęsły)


#14

Jeżeli jest symetryczna (a zapewne tak) to bez róźnicy, ale napis jest po to, żeby był na wierzchu ;]


#15

jeśli chodzi o owijke to raz sam probowałem owinać sobie kierownice lecz malo efektywnie wygladala. I ostatnio kupiłem sobie owijke i kolega mi zawinoł kierke tak jak powino być. Uwazam że jest to do opanowania lecz jesli chce mieć się fajnie zawinięta kierke to lepiej by ktoś to zrobił. To tylko moje zdanie możecie się ze mna nie zgodzic.

Przy okazji klockow to jesli ktoś chce oszczędzac kase i kupic klocka za 8zł to niech lepiej tego nie robi, bo miałem zalożone najtansze i troche deszczu i hamulec przestaje efektywnie spowalniac rower.