Wymiana łożyska w rowerze


#1

Witam otóż mam pewien problem kiedys tam zakupiłem rower z reala :stuck_out_tongue::stuck_out_tongue: no i zaczął sie supac no i teraz została mi z sama rama reszta jest wymieniona tylko teraz porblem mam z wymianem łożyska z przodu po prawej stronie po lewej się odkręci pendałe i reszta idzie gładko lecz z prawej strony nic nie idzie pendał jest razem z tą zembadką i nie wiem jak to odkrecic a juz mi tam czeszczy równo:(:(:frowning: Prosze o pomoc

[size=75][ Dodano: Wto 08 Wrz, 2009 19:33 ][/size]
Heh Forum o rowerach a nikt nie umie pomóc ?? chodzi mi o to jak to zdemontować zeby wymienic łożyskow w środku pendała jest razem z zembadkami


#2

Wydaję mi się, że chodzi Ci o łożyska w suporcie. Aby to rozebrać potrzeba specjalnego klucza - tak mi się wydaje.


#3

A co to za klucz i ile kosztuje??


#4

Widzę, że ciężko o pomoc, ale tu piszą sami “zawodowcy”
Chodzi Ci pewnie o wymianę wkładu suportu czy środka suportu, jakkolwiek się to zwie.
Poproś w sklepie rowerowym o ściągacz do tego czegoś.
Może to Ci pomoże.
bike.pl/wiadomosc/163/


#5

oprócz tego . potrzebny ci tez bedzie ściągacz do korb.
odkręcając suport kluczem który przedstawił szenker pamiętaj że na 99% lewa miska odreca sie w prawo. a prawa normalnie w lewo ( dobrze pamiętam ? )


#6

tak to z pedałami…
z suportem coś kojarze że odwrotnie, odkrecamy do przodu, lewy w lewo, prawy w prawo, tak miałem ostatnio przynajmniej ale wydaje mi się, że tak jest częsciej
Może się mylę :bulb:


#7

:unamused:
gres napisał: "odkręcając suport kluczem który przedstawił szenker pamiętaj że na 99% lewa miska odreca sie w prawo. a prawa normalnie w lewo "

Gres nie napisałeś jakiego rodzaju suport masz na myśli.

W suportach typu włoskiego miski lewą i prawą wkręcamy w prawo, a wykręcamy w lewo.
For1second - OK. gdyż w suportach typu angielskiego (BSA) lewą miskę wkręcamy w prawo, a wykręcamy w lewo, zaś prawą miskę wkręcamy w lewo, a wykręcamy w prawo.


#8

bo założyłem że rower z reala o którym mowa ma suport angielski.
Nie wiedząc jaki suport jest założony , trzba założyć że to ang bo nie ma jak tego rozpoznać :stuck_out_tongue:
Ale czy napewno dobrze piszesz że lewą wkręcamy w prawo, a prawą na odwrót?!?!?! Chyba jest dokładnie odwrotnie :stuck_out_tongue:?


#9

Da się rozpoznać, da się.
Mufy suportowe anglika mają dlugość 68 milimetrów, zaś mufy suportu wloskiego 70 milimetrów.


#10

no ale jak są w ramie wkręcone to jak je zmierzysz ?
i co z tym odkręcaniem - w którą stronę wkońcu bo chyba na odwrót napisałeś?


#11

Napiszę trochę inaczej:

W suporcie angielskim, prawą miskę odkęcamy zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara. Lewą miskę odkręcamy w kierunku przeciwnym czyli ‘normalnie’.

parktool.com/repair/readhowto.asp?id=94

Jarek


#12

o jejku. Z prostej rzeczy robisz gres wielki problem.

Powtórzę jeszcze raz. Suporty BSA (angielskie) mają następujące gwinty: po lewej stronie ramy gwint jest prawy, zaś po prawej stronie ramy gwint jest lewy. A wiemy chyba, że nakrętki, miski wykręca się zawsze w przeciwną stronę gwintu, czyli lewą miskę w lewo, prawą miskę w prawo.
Przypomnę tym którzy zapomnieli, że stronę lewą i prawą ramy ustalamy patrząc od strony siodła w kierunku kokpitu :mrgreen:

Mimo wkręcenia misek suportowych w tuleję suportową, jej długość mierzy się czymś takim co się nazywa SUWMIARKĄ. Mierzymy odległość pomiędzy brzegami (krawędziami) misek.


#13

bo byłem pewien że to jest tak pomyślane żeby samo się nie odkręcało :p