Wymiana łożyska w rowerze

Witam otóż mam pewien problem kiedys tam zakupiłem rower z reala :stuck_out_tongue::stuck_out_tongue: no i zaczął sie supac no i teraz została mi z sama rama reszta jest wymieniona tylko teraz porblem mam z wymianem łożyska z przodu po prawej stronie po lewej się odkręci pendałe i reszta idzie gładko lecz z prawej strony nic nie idzie pendał jest razem z tą zembadką i nie wiem jak to odkrecic a juz mi tam czeszczy równo:(:(:frowning: Prosze o pomoc

[size=75][ Dodano: Wto 08 Wrz, 2009 19:33 ][/size]
Heh Forum o rowerach a nikt nie umie pomóc ?? chodzi mi o to jak to zdemontować zeby wymienic łożyskow w środku pendała jest razem z zembadkami

Wydaję mi się, że chodzi Ci o łożyska w suporcie. Aby to rozebrać potrzeba specjalnego klucza - tak mi się wydaje.

A co to za klucz i ile kosztuje??

Widzę, że ciężko o pomoc, ale tu piszą sami “zawodowcy”
Chodzi Ci pewnie o wymianę wkładu suportu czy środka suportu, jakkolwiek się to zwie.
Poproś w sklepie rowerowym o ściągacz do tego czegoś.
Może to Ci pomoże.
bike.pl/wiadomosc/163/

oprócz tego . potrzebny ci tez bedzie ściągacz do korb.
odkręcając suport kluczem który przedstawił szenker pamiętaj że na 99% lewa miska odreca sie w prawo. a prawa normalnie w lewo ( dobrze pamiętam ? )

tak to z pedałami…
z suportem coś kojarze że odwrotnie, odkrecamy do przodu, lewy w lewo, prawy w prawo, tak miałem ostatnio przynajmniej ale wydaje mi się, że tak jest częsciej
Może się mylę :bulb:

:unamused:
gres napisał: "odkręcając suport kluczem który przedstawił szenker pamiętaj że na 99% lewa miska odreca sie w prawo. a prawa normalnie w lewo "

Gres nie napisałeś jakiego rodzaju suport masz na myśli.

W suportach typu włoskiego miski lewą i prawą wkręcamy w prawo, a wykręcamy w lewo.
For1second - OK. gdyż w suportach typu angielskiego (BSA) lewą miskę wkręcamy w prawo, a wykręcamy w lewo, zaś prawą miskę wkręcamy w lewo, a wykręcamy w prawo.

bo założyłem że rower z reala o którym mowa ma suport angielski.
Nie wiedząc jaki suport jest założony , trzba założyć że to ang bo nie ma jak tego rozpoznać :stuck_out_tongue:
Ale czy napewno dobrze piszesz że lewą wkręcamy w prawo, a prawą na odwrót?!?!?! Chyba jest dokładnie odwrotnie :stuck_out_tongue:?

Da się rozpoznać, da się.
Mufy suportowe anglika mają dlugość 68 milimetrów, zaś mufy suportu wloskiego 70 milimetrów.

no ale jak są w ramie wkręcone to jak je zmierzysz ?
i co z tym odkręcaniem - w którą stronę wkońcu bo chyba na odwrót napisałeś?

Napiszę trochę inaczej:

W suporcie angielskim, prawą miskę odkęcamy zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara. Lewą miskę odkręcamy w kierunku przeciwnym czyli ‘normalnie’.

parktool.com/repair/readhowto.asp?id=94

Jarek

o jejku. Z prostej rzeczy robisz gres wielki problem.

Powtórzę jeszcze raz. Suporty BSA (angielskie) mają następujące gwinty: po lewej stronie ramy gwint jest prawy, zaś po prawej stronie ramy gwint jest lewy. A wiemy chyba, że nakrętki, miski wykręca się zawsze w przeciwną stronę gwintu, czyli lewą miskę w lewo, prawą miskę w prawo.
Przypomnę tym którzy zapomnieli, że stronę lewą i prawą ramy ustalamy patrząc od strony siodła w kierunku kokpitu :mrgreen:

Mimo wkręcenia misek suportowych w tuleję suportową, jej długość mierzy się czymś takim co się nazywa SUWMIARKĄ. Mierzymy odległość pomiędzy brzegami (krawędziami) misek.

bo byłem pewien że to jest tak pomyślane żeby samo się nie odkręcało :p