XC w cenie wyprzedażowej do 3000-4000 zł + okres wyprzedaży

Cześć!

Jako osoba zupełnie niezorientowana w temacie sprzętu zwracam się do Was z prośbą o pomoc :slight_smile:

Chcę kupić rower XC, przeznaczając na niego 3-4 tysiące złotych.
Do niedawna za granicę górną zakupu uznawałem kwotę 3 tys. zł, ale doszedłem do wniosku, że jeśli będzie to miało istotne znaczenie (a więc jeśli wyższa kwota przeznaczona na rower da mi wyraźnie lepszy sprzęt), jestem w stanie dołożyć dodatkowy tysiąc złotych. Rzecz jasna miło zaoszczędzić co nieco - być może dodatkowy wydatek nie jest konieczny i 3000 zł na zakup fajnego sprzętu wystarczy?
Nie znam się na składaniu rowerów, nie znam się na podzespołach, wybrać więc muszę gotowy zestaw „na lata” (nie sądzę, abym skupił się później na dokupywaniu i wymianie kolejnych elementów składowych roweru – nie będę miał na to ani czasu, ani wymaganych umiejętności i narzędzi).

Na zakup roweru czekam już długi czas (od roku) – nastawiłem się bardzo mocno na kupno w okresie wyprzedażowym.
Prosiłbym Was o opinie – w jakim okresie ceny są niskie, ale dostępność rowerów wciąż akceptowalna?
Rozumiem, że sezon już się kończy i w najbliższych miesiącach powinny pojawić się oferty sprzedaży rowerów z tegorocznej i ubiegłorocznej kolekcji w dużo niższych cenach – pytanie tylko kiedy czas wyprzedaży tej kategorii sprzętów zaczyna się i kończy?

Kellys Clipper dla mojego Taty kupiłem w kwietniu tego roku i cena była obniżona o równo 1000 zł w stosunku do katalogowej (wydaje mi się więc, że nie była najgorsza), ale z dostępnością tego modelu bywało różnie – nie chciałbym przegapić momentu odpowiedniego na zakup roweru XC dla mnie.