zgrzytanie kolan

witam.
jeżdżę od 3 lat rekreacyjnie na szosie, od początku tego sezonu mam nowy rower i pedały spd (wcześniej noski), na początku zdarzyły mi się 2 upadki (po 1 razie na każde kolano) - ale przy praktycznie 0-3km/h i w efekcie niewielkie słuczenie, w połowie sezonu chodząc po schodach w domu usłyszałem, że w obu kolanach (bardziej wyraźnie w lewym) w czasie chodzenia słychać wyraźne “zgrzytanie lub chrupanie w kolanach” - natomiast nie odczuwam bólu w czasie chodzenia/jazdy na rowerze,
wcześniej nigdy tego nie miałem i zastanawiam się czy to efekt tych 2 małych upadków czy też jazdy w spd, przetrenowanie i nadmierne obciążenie raczej nie wchodzi w grę, bo przez cały sezon jeżdże 25-30 km (podobnie jak w poprzednich sezonach)

ktoś ma podobne doświadczenia i jakieś sugestie i uwagi - co zrobić - ignorować czy coś poprawić w rowerze lub czy lekarz (ortopeda?) powninien to zobaczyć

arti

Na odległość ciężko stwierdzić, skąd wzięła się Twoja dolegliwość. A i Internet to nie poradnia. Idź lepiej do lekarza, bo powikłania mogą być nieprzyjemne.

Nie wiem na czym dokładnie polega twój przypadek ale u siebie zauważyłem pewną prawidłowość: coś mi chrupało w kolanach gdy zjadłem za dużo cukru czy czekolady. Podobnie jak u ciebie: nie boli, i chrupie tylko np. podczas wchodzenia po schodach.
U mnie dobre jedzonko, które zawiera konkretną porcje tłuszczu eliminuje ten problem. Trzeba się dobrze odżywiać eliminując cukier a nie oszczędzać na tłuszczu. Wypróbuj i daj znać czy pomogło.

Bardzo ciężko jest jednoznacznie odpowiedzieć na Twoje pytanie, bo powodów może być wiele… Myślę że warto odwiedzić fizjoterapeutę, który oceni Twoją funkcję.
Bardzo często takie problemy zaczynają sie niewinnie zgrzytaniem, a dopiero później rozwijają się dolegliwości bólowe.

Bardzo prawdopodobne że masz problem z utrzymaniem osi kończyny dolnej - bardzo często problem ukryty, a po jakimś czasie pojawiają się dolegliwości.