opony

mam pytanko do forumowiczow co sadza o rozmiarach opon szosowych tzn jaki wg was jest najoptymalniejszy wymiar obwodu szer. itp. no i marka zeby osiagac jak najlepsze rezultaty. Male opory, szybkosc toczenia , stabilnosc :slight_smile: …pytam gdyz najlepsze zdanie kto inny moze miec niz ludzie ktorzy jezdza :slight_smile: i pytam bo w najblizszym czasie chyba zmienie opony (Maxisy detonatory 700x23)…bylo pytanie o opony ale mnie interesuje glownie zdanie na temat wilekosci;) z gory dziekuje za odp.

moim zdaniem optymlny rozmiar to 700x23 :wink: (na takich najczęściej jeedze, kiedyś miałem 700x20 i kiepsko sie jeździło po naszych polskich drogach :neutral_face: , 700x25 mialem założoną z tyłu jak zaczynałem “kariere” szosowca i niebyły najgorsze tylko jakieś takie za duże :wink: ) a co do marki to dla mnie dobrą firmą jest Continental. Prawie zawsze śmigam na tych oponkach teraz na trening używam UltraSport, a na wyścig Grand Prix 4000 (rewelacja) :stuck_out_tongue:

Hallo :slight_smile:
Mam opony Maxisy detonatory 700x23c i Kende jaki prosty model 700x23c tylko żę jest różnica wielka w szerokości opony miedzy kenda a detonatorem. Kenda jest wąsza ale twartsza. Z tego co wiem to Mischelin sa dobrymi oponami.
Pozdrawim i prosze o dasze psianie bo tez jestem zainteresowany tym tematem :slight_smile:

Również uważam że najbardziej optymalne są 700x23 :slight_smile: a firma to najkorzystniej chyba Michelin’ki albo Schwalbe (z wyższych półek) :wink:

Przód 700x21, tył 700x23… Myśle, że takie rozwiązanie może być ciekawe, sam jedziłem i jeżdzę ciągle na 700x23 ale różnych producentów. Continentalki zaimponowaly mi nośniścią, ale są z mało żywotne (mówie o średnich modelach 70-110 zł, bo na takich jeździłem, nie wiem jak jest z innymi)

Tak by było najlepiej jak piszesz: 700x21 z przodu i 700x23 z tyłu ale zależy po jakich odcinkach się śmiga, wiadomo jak wyglądają polskie drogi :neutral_face:

Dokladnie. Jak na nasze polskie drogi najrozsadniejsze wydaje sie przod 21 i tyl 23…

Co do producentow to w/g mnie Michelin rzadzi :mrgreen: od jkad pamietam na wyscigach uzywam oponek tego producenta i nie narzekam…

Na treningach smigam na detonatorach lub kenda bo sa tanie w ekspoatacji i co za tym idzie i wytrzymale… Gdyby nasze drogi byly lepsze to napewno smigal bym na Michelinkach :smiley: :smiley:

IMO michelinki wyglądają fajnie w katalogach, sam jeżdze na Pro 2 Race’ach i jak się przesiadłem to powiem, że byłem zawiedziony, wymagałem więcej… Jedyna róznica, jaką odczułem to lepsza przyczepność, nośnością nie zachwyciły mnie, tak samo jak żywotniścią (na upartego 3 komplety na sezon). Może Pro 2 Grip… W Continetalach wydaje mi się że jest inna mieszanka gumy, czy to tylko na oko takie złudzenie?

chyba jednak nie złudzenie ale fakt faktem malo zywotne bo mialem gp 3000 byly szybkie ale przy lekkim poslizgu na tylnim hamulcu odrazu sie niemilosiernie tarły o asfalt :/

Ja jakoś zawsze jeżdzę na oponach 700x23, ale ostatnio zastanawiam się nad tym czy nie wypróbować 21. Ostatnimi czasy jeżdziłem nz Hutchinsonach Top speed kevlar i jestem z nich zadowolony :slight_smile:

a tak apropo zywotnosci, ile robicie mniej wiecej km na jednym komplecie opon :question:

Zalezy jakie to opony, ale raczej nie wiecej niz 6-8 tys. A ja mam jeszcze pytanko: jakie mozecie polecic opony do scigania poza oslawionymi pro-race`ami? Chodzi mi o jak najlepsza nosnosc, trwalosc ma mniejsze znaczenie.

Do scigania polecam Vittoria Diamante Pro 20x622 Kevlar Carbon.
Napompujesz 140psi to niosa jak nalezy. Zywotosc zwlaszcza tylnej opony nie jest tak dluga jak Vittoria Rubino Pro na ktorych normalnie jezdze, ale napewno lepiej niosa.
Diamante zalozylem w Pazdzierniku i po 3500km tylna byla juz zdarta. Na przedniej w dalszym ciagu jezdze. Jeszcze prawie jak nowa. Rubino przednia starczala na 10 tys km spokojnie. Tylna 5 tys. Ale to zalezy jak jezdzisz :wink:

Pytanie do tych którzy jeździli na oponach 21 :wink: , czy jest odczówalna różnica między oponami 21 a 23. Czy warto zmienić opony 23 na 21 czy raczej różnica jest nieodczuwalna. :question:

jezdzilem kiedys na michelin axial performance 21 i przesiadlem sie na pro race 23 roznica byla bardzo duza na korzysc pro race (duzo lepiej niosa).czytalem kiedys w bike board ze roznica pomiedzy 21 a 23 w oprach toczenia jest nieodczuwalna. za to odczywalna jest roznica w komforcie jazdy na korzysc 23 (ja nie bardzo odczulem). polecam jednak mich.axial performance na treningi bo sa bardzo wytrzymale(ani razu nie przebilem!) i polowe tansze od pro race (pare razy przebilem:(.