Rower do 3500zl , nowy czy używany ?

Witam ,
Przy pomocy tego forum 6 lat temu zakupilem mój pierwszy rower szosowy (gitane mach 1600), rower dobrze się sprawował do tego sezonu. Po około 25 tys przejechanych km zastanawiam się nad zmianą roweru i stwierdziłem że znów zapytam się fachowców.

A mianowicie jak w Tytule napisałem budżet na nowy rower to około 3500zl. Zastanawiam się czy w takiej cenie opłaca się kupować coś nowego czy używkę.
Z nowych w takiej cenie wybór jest mały, chciałbym aby rower miał osprzęt 105 i ten warunek spełnia jedynie Sensa Romagna. Miał ktoś może ten rower ? Sensa to Holenderski producent ale w Polsce trochę anonimowa . Czy nie potrzebnie mam obawy co do jakości ramy ?

Innym rowerem jaki rozważam jest Kross Vento 4.0 , minusem dla mnie jest że osprzęt Tiagra. Jaka jest naprawdę różnica między Tiagrą a 105 , przy bardziej turystycznej jeździe niż sportowej ? ( Bardziej preferuję dystansie ponad 200km niż treningi pod wyścigi , choć nie ukrywam że mam w planach jakiś start w tym sezonie ale raczej dla frajdy). Bo słyszałem różnie opinie , jedni mówią że nie odczuwalne inny że bardzo odczuwalne

Inne pytanie czy bardziej się opłaca rower super ramą na słabym osprzęcie ( nawet Sora ) czy dobry osprzęt na średniej ramię ? Dodam że do tej pory mój rower był na osprzęcie 105.

Jeśli chodzi o używki to powiem że wolałbym nowy. Boje się że wydam 3500 tys i będę dalej co chwila coś musiał dokładać tak jak w tym sezonie do mojego. Ale może ma ktoś do polecenia jakiś dobry sklep z używanymi rowerowymi ?

Nie jestem wielkim znawcą, ale dlaczego nie birzesz pod uwagę decathlonowego b’twina? TRIBAN RC 520 ma 105 i idealnie mieści się w budżecie. Ja 5 czy 6 lat temu kupiłem najtańszego Tribana ówczesnie - i nie mogę narzekać. Nie mam z nim żadnych problemów, prócz piast nic w nim wymieniałem a już zrobił ponad 20 tys km.

2 Likes

Triban średnio z punktu estetycznego się podoba. Do tego RC 520 to mimo wszystko gravel .

Ja żonie poskładałaem za około 4100-4200 rower rama alu (accent cx one, bo to przełaj, ale szosa to nawet dużo większy wybór w tej samej kasie), koła fulcrum LG, campa veloce, akcesoria deda. Wszystko nowe poza korbą, bo Campa już nie robi modelu cx. Myślę, że w tych pieniądzach ciężko coś lepiej. Także jak chcesz nowy rower, to coś ciekawszego też w w podanej kasie ogarniesz

1 Like

Hej. Ja od 4 lat jeżdżę na Sensa Lombardia. Ogólnie napisałbym Ci ze rower ok, ze bdb stosunek jakości do ceny gdyby nie jedno ale za to bardzo duże ALE. 2 lata temu zauważyłem na ramię pęknięcie. O dziwo to było pęknięcie na górnej rurze, jakieś kilka cm od sztycy. Moim zdaniem jakąś wada fabryczna, miejsce niespotykane jak na takie defekty, na pewno też nie wydarzyło się nic co mogło by takie pęknięcie spowodować, czyli np kraksa lub uderzenie. Niestety dealer Sensy gdzie kupiłem rower powiedział że ten defekt nie podlega reklamacji.
Za własne pieniądze dałem ramę do naprawy, razem z lakierowaniem wyszło 375 Euro. Rama zrobiona jest super, nie dojrzysz że kawałek ramy był wycięty i ponownie malowany. Do dziś rower służy mi bdb, z większych inwestycji wymieniłem tylko koła, bo oryginalne (Supra) były już sfatygowane.
Poza tym nieszczesnym doświadczeniem rower spisuje się bardzo dobrze. Znam też inneosoby które jeżdżą na Sensie i są zadowoleni. Może ja po prostu miałem zwykłego pecha z tą rama.

1 Like

Trochę informacja o pękniętej ramię spowodowała że mam co raz większe obawy do Sensy.

Zawsze gdy ktoś pisze dobry stosunek jakośc/cena to wydaje mi się że jednak jest jakiś powód tej ceny. Patrząc na osprzęt to w tej cenie chyba tylko Triban z Decathlonu ma porównywalny . I znalazłem jeszcze Eries- Polski producent ale dla mnie totalne anonimowe.

Wśród używanych ciężko znaleźć coś fajnego teraz , przeglądam od kilku tygodni i mały wybór ( interesuje mnie rama 56cm lub 55cm).

Ja osobiscie bym sie nawet nie zastanawial : UZYWKA !
Nie wiem skad jestes , ale jak masz np. kolege w Niemczech i Ci sie nie spieszy ( no moze NIE ZA BARDZO :wink: ), to mozna tam takie rodzynki znalezc , ze nawet bym na nowe nie patrzyl …
Przyklad ( w Twoim budzecie ) :

2 Likes

Jeśli mam być szczery to mam duże obawy do używki. Doswiadczenie mam bardzo udane, mój dotyczchasowy rower kosztował 1500zl i przez 6 lat i ponad 25 tys km. Był prawie bez awaryjny. Na początku miałem problem szprychami które wymieniłem w pierwszym roku jazdy, następnie z kosztów miałem tylko wymianę 3 dętek, łańcucha , kasety , małej tarczy korby oraz obręcz tylnego koła ( ale to akurat uszkodziłem przy upadku ).

Myślę że jeśli bym się zdecydował na używany to bardziej jako przejściowy w kwocie około 1500zl - próbą sprzedaży w zbliżonej cenie po sezonie.

I jeśli chodzi o ramę to Karbon w moim przypadku odpada, czasami lubię się szosowką przejechać bo szutrach czy nawet ścieżkach lasowych :wink:

Zrobisz jak zechcesz . To Twoje pieniadze . Ja tylko napisalem CO doradzam i CO bym sam zrobil.
Choc moj obecny ma juz 9 lat , jest jednak tak ZAJ…TY , ze na razie nie widze potrzeby zamiany na inny :wink:

1 Like

Jednak będę chciał przyspieszyć kupno roweru. I jeśli chodzi o nowe to zastanawiam się nad:

  1. Sensa Romagna https://allegro.pl/oferta/nowa-szosa-sensa-romagna-shiny-105-2019-8015014975

  2. Kross Vento 4.0
    https://www.domenasportowa.pl/product-pol-185682-Rower-szosowy-Kross-Vento-4-0-28-2018.html?selected_size=8983&gclid=Cj0KCQjwt_nmBRD0ARIsAJYs6o2kZrMBp9Z24371y9wn0YD9Vfkgpiy62flAN-YnI0telZiOu-PDMaoaApJYEALw_wcB

  3. Triban RC520
    https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-rc-520-id_8502389.html

4)Triban Ultra 500

Gdybym się kierował wyglądem brałbym Krossa ale osprzęt najsłabszy. Mógłby ktoś w miarę mi doradzić który z tych najbardziej się sprawdzi na miarę długie wycieczki, nawet całodniowe ? Ważna dla mnie jest wytrzymałość i wygoda . Szybkość mniej.

Ja bym wybrał Sense ale pod kątem Twoich wymagań czyli całodniowe wycieczki to nie wiem czy geometria RC520 nie będzie bardziej komfortowa i bardziej nadająca się do takiej jazdy.
Tylko zwróć uwagę na to, że RC520 ma tarcze. Musisz sam ocenić czy dla Ciebie to zaleta czy może wada.
Vento i tego Ultra bym odrzucił ze względu na gorszą relacje cena/jakość w porównaniu do wcześniej wspomnianych.

1 Like

Pisal , ze porusza sie rowniez POZA asfaltami . Zreszta czy tarcze maja jakas wade ? Uwazam , ze nalezy przestac demonizowac tarcze , bo lepiej hamuja nie niszcza felg i wcale nie sa duzo ciezsze.
Tarcze to przyszlosc i nie ma innego kierunku …

2 Likes

Nie ukrywam że też Sensa mi najbardziej odpowiada , tylko słyszałem różnie opinie co to geometrii. Na forach rowerowych ktoś pisał że to typowa sportowa geometria. Co przy długich trasach jest raczej przeszkodą. Ale też w innym miejscu czytałem że geometria mniej sportowa.

Owszem poruszam się po gruntach czy ścieżkach ale to tak czasami dla urozmaicenia trasy czy skrócenia. RC520 mi nie odpowiada z wyglądałem , i że to jednak Gravel i boje się trochę tego przeskoku. Do tej pory jeździłem na oponach 23mm.

Dla mnie tarcze nie mają wad poza może tym, że mało jeszcze jest fajnych kół na rynku wtórnym pod tarcze. Ale ktoś inny może mieć jakieś swoje uprzedzenia dlatego napisałem, że niech sobie sam oceni.
Jeśli ma jeździć poza asfaltami to w ogóle Triban to jedyny sensowny wybór z tych wymienionych.
Oponki 28 też zapewnią większy komfort na długie dystanse. No ale jeśli autorowi się nie podoba to trochę pat, bo rower musi się podobać właścicielowi. W życiu nie kupiłbym roweru, auta czy innego pojazdu który mi się nie podoba.

1 Like

Z Tribanem jest o tyle lepiej że mam znajomego który go posiada i była by możliwość przetestowania. Z Sensą jest taki problem ze nie ma możliwości przymierzenia. Do tego lekki entuzjazm do tego roweru zmniejszyła mi informacja o pękniętej ramię.

Ale też uważam że rower musi się podobać mi , Triban na żywo jest po prostu brzydki i bardziej przypomina rowery z początku wieku.

Wczoraj oczywiście źle poflinkowalem rower z Decathlon. W czwartek pozycji chodziło mi o Ultre 900: https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-ultra-900-af-id_8377261.html?utm_source=rtbhouse&utm_medium=retargeting&utm_campaign=rtbhouse-retargeting.

4 tys. To już górna granica na jaką mogę sobie pozwolić.

Ta 900 fajna ale zwróć uwagę, że to wychodzący że sprzedaży model i na necie jest tylko XS, masz gdzie kupić w odpowiednim rozmiarze?

Tego nie wziąłem pod uwagę.
Druga sprawa co do tego modelu to geometra tego roweru jest bardzo sportowa ?