Używana przełajówka do 2000 zł Czy warto?

Cześć,
chcę kupić przełajówkę, ale ponieważ nie wiem czy przełaj mi “podejdzie”, chciałbym kupić coś w miarę taniego, żeby ewentualnie później odsprzedać bez dużej utraty wartości.

Znalazłem coś takiego: Merida Cyclocross 3 szosa przełajówka Sieradz • OLX.pl

Mam 182 cm wzrostu, ważę 80 kg, z tego co patrzyłem na stronie Cyclo Cross 3 - Rowery Merida - rowery, części, osprzęt, akcesoria rowerowe - producent i dystrybutor rowerów (dobór ramy), rama jest odpowiednia.

Alternatywy:

  1. EMPELLA Bonfire Cyclocross przełajowy - szosowy Oława • OLX.pl - ale wydaje mi się, że rama jest za duża?
  2. Przełajowy FEDER G7 Performance Shimano Tourney 19 Leszno • OLX.pl - tu z kolei rama jest chyba za mała?

Co sądzicie o tych rowerach? Warto za tą cenę, czy w ogóle się nie pchać?

Proszę o pomoc, bo jestem trochę zielony w tym temacie, ale bardzo mi zależy na tego typu rowerze. Na razie jeżdżę na starej szosówce (którą pewnie sprzedam, jeżeli kupię coś nowego), ale trochę znudził mi się już asfalt, więc chętnie wjechałbym w teren.

Nie masz się nad czym zastanawiać, przełaj to wspaniała sprawa. Sprawdzi się jako rower zimowy jak i typowo przełajowy do jazdy po lesie/błocie/piachu/łące. W terenie zapewnia dużo lepsze doznania niż rower MTB :slight_smile: A spojrzenia ludzi a 29nerach, których objeżdżasz na podjeździe w lesie na czymś co z grubsza wygląda jak szosa - bezcenne :slight_smile:

Dla mnie przełajówka to drugi rower, zapasowa i zimowa szosa, oraz rower do zabawy w terenie. składałem ją sam na używanej ramie wykorzystując części ze starej szosy. Na pewno musisz liczyć się z tym, że części w przełajówce szybko się zużywają, z tego powodu raczej nie odsprzedasz jej z niewielką utratą wartości. Nie wiem jakim budżetem dysponujesz i jakie masz priorytety, ale nie warto wydawać majątku na przełajówkę o ile się nie ścigasz.