Wzmocnienie mieśni nóg


#1

Witam po długiej przerwie około 2 lat znów siadłem na rower.
Puls poranny mam dość dobry około 60 uderzeń wskazuje, że jestem wypoczęty
W czasie treningu czuje, że mam nogi za słabe, bo puls mam około 130-140 uderzeń.
Próbuje kadencją nadrobić, ale przekraczam 100 obrotów na minutę.

Wy takim wypadku, co należałoby jeść, żeby szybko wzmocnić mięśnie nóg.

Pozdrawiam


#2

jedzenie tu raczej nie pomoze a trening, samym jedzenie nogi sie nie wzmocnią, waznym elemetem jest powiedzenie ile jezdziłes kiedyś i na jakim poziomie byłes wytrenowania i jakie dystanse pokonywałes nie jestem ekspertem ale na poczatku buduje sie baze zaczyna sie spokojnie i z kazdym tygodniem zwiekszasz dystans o 5% i pamietaj zawsze jezdziij na tyle ile sie czujesz a nie na tyle co kiedys jezdziłes.


#3

Jeżdżę bardzo spokojnie, na razie dystanse 30-40km. Ale czuje duży zapas tętna nad nogami i jeżdżę z kadencja około 105 obrotów na minute. Żeby mieć tętno na poziomie 70% maksa. Bo przy mniejszej kadencji czuje nogi a tętno mam za małe na trening wytrzymałościowy.


#4

Tylko i wyłącznie trening aerobowy na mięśnie nóg,nic nie da Ci lepszych efektów, przynajmniej tak było w moim przypadku.


#5

Ja bym postawiła na wzmocnienie mięśni poprzez ćwiczenia jakieś obciążające… a też szukam czegoś takiego… może ktoś poradzi


#6

Powolutku zwiększaj porcję treningów. Przy tym pamiętaj, że nic na siłę. Nie da się po tak długiej przerwie nagle osiągać nie wiadomo jak świetnych wyników. A jak zaczną Cię boleć nogi, to kup sobie jakieś medykamenty wspomagające i regenerujące. Mój znajomy kąpał się w soli bromowej, mówił, że fajnie pomaga na obolałe mięśnie. No a przez to wspomaga kondycję fizyczną i pozwala osiągać lepsze wyniki.


#7

Aeroby-najlepsze ćwiczenia,a do tego dobra dieta. Jest szereg samych ćwiczeń na wzmocnienie mięśni nóg,ale w tym celu musisz zawitać na siłownię


#8

a co sądzicie o takich odważnikach zaczepianych na rzepy. Można je przyczepić do kostek i przebiec parę kilometrów po miękkiej nawierzchni np w lesie.


#9

Moim zdaniem należy jeść sporo białka, nie zapominać o węglowodanach prostych i dołożyć jakieś klasyczne witaminy (takie dostępne w aptece).

Jeżeli chodzi o trening to już ktoś polecał aeroby.


#10

np. razy milion razy

Tompoz


#11

Mi by się też przydało wzmocnienie mięśni nóg no i niestety kolana mi padają. Za dzieciaka miałam stwierdzoną martwicę :/ Myślałam o nabyciu jakiegoś ustrojstwa do tych celów, np. takiej ławki http://alegratka.pl/ogloszenie/lawka-do-cwiczen-pro-evolution-22930695.html?h=1e49f7e8713f5866, mam tylko nadzieję, że nie dostanę łyd jak piłkarz :smiley: Nie, ale tak na serio - warto to kupić?


#12

Mysle ze tak, to odseparowuję kolana, a jak nie to ma mały wpływ na nie. Unikaj przysiadów ze sztangą, nie wiem wykroków, suwnicy staraj się cwiczyc na urządzeniach co odseparowują mieśnie, gdzie cwiczysz poszczególne partie mp uda.


#13

‘kolana mi padają’
Nawet nie wiesz gdzie może być przyczyna problemów. Poszukaj dobrego fizjoterapeutę w okolicy i udaj się na konsultację. Najlepiej pojedź do kilku i sprawdź co mówią.
Najczęściej to co ‘pada’ jest najsłabszym ogniwem w całym łańcuchu patologi, które wytwarzają się w ciele. Wzmocnienie jednej partii mięśni może zadziałąć krótkofalowo powodując bóle i dysfunkcje gdzie indziej.
I to niestety już takie jest.


#14

Hej maf - jak tam Twoje nogi :question: ITBS dolega :question:


#15

Hej!
Rozgrzebuje to po raz kolejny u fizjoterapeuty. Zobaczymy jakie będą efekty. Na razie boli.
Cóż, takie życie :wink:


#16

Kolana są bardzo ważna częścią łańcucha biokinematycznego, a po przejściu jałowej martwicy w dzieciństwie napewno jest to jeden ze słabszych ogniw Twojego ciała.
Bardzo prostą formą oceny jest wykonanie testu FMS przez odpowiedniego fizjoterapeute.
Kilka informacji na jego temat:
centrum-synergia.pl/data/doc/fms.pdf

Myślę, że dopiero po takiej ocenie można dostosować odpowiedni trening wzmacniający mięśnie nóg, ale na początek stabilizacja centralna i dopiero potem nogi:)
Najważniejszą zasada jest wykonywanie wszelkich ćwiczeń w osi kończyny dolnej - która przebiega przez kolec biodrowy przedni górny ( najbardziej wystajacy element miednicy) środek rzepki i II palec stopy.

Warto zacząć od tego, by nie przeciążyć swojego organizmu i nie dopuścić do “zniszczen”.

Pozdrawiam