jaka rame szosowa wybrac?


#1

hej
wlasnie zarabiam na swoja wymarzona rame szosowa :slight_smile:
mam to szczescie ze jestem w anglii a tu wybor ram jest przeogromny , codziennie na e bay pojawia sie interesujaca propozycja
i tu mam problem bo robi sie tak ze nie wiem co wybrac , ciezko znalexc w internecie interesujace zestawienia ram producentow , a ze stron ich samych niewiele wynika

Mam wiec taka prosbe , jakbyscie mogli popuscic wodze fantazji i polecic jakis konkretny model.
nie jestem ciezki (70kg) wiec super sztywna byc nie musi.
full carbon raczej odpada (drogi i obawiam sie malo trwaly)

obecnie zastanawiam sie nad rowerami : COLNAGO ACTIVE
PINARELLO PRINCE ( super ladny ale wlasnie wycztalem ze lipa ze sztywnoscia , na stronie meridy takie rzeczy wypisuja , ciekawe czy to prawda)
BIANCHI EV 2
szczerze mowiac nawet nie znam wag tych rowerkow , wiem tlyko ze prince <1,5

troche sie tez obawiam utraty sztywnosci na laczeniu karbon / alu - czy slusznie?


#2

Gdybym to ja mia艂 takie szcz臋艣cie i m贸g艂 wybra膰, kt贸r膮艣 z tych ram, to wybra艂bym Pinarello. Zawsze mi si臋 podoba艂y rowerki Fassa Bortollo, a teraz Caise d鈥橢pargne. Co do sztywno艣ci, to zwa偶 na to, 偶e na rowerach tej firmy je藕dzi艂 Petacchi, a wszystkie te rowery technologicznie s膮 podobne, wi臋c IMO jest sztywny.

Z rower贸w Colnago podobaj膮 mi si臋 jedynie wy偶sze modele C-50 i jego nast臋pcy. Bianchi, to r贸wnie偶 rower kultowy, ale to ju偶 sprawa gustu. Na pewno najbardziej wfektownym rowerem jest Pinarello :slight_smile:

Pozdrawiam i 偶ycz臋 udanych zakup贸w :slight_smile:


#3

hmm co wam powiem, to wam powiem鈥 Ja stary cz艂owiek jestem, gdy by艂em w waszym wieku to szczytem marze艅, czym艣 w rodzaju rolls-royce, legenda na kt贸rej jezdzi艂 sam Eddy鈥 byl Colnago鈥 wiec napewno, z sentymentu do tych dawnych marzen wybra艂bym鈥 w艂a艣nie to.


#4

Niestety co do Pinarello, to chyba prawda, wi臋cej jest napisane o tym pod koniec tego artyku艂u: kolarstwo-szosowe.gda.pl/comparison.html


#5

ja bym wybra艂 carbon najlepiej scott cr1, giant tcr lub cervelo.pozdr.


#6

hehe czlowieku starej daty , a pamietasz ty jaguara polskiego :slight_smile:
ja na takim jezdze do dzis :slight_smile: znaczy duzo z oryginalu to nie zostalo , a po wakacjach bedzie jeszcze mniej .
Fajnie sie jezdzi tylko ze wazy sporo i strasznie zgrzypi na podjazdach w sterach :slight_smile:

Pinarello tez mi najbardziej sie podoba :slight_smile: cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? 鈥 %3AIT&rd=1
tyle ze sie boje ze sie strasznie drogie zrobi , w przeciwienstwie do trekow ( juz widzialem dwa treki ktore za 1800 zl poszly)
wiec mam nadzieje na kolejne np ten : cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? 鈥 %3AIT&rd=1

tylko ze wlasnie troszke sie boje , ze ten full carbon to tak troche jak jezdzenie na szmacie :slight_smile: Strzeli mi jakis kamyczek w rame pojdzie wlokno potem kolejne i sie skonczy jezdzenie. Myslicie ze przesadzam?

A ta rama treka z linku ? Troche odrapana , ale gosc zapewnia ze to tylko lakier zdarty , moze jest uczciwy i pokazuje to co najgorsze w ramie.
Nawet nei wiem jaki widelec do tego sie kupuje , byle jaki byle 1 i 1/8 ? dlugosci sa teraz takie same wszystich ?


#7

najpi臋kniejsze s膮 Bianchi (szczeg贸lnie kolorek celeste:) nigdy nie zmienie tej marki. Najlepiej jak we偶miesz EV4 rama w rozmiarze 54 wa偶y ok 1100g czyli jak na alu tu nie ma lepszego wyniku a sztwyno艣c te偶 ok. EV2 juz nie polecam bo jest na calowe stery i b臋dziesz mia艂 k艂opoty z cz臋艣ciami (chcia偶 widelce bianchi na 1 cal full carbon wa偶a ok 350g) widzia艂em ev4 na allegro za troche ponad 1000z艂 czyli dobra cena.


#8

No masz!! za moich m艂odych lat to by艂 extra rowerek鈥 Cho膰鈥 mia艂em ci ja te 4100 z艂 na Jaguara, ale wyda艂em mniej na gorszy鈥 bo鈥 Bo Jaguar mia艂 jak na tamte czasy jedn膮 powa偶na wad臋: szytki (wtedy m贸wi艂o si臋: cyngl贸wki), o kt贸re by艂o trudno, a kt贸re na byle kamyszku p臋ka艂y i trzeba by艂o klei膰 i szy膰鈥 Rowerek jak na tamte czasy by艂 doskona艂y, ale na szose, a mieszkaj膮c w ma艂ym miasteczku musia艂em czasem si艂膮 rzeczy korzysta膰 z dr贸g pozbawionych asfaltu鈥 chocby po to, aby do tego asfaltu dojechac鈥 :wink:


#9

ulefn , dzieki swietna rada , tym bardziej ze na oku mialem ev2 z widelcem , ale nie pomyslalem o tym ze moze byc na 1 .
teraz licytuje treka 5200 , a tak chcialem wloska rame鈥le ten poki co ma dobra oferte bo za 700 zl doplaty dodaje widelec kierwonice i sztyce karbonowe , tylko pytanie za ile rama pojdize , wczesniej taka sama z widelcem poszla za 1800 wiec ta bez widelca mam nadzieje mniej.
tylko nadal sie zastanawiam czy to dobry pomysl kupowac karbonowa rame , tyle sie czlowiek nasluchal o tym ze peka :frowning:

co do szytek :slight_smile:
wiem o czym mowisz , ja wymienialem obrecze na normalne , trzeba bylo troche szprychy spilowac bo zadlugie byly , operacja szalona ale kasy nie bylo , i musze powiedziec dziala spoko , co prawda 2 szprychy od tego czasu strzelily ale to w ciagu 2 lat , no a szprychy maja kilka dziesiat lat?
pewnie tak ze 30 oceniam , z tego co mi sie udalo ustalic to jaguar moj na lata 70 trzeba datowac
do tego jeszcz pare rzeczy trzeba bylo wymienic ,przerobic , jak hamulec tylni za nisko umocowany , korby na klin z malym trybkiem 46!! ale wszystko sie dalo zrobic i sporo na nim przejechalem , w zeszlym roku w klamko manetki i 9 tryb zainwestowalem Chyba mialem najelpszego jaguara pod sloncem :slight_smile:
coz po kupnie nowej ramy trzeba bedzie go zlozyc w oryginalne czesci !!

Wlasnie jeszce mi sie takie pytanie nasowa , czy nowe ramy (np ten trek) maja staly rozmiar widelca tylniego do kotrego piasta tiagra shimano 9 tka bedzie pasowala?
w jaguarze nie bylo problemu , wystarczylo silnie chwiycic i rozgiac nieco widelki i wlazlo :slight_smile:

swoja droga ciekawe czy jak zmienie rame to czy mi sie bedzie lepiej jezdzilo? , napewno wolniej na zjazdach , jaguar to szybciutko na dol pomykal :slight_smile:


#10

hehe:) b臋dzie sie lepiej je藕dzi艂o:) ja si臋 przesiad艂em na Bianchi z Huragana (taki troche gorszy jaguar ale geometria ta sama) na podjazdach to nie ma porownania (masa no i sztywno艣膰 alu to inna bajka niz stali) ale huragan andal mam i czasem je偶d偶e:)


#11

Karbon to najlepszy wyb贸r! Wi臋kszo艣膰 z tych opowie艣ci o p臋kaj膮cych ramach to bajki wymy艣lane przez zago偶a艂ych wielbicieli stali i alu, co to nie lubi膮 nowo艣ci:) Napewno starsze konstrukcje by艂y mniej dopracowane ni偶 te dzisiejsze przez co bywa艂y niekiedy wadliwe. Sam mam karbonowego gianta tcr a wcze艣niej mia艂em aluminiowego i jak zasmakowa艂em w臋gla to nie ma mowy o czym艣 innym! Na tegorocznym Mazovia Tour ogl膮da艂em rowery reprezentacji Iranu (giant tcr T-mobile i Mercx chyba model 3xm), to kilka tcr贸w mia艂o powa偶ne rysy i odpryski lakieru od ude偶e艅 i nie przeszkadza艂o im to w je藕dzie (a wiadomo, 偶e zawodowcy to je偶d偶膮 du偶o) wi臋c mo偶na by膰 spokojnym o trw艂o艣膰 karbonu. Pzdr.


#12

tylko KARBON鈥a zmieni艂em z tytanu鈥 r贸wniez jestem bardzo zadowolony osobi艣cie jezdze na LOOKu ale polecam ramke forta ca艂y KARBON za jedyne 2100z艂 rewelacja bardzo 艂adna ramka do tego widelczyk ITM full karbon za ok 550 albo z rurka alu za ok 400z艂 super cena i naprawde niez艂a jako艣膰 (gwarancja 4lata!) no a ITMa nietrzeba chyba przedstawia膰鈥


#13

ha oczywiscie wiem co to huragan :slight_smile:
fajnie ze sie bedzie lepiej podjezdzalo , moze wkoncu mi przestanie brakowac tego pol na godz szybciej do kolegow :slight_smile:

fajnie ze sa zwolenincy karbonu , uspokajacie mnie :slight_smile: chwilowo powalcze o treka bo taki akurat na e bay jest , ale innych modeli ktore polecacie tez bede wypatrywal!!!


#14

Sam mam obecnie ram臋 Treka OCLV120, chyba model 5200 z 2004 roku. Og贸lnie jestem bardzo zadowolony. Czy Ty b臋dziesz - nie wiem - ja mam 190 cm i 85 kg, a wi臋c zupe艂nie inne parametry鈥

Zalety:

  1. rama nieprawdopodobnie wprost sztywna (w por贸wnaniu z poprzedni膮 - TCR - niebo a ziemia!),
  2. rama ma do偶ywotnia gwarancj臋 (zasadniczo tylko 1 w艂a艣ciciel) i fantastyczne wyniki test贸w wytrzyma艂o艣ciowych,
  3. geometria bardzo mi pasuje - ale to sprawa indywiduwalna (TCR bardzo mi nie le偶a艂, a np. pasuje bratu鈥), og贸lnie geometria TREKa jest nieco nietypowa,
  4. rama nie藕le t艂umi wibracje - ale uwaga: ta rama jest do艣膰 鈥渢warda鈥 - przy mojej wadze jest idealnie, lecz np. zawodnicy bli偶ej 60 kg mog膮 uzna膰 j膮 za zbyt tward膮,
  5. rama jest do艣膰 stablina (zn贸w TCR wchodzi艂a w zakr臋ty fatalnie, a ta znakomicie).
    Og贸lnie 1 i 4 sugeruj膮, 偶e rama ta lepiej pasuje du偶ym i ci臋偶kim zawodnikom.

Wady:

  1. rama jest do艣膰 lekka, ale nie superlekka. Wydaje mi si臋, 偶e chamski aluminiowy TCR jest ciut l偶ejszy鈥
  2. Irytuj膮ce s膮 drobne 鈥渘iedopieszczenia鈥 detali ramy:
    2a. lakier jest do艣膰 mi臋kki - mo偶na wgnie艣膰 paznokciem, w szczeg贸lno艣ci napisy itp to zwyk艂e naklejki, a ca艂o艣膰 poci膮gni臋ta jest (mi臋kkim!) lakierem bezbarwnym. Mo偶e chodzi艂o o to , by nie p臋ka艂o, gdy karbon pracuje鈥 Mo偶e鈥
    2b. rama nie jest 100% szczelna i nie ma na dole otworu na odprowadzenie wody. Pracuje nad tym, ale po du偶ym deszczu najlepiej odkr臋ci膰 艣lizg (uwaga - OCLVy maj膮 niestandardowy 艣lizg! ze wzgl臋du na specyficzny kszta艂t mufy suportowej), lub sztyc臋.
    2c. producent nie dostarcza naklejek ochronnych na miejsca, gdzie pancerze opieraj膮 si臋 o ram臋

Aha, czy niewymienny hak tylnej przerzutki i stery zewn臋trzne s膮 wad膮, czy zalet膮 mo偶na dyskutowa膰. Zdaniem TREKa (jako i Colnago) s膮 to zalety.

Co do Bianchi - chcia艂em kiedy艣 kupi膰 od Kunca. Zapyta艂, czy wa偶臋 ponad 80 kg. Dowiedziawszy si臋 偶e tak i 偶e 85 kg, powiedzia艂 uczciwie: z wy偶szych modeli Bianchi 偶aden nie wytrzyma przy mojej wadze i polskich drogach jednego pe艂nego sezonu鈥 Fanatycy w艂oszczyzny s膮 sentymentalini i odporni na fakty - to m贸wi艂 鈥渄ystrybutor鈥 z w艂asnych do艣wiadcze艅!


#15

[quote=鈥淒oktor鈥漖
Sam mam obecnie ram臋 Treka OCLV120, chyba model 5200 z 2004 roku. Og贸lnie jestem bardzo zadowolony. Czy Ty b臋dziesz - nie wiem - ja mam 190 cm i 85 kg, a wi臋c zupe艂nie inne parametry鈥

Masz racj臋, ka偶da rama /je偶eli chodzi o typ i model/ powinna by膰 dobierana do osobnika oraz jego preferencji. Ja z kolei por贸wnuj膮c Treka /obecnie uje偶d偶anego/ do TCR /kt贸rego mia艂em poprzednio/ lepiej oceniam TCR.
Lepiej mi pasowa艂a geometria ramy, by艂a bardziej zwrotna i zwarta, w Treku w tym roku /a je偶d偶e na nim ju偶 drugi rok/ chyba po raz piaty zmieniam ustawienia /siod艂a: wy偶ej-ni偶ej, bli偶ej-dalej; oraz wsporniki ze 130, na 120 i teraz na 110/ i nadal nie mog臋 sie wpasowa膰, ca艂y czas co艣 mi nie le偶y. W TCR raz ubra艂em rowerek, ustawi艂em i je藕dzi艂em bez zmieniania.
Trek faktycznei 藕le ma rozwi膮zan膮 spraw臋 mocowani-blokowania-uszczelniania wspornika siod艂a. Jest to miom zdaniem chamskie by nie rzec prymitywne rozwiazanie. Skutek w艂a艣nie lejaca si臋 do rury woda, wsz臋dobylski piach z ko艂膮 oraz zmia偶d偶ony karbonowywspornik siod艂a. Za modelowe uznaj臋 rozwi膮zanie w TCR. Raz, 偶e mocowanie na 2 艣rubki a ponadto ta gumowa profolowana tulejka, pozwalaj膮ca na zupe艂ne uszczelnienie rury podsiod艂owej oraz nie zmuszajaca do mocnego dokr臋cania 艣rub, by wspornik si臋 nie zapada艂 lub nie przekr臋ca艂.
Sprawa lakier贸w te偶 mo偶e by膰 r贸偶nie oceniana. Ja nie mam z nimi z艂ych do艣wiadcze艅, po prostu staram si臋 tak u偶ytkowac rower, by cz臋艣ciami lakierowanymi niczego nie dotyka膰, o nic nie opiera膰 /jak na razie mi si臋 to udaje/. Giant dodawa艂 przezroczyste samoprzylepne odk艂adeczki pod linki, by nie dotyka艂y roweru. W Treku kupi艂em po prostu przezroczyst膮 samoprzylepna foli臋 i poobkleja艂em co si臋 da艂o.

Sprawa wymienno艣ci/niewymienno艣ci haka prze偶utki tylnej wydaje mi si臋 spraw膮 marginaln膮. Za istotniejszy uwa偶am brak w niekt贸rych ramach haka prze偶utki przedniej. Raz, 偶e hak taki u艂atwia ustawianie prze偶utki, dwa, 偶e obejma jest siedliskiem brudu /kurzu i nie daj B贸g jak co艣 si臋 z bidonu uleje na to/, a przede wszystkim robi si臋 tragicznie kiedy przyjdzie jecha膰 w deszczu. Woda lec膮ca z ko艂a rozpryskuje si臋 na obejmie jak fontanna, co dodatkowo pot臋guje efekt i skutek deszczu. Nogi i buty ulane i upiaszczone s膮 w贸wczas po kolana.


#16

Dla jasno艣ci - piszesz o treku OCLV, a nie serii 1xxx, 2xxx? Poza nazw膮 i logo niewiele je 艂膮czy鈥

Ja w TCR 4 razy wymienia艂em sztyce i 2 razy mostek, a ile ile razy pr贸bowa艂em ustawie艅 - dziesi膮tki鈥 Ja mam 190 cm i bardzo d艂ugie nogi - zawsze czu艂em si臋 fatalnie (znacznie gorzej, ni偶 na jakiejkolwiek innej ramie).

Mocowanie sztycy w ostatnich TCRach AluxxSL by艂o IMHO perfekcyjne. Tak偶e lakier. Protoktory zostawi艂em sobie (by艂 zapas) i naklei艂em na OCLVa

Sztywno艣膰 TCR贸w (tak偶e, a mo偶e tym bardziej karbonowych) zawsze by艂a problemem. Podobno ostatnie modele alu by艂y najsztywniejsze, ale mimo to dalekie od idea艂u. Przy ramach S i mo偶e M nie jest to mo偶e bardzo odczuwalne. Przy L i du偶ym zawodniku - BARDZO.

Aha no i podstawow膮 wada Gianta jest Giant Polska ;-))


#17

:mrgreen:


#18

Aha no i podstawow膮 wada Gianta jest Giant Polska

Jestem mi艂o艣nikiem Gianta, ale niestety moge si臋 pod tym podpisa膰 :frowning: . A najlepszym dowodem jest moja ramka MTB - Merida鈥 Jak chcia艂em kupi膰 XTC, to (w Rzeszowie jest w sumie cztery sklepy sprzedaj膮ce Gianty, z czego dw贸ch autoryzowanych diler贸w) dw贸ch by艂o w miare konkretnych i powiedzieli, 偶e za 4 mies. :exclamation: zobaczymy, co b臋dzie, jeden zacz膮艂 miesza膰, a ten najbardziej autoryzowany z rozbrajaj膮c膮 szczero艣ci膮 stwierdzi艂, 偶e 鈥渢akiej ramy to on jeszcze w zyciu nie sprzeda艂鈥 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .


#19

Mo偶e po prostu:

cgi.ebay.de/Trek-5200-T-Rennrad- 鈥 dZViewItem

?


#20

yyy ale co po prostu :slight_smile:

co do giant polska to i tak kolega moze sie cieszyc ze jezdzi na goralu , do szosy o czesci o wiele trudniej.
W dodatku w krakowie ceny gorsze niz w rzeszowie a sklepy gdize mozna np klamkomanetki kupic sa 2 , przy czym tylko jeden ( bylego kolarza) jest ok

bardzo mnie cieszy to co piszecie o wytrzymalosci treka , ta dozywotnia gwarancja podbudowuje bo chcialbym wiele sezonow na nim przejechac 鈥 ciekawe ile model 2001 rozni sie 2005 ale mysle ze nie tak duzo , tez sie nazywa 120 i tez w rowerze 5200 byl stosoway 5500 tez :slight_smile:
napewno tez fajnie ze rama sztywna. Nie wiem czeu piszecie ze moze byc za twarda dla kolarza blizej 60kg. Mi sie zdawalo ze twardosci nigdy za wiele , 70 kg waze , lubie na ciezkich przelozeniach jezdzic wiec sie przyda sztywna rama
Gorzej troche z waga bo gianta tcr licytowalem nawet , ale z niego zrezygnowalem :frowning: Wlasnie wazyliscie swoje 120? bo w necie na kazdej stronie inna waga podana. Moj bedzie mial rozmiar 58.
przerzutka czy na hak czy na obejme to dla mnie tak samo obojetne jak tylni wymienny hak. No ta na obejme me jedna wielka dla mnie zaete , nie musialbym nowej przerzutki kupiwac:) Z tym deszczem rozbryzgujacym sie na obejmie to troche przesada , jak leje to i tak caly jestes mokry wlacznie z butami:P A brod , no coz , taka sliczna rame to mozna myc godzinami:)

a tak off topic , to slyszeliscie o rajdzie wokol tatr ? Polecam kazdemu szosowcowi !! juz za miesiac!!