Zaczęło się od Czesława proponującego publice zaprojektowanie TdP,
sprawę w temacie TdP 2020 podchwycił @Kisik94, a @anon22273357 zaproponował utworzenie osobnego tematu, więc zakładam.
Nie będę się rozpisywał o co chodzi, bo wątek jest obszerny i każdy zainteresowany z grubsza kuma czaczę.
Internety proponują współcześnie różne narzędzia do tworzenia wszelakich tras, często w połączeniu z google street view i jak ktoś lubi to może fantazjować do woli.
Jeśli ktoś ma czas i lubi, może tworzyć etapy/wyścigi do Pro Cycling Managera, ale na tym sie kompletnie nie znam, więc może ktoś inny się podzieli, a jak nie go zgłębiamy na własną rękę
Najbardziej użyteczne strony to:
Na anglojęzycznym cyclingnews mają bliźniaczy temat, gdzie nastukali już 316 stron,
prym wiedze tam niejaka Libertine Seguros.
Na francuskim legruppetto.fr mają od tego cały dział:
Le laboratoire à parcours - Le Gruppetto - Forum de Cyclisme
Na dobry początek @Kisik94 mógłby tu przekleić swoje Tour de Pologne i pociągnąć dyskusję.
Ja ze swojej strony dodam swój wpis o społeczności legruppetto z przywołanego wyżej tematu “Tour de Pologne 2020”
[i]" Co do społeczności tego działu forum legruppetto mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że to świry.
Bo kto normalny układałby trasę hipotetycznego GT w Azji Południowo-Wschodniej, i takie tam?
Poza tym, ich prezentacje bywają b.fajnie wycackane graficznie przez co widać ile czasu na to poświęcili (na poprzednim konkursie TdF pojawiły się już filmiki z profilami 3d niczym w TV).
Mają tam taki swój całoroczny cykl, na który się składa układanie trasy 3 GT oraz różnych hipotetycznych wyścigów jednodniowych i tygodniowych. Oceniają uczestnicy między sobą, ale na zeszłoroczny TdF2021 zgłoszeń było tyle, że podzielono nas na grupy po 15 tras i było oceniane wewnątrz grup a najlepsi pojedynki “pucharowe” 1na1i tu oceniać mogli wszyscy.
Z grupy nie wyszedłem, ostatni też nie byłem, ale ze swojej trasy byłem i jestem b. zadowolony. Czemu inne trasy były oceniane lepiej? Wydaje mi się, że ta społeczność po tylu latach penetrowania Francji najbardziej ceni sobie takie etapy a la wyścigi klasyczne, które liczą kilkanaście podjazdów 3 i 4 kategorii i to one dają przewagę nad konkurencją. W cenie też są krótkie górskie etapy z licznymi premiami 2 kategorii (każda edycja konkursu ma ograniczenia co do liczby premii kat. 1, 2 i HC, ostatnio było to 33), trochę w stylu ostatniego etapu na tegorocznym Dauphine. Wiele z nich wygląda naprawdę fajnie, czasem też ma się poczucie przerostu formy nad treścią. Dla mnie to ważne, ale przy ocenianiu (i tworzeniu swoich tras) mam też inne kryteria w mojej ocenie dobrze byłoby spełniać (realizm, trudność trasy (bo co to za TdF z dużą ilością etapów z podjazdami 2 kategorii i np. tylko dwoma etapami z górami HC?), czy unikanie podjeżdżania ciężkich gór od dużo łatwiejszej strony). Nie brakuje też takich, którzy dodają bruki albo podjazdy na ostatnim etapie w Paryżu
Poniżej link do ubiegłorocznego konkursu, jeśli ktoś jest ciekaw
https://legruppetto.fr/forum/viewtopic.php?f=29&t=11453
Podejrzewam, że zapaleńcy lepiej się bawią przy układaniu np. Giro, ale ja wolę TdF, bo TdF narzuca pewne ograniczenia (nazwijmy je logistyczno-geograficznymi), które w pewnym sensie wymagają więcej kreatywności." [/i]
Jak już pisałem w innych tematach, wziąłem udział w konkursie na TdF2021 i dla ciekawskich wrzucam swój “projekt”.
Co ciekawe, po wybraniu Brestu na nowy GD przyszłorocznej edycji Touru, ogłoszono nowy konkurs [Concours] Tour de France 2021 - Le laboratoire à parcours - Le Gruppetto - Forum de Cyclisme
(ciekawe co wymyślą na 2022, skoro już była Kopenhaga )
Zapraszam do dyskusji i dłubania.