Sora czy claris

Zmieliłem swoją tylną sorę, w napędzie 8-rzędowym. Widzę, że nowe Sory są 9 biegowe, napędu raczej upgradować na więcej rzędów nie będę - czy mogę wziąć Sorę i łańcuch 8 rzędowy będzie w niej śmigał, nic się nie będzie blokować? Czy jednak nie kombinować i wziąć Claris, które jest dedykowane do 8 rzędowych?

Niby wg wielu tabelek tylne przerzutki są kompatybilne w szerokim zakresie

https://www.cyclinguk.org/cyclists-library/components/transmission-gears/derailleur-gears/shimergo

Ja bym poszukał najtańszej z "shadow czyli schowanej pod kasetę, żeby kolejniej nie urwać…
chociaż ile teraz może kosztować deore, to się boję zapytać

Ja mam kasetę szosową 25T, więc nie wiem czy deore by się sprawdziło.
Thx za tabelkę, poczytałem, że ten claris nie ma takich złych opinii (w stosunku do sory) i go wziąłem. Zoabczymy jak się sprawi.

Miałem dopisać,…
co w tym artykule jest też zaznaczone, że kwestie pkompatybilności na papierze to jedno, a zużycie i pogorszenie się tolerancji i kultury pracy to drugie.
Czasami te kombinacje działają na początku, później nie.
Dla pocieszenia, czy z czystej kronikarskiej, dużo high-end’ owych rowerów widzę z niższymi komponentam.
A to ultegra zamiast durace, bo większy zakres, bo są wersje ze sprzegiełkiem, a to korba 105 czy tiagra, o łańcuchach nie wspominając.
Każdy orze jak może.
Te "wyższe komponenty też się zużywają, czasem nawet częściej/szybciej…
Są robione ze szlachetniejszych materiałów, ważą zwykle-ale niekoniecznie mniej, no i mają te logo …
Z ostatnich tego typu praktycznych tendencji zamian zauważyłem tarcze hamulcowe, które po początkowej fazie motyla czyli durace/xtr za 70euro, zamieniają sie w uczciwe i lepiej/stabilniej działające oem’y za 6/10euro…

W drugiej (a chronologicznie to raczej pierwszej :wink: ) szosie za 1500zł z decathlonu mam napęd Microshift na 8 biegowej kasecie. Jeździłem tak 2 lata.

W Giancie mam 105 11rz.

Czy na 105 jest lepiej? - jest,
czy płynniej? - jest
czy jest przepaść i dzięki temu lepsze wyniki? - nie

1 polubienie

Ja się właśnie waham czy na nowy sezon brać ultimate Cf sl 7 czy 8 od canyona

Ja tam lubię swojego crossa. Ma 21 lat, choć została prawie sama rama i manetki z oryginału i jeździ! Jak mnie kumple na szosach zaczną objeżdżać, to wtedy się zastanowię nad zmianą :slight_smile: Muszą mi dać argumenty.

Jakbym jeździł na większe ustawki, to pewnie argumentów bym dostał więcej :slight_smile:

1 polubienie

Ja w Polsce jeżdżę na Giant Peleton 7400, cały orignalny (poza pedałami, siodełkiem, owijką i oponami). I również bardzo go lubię :sunglasses:

2 polubienia

Zawsze mi się podobały ogłoszenia typu: Rower na XT (Ultegra jako szosa)

A na zdjęciu: korba noname w najlepszym wypadku jakiś najtańszy Suntur, hamulce najtańsze tektro albo jakiś hińczyk, klamki sis, kaseta noname pod kolor noname lańcucha, ale…tylna przerzutka : XT albo Ultegra

1 polubienie

Faktycznie, to był popularny proceder wśród producentów w swoim czasie :slight_smile:

2 polubienia

Jeżeli jest coś czego mi brakuje od czasów 8speed, to tego jak były prowadzone linki. Pewnie w 70% ich wymiana to 5 minut włączając przycinanie pancerza.
Ach… to były dobre czasy…

No nic, na dniach premiera nowego 105. Już kilka tygodni, jak wyciekły diagramy z FCC, bo będzie elektroniczny…Wszystko fajnie ale te cenyyyyyyyyyy!!!

1 polubienie

No coś ty nie będzie mechanicznej 105? Może zostawia stara 105 tak jak zostawili iltegra

zostawili to hamulce szczękowe
ELECTRONIC ONLY
jak i spora część nowych ram, które nie mają opcji mechanical
Pisałem o tym 1000 lat temu

1 polubienie

No coś Ty a canyon oferuje ciągle ultegre 11s mechanical

I jeszcze jedno mi się przypomniało, w tej szosie budżetowej ponoć koła z gównolitu zrobione i co… i teraz mi służy na dojazdy do pracy czy na zakupy, często z obładowanymi sakwami, z moim cięźkim tyłkiem i dają radę i nie protestują :wink:

1 polubienie

Przyjęło się, jak widzę :hugs::sunglasses::sweat_smile:

Ultegra R 8100/R 8150 była zaprezentowana w sierpniu 2021 i pierwsze rowery w sklepie z 12spd widziałem na jesieni. Cena około 2000euro za groupset.
11Speed ostatniej generacji czyli R8000 jest baaaaardzo fajna i duuuuużo tańsza w zakupie i serwisowaniu.

1 polubienie

Tak i mi się wydaje że ja ciągle oferują? W sensie ta 8000

Wlasnie ten cf sl 8 jest na ulu 8000 a sl7 na 105

W 12s to teraz nie ma co iść, bo to są kosmiczne ceny w serwisowaniu/wymianach. Ja się cieszę swoją niezawodną, nową Deorką 11s, a w Szosie niby tylko Tiagra 10s, a też daje radę. W takiej nowej 105 11s aktualnie nie ma żadnej standaryzacji, dużo plastiku i niestety często trafia się okrutny piach :confused:

Co to znaczy i czy wcześniej było lepiej?